Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 13 Oktober 2018

Penjelasan Fitnah Yang Kononnya Palestine & HAMAS Sambut #Oktoberfest.

Nadir Al-Nuri | PESTA ARAK BEBAS DI PALESTIN, JANGAN JADI TALIBAN DI MALAYSIA?
 
Saya jarang menulis post menyerang, tetapi kadangkala jahil berlapis perlu ditunjuk-ajar.

Dalam Bahasa Arab jahil jenis ini dipanggil jahil murakkab, orang yang tidak tahu dan bersungguh-sungguh menunjukkan kebodohannya.



Orang yang tidak tahu, tetapi menggunakan hujah jahilnya untuk membela maksiat dan salahlaku.

Post dibawah ini dikongsikan seorang sahabat, yang meminta saya memberikan komen.

Soalan yang pertama, adakah benar di Palestin diadakan Pesta Arak, dihadiri orang kenamaan dan dibenarkan untuk diadakan?

Jawapannya ya!

Hah? Biar betul?

Betul, tetapi ia tidak dibuat di seluruh Palestin, tetapi diadakan di Ramallah dan di Tebing Barat.

Soalan kedua, bukankah ia di Palestin? Jadi apa yang sedang saya bela?

Ya, ia di Palestin tetapi ia tidak menggambarkan semangat dan roh Palestin. Kenapa?

Jawapannya mudah, kerana yang memerintah dan berkuasa di sana ialah Palestinian Authority, kerajaan sekular dan pro-Zionis yang tidak membawa aspirasi pembebasan Al-Aqsa.

Dikata pula HAMAS tidak menentang maksiat ini kerana memahami toleransi bersama kafir zimmi, jizyah dan toleransi agama? Di sana tidak ada lebai dan penunggang agama?

Di sini nampak bodohnya!

Kerana hakikat yang semua penduduk Palestin tahu, HAMAS berkuasa di Gaza sejak 2006 dan sejak itu mereka mencegah segala bentuk perbuatan maksiat secara terbuka, khususnya yang dihalang semua agama seperti meminum arak dan menggunakan dadah.

Padahal sebelum tahun 2006, Gaza juga adalah kawasan penuh kemungkaran, dipenuhi kelab malam dan pesta maksiat, tetapi ia dibersihkan secara fizikal dan spiritual apabila diperintah oleh HAMAS, malah banyak dengan kekerasan.

Jangan sedap mulut menyebut Syeikh Yusuf Al-Qardhawi tidak menentang maksiat dan mungkar, dan melabel parti lain ala Taliban dan ISIS.

Hakikatnya kalian para liberal dan musuh agama di dalam selimut yang sedang rosak menormalisasikan kemusnahan dan kemungkaran agar diterima oleh masyarakat!

Baca post yang dijawab di sini :

 

👇👇👇👇👇
Meh aku cerita pasal OktoberFest di Palestine..di Bandar Ramallah, bandar Suci Ummat Islam.. Di Palestine ada satu Kilang dan jenama arak tempatan yang Popular dengan nama "Taybeh Beer".. nama pun Taybeh.. kat sini kita takda jenama tempatan....

Taybeh Beer ini adalah penaja rasmi Otoberfest di Bandar Ramallah setiap tahun, Tahun ni mereka lebih awal sambut Oktoberfest iaitu pada 8 September.. Taybeh Beer ada Kilang yang dimiliki anak tempatan, produk mereka di Expot keluar Negara..

Setiap Tahun Oktoberfest disana diadakan sebagai Pesta dan majlis keramaian di tempat terbuka, bukan saja orang dewasa, ia juga disertai tokoh agama dan Politik, malah kanak kanak.. , ada pesta makanan, Kosert,tarian, pameran produk penduduk tempatan dan jadi acara dari kalendar pelancongan Palestine..

Baiknya kita disini, walaupun muslim hanya 60%.. Pengajuran Oktoberfest lebih ketat dari Palestine yang muslimnya 95% seperti Dubai dan Qatar.. Di Malaysia ia hanya disertai bukan Islam dan orang dewasa.. dan dibuat dikawasan tertutup..

Cuma bezanya.. Dekat sana takda lebai pejual dan pedagang agama, orang agama disana lebih faqih dari sini.. kat sana takda Ulama dan Pemimpin Hamas buat demo bantah pesta arak..

sebabnya Kalau di Palestine mereka faham sejarah Khalifah Umar dan Cukai Jizyah/Usyur kepada ahlu Dzimmah dan mereka yg datang dari Dar harb.... ada sebahagian Ulama berpandangan bukan cukai, tetapi Khalifah Umar mengambil keuntungan dari nilai jualan arak dan Babi sama seperti Sin Tax melibatkan Rokok dan Judi.. harga mahal sebab Kerajaan ambil sebahagian keuntungan dari nilai Rokok dan arak..

Sebab ramai tokoh gerakan Islam Dunia Arab mereka ni faham Fiqh dalam pemerintahan.. Termasuk lah Qatar tempat Yusuf Qaradawi menetap..

depa tak macam lebai2 PAS.. sebab PAS ikut Fiqh Kitab Taliban dan Ulama Khalifah Abu Bakar El Baghdadi pemimpin ISIS dan Taliban sebagai rujukan pemerintahan.. :) - 13 Oktober 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...