Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 1 November 2014

Pelakon Lucah Pun Lari Bila Dirogol - Saiful Bukhari Azlan Kena Sindir Kaw2.

Mana nak letak muka kau Saiful woi. Kes baru berlaku di Rusia. Satu laporan berita mendedahkan bahawa seorang pelakon lucah yang telah diperdaya untuk mengunjungi kediaman perogolnya bertindak melarikan diri selepas terdapat peluang untuk berbuat demikian.
Perogol2 tersebut telah menyerang, menggari dan merogolnya selama berjam2 lamanya. Apabila perogol2nya penat, Lola, mangsa rogol tersebut mengambil peluang untuk terjun dari tingkat tiga semata2 mahu selamatkan diri.
Nampak?
Nampak??
Jalan cerita Saiful?
- Mula2 dia tahu Anwar nak liwat dia. Namun dia tetap pergi untuk menghantar dokumen ke dalam kondo yang dinyatakan.
- Kemudian. Anwar tanya dia. Boleh saya fuck awak today?
- Kemudian. Saiful takut. Dan dalam rasa takut2 itu. Dia ke bilik air buka baju dan salin kepada tuala.
- Selepas itu Saiful pakai pelincir kepunyaan dia. Saiful mangsa liwat dan Saiful ada pelincir. 
- Kemudian Saiful dan Anwar melakukan perkara tersebut.
- Selepas selesai. Saiful dijamu makan karipap dan air kopi.
- Keesokkan hari. Saiful kembali bekerja seperti biasa dengan Anwar sebagai pembantu peribadi. 
Dan. Sekarang Saiful mahu dunia mengiktirafkan bahawa Anwar liwat dia secara paksa, dia mangsa liwat dan keadilan perlu berpihak kepadanya berdasarkan kisah dia diliwat Anwar.
Korang semua rasa lawak ke kesian kat Saiful bila dengar cerita2 dia? Aku siyes rasa lawak kot. Tang mana nak rasa kesian. Ini sumpah citer lawak dowh.
KAH KAH KAH
Baca ;
When porn star Lola Taylor visited an apartment in the Yasenevo District of Moscow to discuss a potential film idea, she never expected to fight for her life.
Taylor, nÊe Lyubov Bushuyeva, was allegedly lured to the flat on October 25 by two Belarussians, Dmitry Kosenkov, 30, and Maxim Pilipenko, 33, who claimed they wanted to discuss working together on a film.
The men attacked Taylor, handcuffing and then raping her repeatedly for hours.
When the men were finally exhausted, Taylor saw her chance to escape. She jumped from a third-floor window to the pavement below.
Neighbor Blasius Vinogradov had left home to take his dog for a walk when the blonde woman crashed to the sidewalk in front of him.
I was just minding my own business when this blonde girl with torn clothes and bleeding mouth hit the ground. She was unconscious and it was clear she had broken both her legs. I didn’t know what was going on, but I knew it wasn’t good.
When police arrived, the pair allegedly made an attempt to scrub away Taylor’s blood but had not yet gotten rid of her shredded clothing.
Both suspects were arrested and reportedly, Kosenkov and Pilipenko will be held in custody until December 25 while their trial is scheduled.
The two alleged perpetrators face up to 30 years in prison for their violent crimes.
No word has been released about Taylor’s condition.

Jumaat, 31 Oktober 2014

Lim Guan Eng Makan Gaji Buta Ponteng Persidangan Parlimen Sebab Nak Hadiri Parti.

Eh sentap ke?

Kalau sentap yang p sebar gambar kau berpoya2 waktu parlimen tengah bersidang dah kenapa?

Ok. Aku memang tengah layan video2 dari Ustream sekarang. Nak tengok ahli2 parlimen neh buat kerja macam mana dalam membahaskan masalah-masalah rakyat.

Aku tak nafikan. Dalam setiap video2 yang aku tengok mesti ada je kerusi kosong kat mana2. Baik dari pembangkang mahupun dari kerajaan. Dan pada aku ini seriyus fak!

Berbalik kepada sesi mengumpat Lim Guan Eng. Tadi. Yes, tadi. Aku ada ternampak gambar LGE berpoya2 menghadiri satu majlis peringatan. Majlis itu dia hadiri pada 28 Oktober yang lepas. Tapi aku baru perasan tadi sebab ada member p share kat wall facebook dia.

And then. Aku rasa marah. Which is memang aku patut rasa marah. Aku rasa marah sebab LGE tue ialah salah seorang wakil parlimen lantikan rakyat. Ahli parlimen baru2 ini telah menerima kenaikan gaji. Dan dengan tak malunya sudah la dia ponteng persidangan parlimen lepas tue p tunjuk pula gambar2 dia bersenang2 kat parti orang.

Lihat gambar ;


Lihat twitter update dia sendiri kat sini.

Ini apa yang malaon2 pro LGE dan DAP akan hujahkan.

- LGE tue ialah CM. So kerja dia bukan dok kat parlimen aje. Dia kena tadbir Penang juga. 

- LGE ponteng kau kecoh. Najib ponteng kau tak memekak plak.

First. Aku akan huraikan analisa aku macam mana aku begitu yakin si LGE tue ponteng persidangan parlimen pada hari selasa ketika dia menghadiri majlis peringatan tersebut.

1. Mula2 aku p godek fb dan twitter dia.

2. Dalam fb dia ada bagitau dia buat satu PC.

3. Dalam PC tersebut menyatakan lokasinya ialah GEORGE TOWN. GT kat Penang. Rujuk sini

4. Then aku perhatikan gambar2 yang dia upload. Aku tak rasa dia hadir majlis tue dalam masa yang singkat. Kurang2 sejam dua jam ada la kot dia kat situ.

5. After that aku yakin yang mangkok ayun tue ponteng persidangan parlimen bermula pada hari selasa, mungkin rabu, khamis dan jumaat, iaitu hari neh.

Pendapat aku.

- Eh pergi mampos la kau kalau ko tak reti susun jadual kerja kau supaya saling tak bercanggah dengan jadual kerja ko kat Penang tue. Ko kan CM. Ada akal guna la. Kalau rasa tak mampu nak maintain dengan dua jawatan maka ko pegang aje satu jawatan. Jangan tamak haloba. Nak jadi MP. Nak jadi adun. Nak jadi CM. Makan gaji banyak2. Tapi kaki ponteng persidangan dan makan gaji buta.

- Bila kau rasa kudrat kau terhad untuk perform dan bantu rakyat, maka pecahkan jawatan kau. Kau amek jadi adun sudah. Supaya boleh perform as CM. Untuk MP. Kau lantik calon lain supaya dia boleh berkhidmat kat kawasan dia untuk bantu penduduk yang mengundi dia.

- Sebagai CM, bila kau berani pegang jawatan banyak2 maka kau kena la cerdik untuk susun jadual kerja kau agar tidak ponteng persidangan parlimen. Selagi kau bukan MAMPOS. Atau SAKIT. Atau ada hal kecemasan. Kau kena hadir persidangan parlimen. 

- Ini tidak. Kau sanggup hadir majlis peringatan Rusia apa jadahnya tue berbanding sempurnakan tugas kau sebagai MP.

- Ini semua makan gaji buta. MP2 neh takde report card. Takde punch card. Nak ponteng depa ponteng bukan kena potong gaji atau elaun pun. Jika gagal berkhidmat dengan cekap pun mereka masih boleh jadi calon2 dalam pilihanraya juga. Sebab kedudukan mereka ditentukan oleh parti. Kalau kita yang tentukan siapa yang layak jadi calon dengan report card, melompat mangkok2 ayon politik neh. Mao gelabah nak mampos.

- Hadir majlis peringatan Rusia tue dan apa? Ya, apa pada rakyat? Manfaat, kebajikan, keperluan dan kepentingannya?

Takde apa2 pun. 

Ko nak hadir boleh. The majlis itself not my concern la. The attitude of CM tue sendiri my concern. Ko nak hadir, hadir bukan di waktu kau terikat dengan tanggungjawab dan tugas kau sebagai MP, ADUN ataupun CM. Maksudnya di luar waktu bekerja. 

Dah aku sebut. Selain dari Anwar Ibrahim yang terpaksa hadap kes perbicaraan, TGHH (tertakluk untuk satu hari aje), yang sakit, yang ada hal kecemasan, mana2 ahli parlimen TIDAK SEPATUTNYA PONTENG PERSIDANGAN PARLIMEN. Baik BN, BEBAS mahupun PR. Kau semua tue baru terima kenaikan gaji dan ada ahti nak tunjuk act dengan rakyat dengan makan gaji buta. Perangai macam haram.

Lagi satu. Aku nak selit sikit. Ada paper cina. Katanya LGE sebut. Kalau tiada hujan maka tiada la banjir di Penang. Aku tatau baca cina.

Korang refer gambar jap ;


Gambar neh geng2 BN yang sebarkan. Aku tatau la betul ke tak betul dia bagi alasan bahawa andaikata tiada hujan maka tiada la masalah banjir di Penang sebagai mengulas isu kekerapan banjir di Penang sejak akhir2 neh. Tapi ramai orang SHARE. Geng2 PR tegar sekali dok balon dia.

Yang orang kritik dia. Bab sistem perparitan dan pembangunan yang tidak cekap menyebabkan beberapa tempat di Penang mudah menjadi banjir apabila hujan turun dengan lebih banyak. Perlu dalamkan longkang dan buat langkah2 pembaikan untuk mengelakkan masalah berulang.

Namun. Dia cakap. Masalah banjir berpunca dari kekerapan hujan di Penang.

Betul ka dia cakap macam tue dalam akhbar cina di atas? Sapa boleh sahkan? Siyes fak kalau betul. Bukan sahaja kaki ponteng parlimen untuk hadiri majlis yang takde manfaat untuk rakyat pada hari dia bekerja (28 October 2014 ialah hari bekerja bagi kakitangan awam. Dia ponteng persidangan parlimen, tidak menjalankan tugas sebagai kakitangan awam = CM) bahkan siap bagi hujah merapu lagi pasal banjir. Hantu betul. Sapa yang undi kau neh setannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.

Kbai.

Khamis, 30 Oktober 2014

Rafizi Laukkan Noh Omar Di Parlimen Kaw2 (Video Inside).

Padan muka.

Wakil rakyat sapa tah. Melalut aje dalam parlimen. Datang persidangan tapi hujah semua mengarut.

KAH KAH KAH

Perbahasan dalam parlimen. Point Rafizi sangat penting untuk tujuan rujukan dan fakta perbahasan.

Tadi. Di parlimen. Rafizi membongkar satu penipuan. Penipuan kerajaan ke atas rakyat Malaysia selama bertahun2. Dok brainwash kita. Supaya rakyat fikir bahawa subsidi petrol ke atas rakyat membebankan kerajaan. 


Broadcast live streaming video on Ustream  

Apa point Rafizi?

1. Kerajaan selalu cakap. Subsidi petrol dan diesel membebankan negara. Ia menelan banyak duit kerajaan untuk menanggung pemberian subsidi tersebut.

2. Namun. Menurut Rafizi pemberian subsidi petrol dan diesel kepada rakyat adalah kurang daripada jumlah yang telah rakyat berikan kepada kerajaan dalam bentuk pelbagai cukai2 yang membabitkan pemilikkan kenderaan.

3. Ini  termasukla cukai kenderaan seperti duti import, duti eksais, cukai tayar, bayaran tukar milik kenderaan, road tax, lesen, cukai motor berkuasa besar dan lain2 perkara berkaitan kenderaan.

4. Pada tahun 2014. Harga minyak telah mengalami penyusutan.

5. Untuk 6 bulan terawal. Harga se-tong minyak dianggar berada dalam paras USD100 - USD110 bagi petrol. Manakala 6 bulan selepas itu bermula Julai 2014, harga minyak menyusut lagi kepada USD90 -95 per tong.

6. Anggaran subsidi jika harga minyak berada di paras tertinggi tahun neh ialah USD110 per tong ialah ; 0.65sen per liter untuk petrol. Dan 0.78sen per liter bagi diesel.

Manakala. Selepas 6 bulan iaitu bermula Julai 2014, subsidi yang ditanggung kerajaan andai harga per tong berada di paras USD95 ialah 0.28sen per liter bagi petrol manakala 0.32sen bagi diesel.

7. Sekurangnya kerajaan perlu menanggung rm7.83b untuk petrol + 5.86b untuk diesel = rm13.69b / rm13.7b anggaran subsidi bagi tahun 2014. Ia adalah persamaan untuk 14b liter petrol + 9.6b liter diesel anggaran penggunaan bagi tahun neh. Anggaran ini diperolehi dalam bajet tahunan yang dibentang oleh Najib.

8. Total. Paling tinggi subsidi untuk minyak dan diesel paling tinggi pun akan mencecah rm15b andaikata kerajaan tidak menaikkan harga minyak dan diesel sebanyak 20 sen masing2 baru2 neh. Oleh kerana ia telah dinaikkan maka subsidi yang perlu ditanggung kerajaan susut kepada rm13.7b.

9. Dan. Dengan mengambilkira hasil pendapatan negara melalui pemilikan kenderaan semata2 iaitu pecahannya lebih kurang ;

- Duti import.
- Duti eksais
- Cukai tayar
- Cukai kenderaan mewah
- Cukai CBU
- Lesen
- Caj tukar pemilikan kenderaan
- Cukai jualan
- Puspakom

Dan hal2 yang berkaitan sekurang2nya kerajaan telah mengutip hasil sebanyak rm17.3b setahun. Lebih banyak dari apa yang diberikan semula kepada rakyat dalam bentuk insentif subsidi.

Sebenarnya. Yes. Kita akan sebut tentang gaji kakitangan dan blablabla tue. Tapi point penting kat sini ialah nak menafikan tuduhan kerajaan bahawa rakyat makan hasil buta. Bukannya rakyat dok mengangkang tak buat kerja atau tak bayar apa2 sehingga dinafikan hak untuk mendapat manfaat dalam bentuk subsidi. Buktinya. Cukai dari pecahan berkaitan kenderaan sahaja membolehkan kerajaan meraih lebih kurang rm17b tiap2 tahun. Ada lebih lagi jika dibandingkan dengan apa yang dikeluarkan oleh kerajaan dalam bentuk subsidi minyak dan diesel.

Itu satu. 

Yang kedua. Apabila kerajaan membuat keputusan untuk mengurangkan insentif kepada rakyat, bukan kah sudah sewajarnya juga kerajaan bertindak tidak menambahkan beban rakyat. Contohnya. Harga kenderaan perlu dikurangkan sejajar dengan sikap kerajaan yang semakin kedekut dan berkira dengan rakyat berkaitan subsidi.

Lagipun. Ia terkandung dalam manifesto kerajaan untuk turunkan harga kereta. Bila nak tunaikan janji2 tersebut?

Point2 Rafizi lebih kurang begini. Good job. Rafizi kembali ke old-self. Rafizi is very good MP la kalau dia tak berbahas isu masalah dalaman PKR. Tapi bila dia dok bahas isu masalah dalaman PKR aku tatau apa dah jadi dengan perwatakan Rafizi. PKR merosakkan Rafizi yang selalunya cemerlang dalam membahaskan masalah2 berkaitan rakyat.

Then. Geng2 MP BN macam biasa. Dok provoke dan alih topic. Macam Noh Omar. Dia dok sembang bab PAS kena buli. Dia tatau. PAS kalau kena buli pun padan la muka. Bukan jejas hak rakyat pun. Tapi kalau rakyat kena buli dalam isu subsidi memang jejas hak rakyat. MP2 PAS pun tak bahas isu mereka kena buli dalam parlimen. Si Noh Omar nak menyemak lebih2 dah kenapa?

Lagi satu. Sapa kesah pun PAS kena buli? Kalau kesah sangat p la diskusi kat forum2 berkaitan. Ini parlimen kot. Tempat bersidang sembang perihal rakyat. Luar parlimen citer bab parti. Dalam parlimen pun nak memekak bab parti. Gila la kau Noh Omar.

Point Rafizi satu lagi aku terlupa nak selit. Dia sebut. Di Malaysia cukai paling rendah dikenakan ke atas pemilikan kenderaan ialah 85%. Paling tinggi 300%. WOW. Dan antara yang tertinggi di dunia.

Bayangkan.

Perlunya. Kita memiliki kenderaan di negara ini disebabkan sistem jaringan pengangkutan macam setan.

Di negara lain. Sistem jaringan pengangkutan sangat cekap, cepat, menyeluruh dan murah. Harga kenderaan juga murah disebabkan nak menarik orang membeli. Tapi peduli apa. Naik tren pun boleh p ceruk2 kampung. So tak hadap sangat nak ada kenderaan sendiri.

Konspirasi kerajaan ialah mereka sengaja buat sistem jaringan pengangkutan yang haprak, dan mahalkan harga kereta dan kenakan cukai jalan serta paksa rakyat amek insurans dengan kadar insurans yang macam sial (which is no insurans no renew for roadtax) dengan harapan mereka boleh mendapatkan hasil pendapatan yang tinggi melalui hasil cukai berkaitan kenderaan aje semata2.

Tak masuk lagi konspirasi kerajaan tentang rumah.
Tentang pinjaman.
Pendidikan.
Kesihatan.
Dan lain2 hal berkaitan lagi.

So nampak tak permainan mereka macam mana kat sini?

Time aku nampak Rafizi potpet berhujah tadi. Aku perasan perkara ini ;


Kerusi2 kosong banyak. Kenapa. Dah mampos ke semua yang kosong2 tue? G makan, g solat, g apa2 sekali pun kenapa kena pergi dalam waktu yang sama, serentak hampir 40 minit lamanya?

Kalau dah mampos. Senang kira. Tak perlu bayar gaji dan tak makan gaji buta. Kalau belom mampos = makan gaji buta. Ini tak senang kira. Ini sakit ahti kita berkira tau.

Selain daripada Anwar Ibrahim, mana2 MP tak sepatutnya TIDAK hadir melainkan korang mampos atau sakit.

Kalau tak mampos, masih hidup, tak sakit, maka lebih baik korang mampos.

Hidup makan gaji buta buat apa?

Kbai.

Penyokong Saiful & Anwar Dedahkan Kebodohan Masing2 Melalui Isu Bayaran Demo.

KAH KAH KAH



KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

Kelakar wei.

Bagus la kau Malaysiakini. Aku suka gile dengan laporan berita kau pasal isu bayaran untuk demo tue.

Korang tengok video kat bawah neh sat ;


 
Point.

1. Geng2 Saiful menafikan mereka terima apa2 bayaran untuk berhimpun sokong Saiful.

2. Sebaliknya mereka dedahkan bahawa penyokong2 Anwar yang kena bayar.

3. Yang dok kat Lembah Klang dapat rm300 per individu.

4. Yang dok luar Lembah Klang dapat rm500 per individu.

5. Ditanggung oleh Azmin Ali.

6. Dapat maklumat dari geng2 PKR.

7. Penyokong2 Anwar pula. Mendedahkan bahawa mereka menerima apa-apa bayaran.

8. Mereka datang situ ikhlas sokong Anwar.

9. Sebaliknya. Mereka menuduh pihak sebelah sana (penyokong Saiful) yang kena bayar untuk hadir sokong Saiful.

10. Hakikatnya, takde mana2 pihak sekalipun dapat membuktikan bahawa pihak2 yang mereka tuduh dibayar itu telah DIBAYAR.

Anti fitnah ke atas Anwar tapi sebar fitnah ke atas penyokong2 Saiful?

Konon nak bela Saiful tapi fitnah penyokong2 Anwar takpe plak?

Tak tally la dengan sikap korang. Aspirasi perjuangan lain. Pembawakan sikap plak lain. Kesimpulannya. Kedua2 pihak gagal buktikan dakwaan masing2 bahawa pihak2 yang hadir pada kelmarin, semalam dan hari neh adalah BERBAYAR.

SEMBANG JE LA KORANG.

Jangan2 takde sapa2 yang kena bayar. Memang masing2 hadir sebab nak sokong. Ataupun. Jangan2. Memang ada pihak2 yang dibayar dari kedua2 kumpulan. Masing2 tuduh menuduh antara satu sama lain sebab nak cover-up. 

Kesimpulannya. Talk is cheap. Buktikan dakwaan masing2 dengan hujah. Bukan melalut tak tentu arah depan kamera.

KAH KAH KAH

Lue fikir lah sendiri ek.

Kbai. 

Updated. Lupa nak masukkan satu point. Penyokong Saiful kata DSAI dok fitnah kata mereka dibayar. Fak! Yang kata korang dibayar penyokong2 PKR. Bukan Anwar kot. Anwar dan penyokong2 PKR ialah dua entiti yang berbeza. Agak2 la nak tuduh orang.

Aksi-aksi Penyokong Anwar Yang Meroyan, Taksub, Bodoh & Mengarut.

Maaf cakap la.


Kalau begini la tujuan korang hadir, baik tak payah hadir. Mampos lagi baik dari melakukan aksi2 yang boleh memalukan perjuangan, nama Anwar Ibrahim dan PKR itu sendiri.

Serius fak!

Mula2 kecoh dengan aksi baling telur. Nak baling telur ke polis, kena kat wartawan. Sohai. Manusia apa bangsa, apa agama pun tahu telur tue rezeki. Dah kaya sangat ke dok baling2 rezeki tue? Ini kalau kanak2 Somalia tengok pehhh.. dorang makan pasir, lue ada telur p baling kat muka orang. Memang perangai haramjadah tatau syukur punya orang. Ada satu rancangan dokumentari kat saluran KBS yang aku tengok di mana artis2 KOREA p negara2 miskin untuk menyelami kehidupan rakyat di negara tersebut. Antaranya negara2 di sekitar benua Africa. Maloan2 yang baling telur semalam patut p kat negara2 tue dan tengok sendiri betapa daifnya kanak2 di sana. Makan. Pendidikan. Pakaian. Rumah. Hatta tengok persekitaran pun tak tergamak aku nak cakap betapa betulnya tindakan baling telur tue. Siyes. Malu kot. Macam orang takde adab.

Lepas tue.

Tengok plak video si Zuraidah berklip klap. Klip klap. Klip klap. Klip klap. Klik klap tue apa makcik woi. Tak faham aku. Sudah la aku tak faham motif klip klap. Lepas tue motif muka banner Zuraidah lagi. Hadoi ai.

Lue semua tengok jap ;

 

Dan yang paling aku tak faham ialah tindakan merepek dorang berkenaan Saiful kat bawah neh hah ; 



Bukan aku mempersoalkan tindakan bakar poster tue ek. Itupun aku tatau la dorang rembat mana poster tue. Curi ke main kebas ke ada minta izin ke apa ke aku tatau. Kalau pun poster tue ditinggalkan, tak boleh juga sebarang amek dan bakar. Still orang punya tue. Bukan kau punya. 

Yang aku meluat tue ialah aksi depa dok mencarut2 dalam video tue. Mati la apa la. Bagi aku benda2 gitu kau tak payah cakap kat public la. Kau diam2 sudah. Off camera. Bila camera datang buat perangai steady la. Mangkok betul la. Macam cubaan nak mencalarkan imej PKR pun ada aku tengok. Kumpulan indian tue kumpulan PKR ka Hindraf ah? Lain macam jek aku tengok perangai malaon2 tue.

Untuk rekod. Perbicaraan sudah memasuki hari ketiga. Dan penyokong2 Anwar dah semakin berkurangan. Bagi aku bagus juga dari ramai2 tapi spesis yang merepek. Biar sikit tapi jenis ada akal takpe la.

Dan, dalam masa yang sama Anwar minta penyokong2 jangan sibuk provokasi polis. Memang betul pun. Itulah yang sepatutnya. Jangan dok tambah calarkan imej parti masing2. Bertenang dah la. Anwar pun tak support perangai bangang korang. Konon buat bangang demi Anwar. Sekali Anwar pun tak sokong. Apa da. Nak provoke polis sangat p KG. Chubadak lawan sana. Provoke polis kena pandai pilih2 isu. Bukan main rempuh aje. TOLOL.

Cadangan aku. Daripada korang merepek meraban kat situ sebab buang masa takde kerja apa semua. Baik korang buat kerja menganalisa fakta2 kes. Untuk tujuan perbincangan dan berbahas. Berdebat la dengan penyokong2 Saiful kenapa korang rasa kes Anwar tue fitnah.

Lepas tue dok berkumpul ramai2 buka cerita yang ada faedah. Cari topic2 untuk membuka discussion. Bincang pasal masalah rakyat ke. Baca buku ke. Kata nak solidariti kan. So biarla ia ditunjukkan melalui satu sikap yang berfaedah juga. 

Sampai bila hotak kau semua nak jadi pengikut?

Asal solidariti jek kena jerit2.
Asal solidariti jek kena maki2.
Asal solidariti jek kena lawan polis.
Asal solidariti jek kena bakar2.
Asal solidariti jek kena bawa banner.
Asal solidariti jek gaduh2.
Asal solidariti jek kena tolak2.
Asal solidariti jek kena rempuh2.

Ubah sikit la. Solidariti gunakan akal. Bukan emosi. Cipta satu perkara yang diluar dari kebiasaan. Korang semua berkumpul di Istana Kehakiman, bukan kumpul kosong atau kumpul saja atau kumpul klip klap. 

Apa kata korang semua buat banner2 yang menghimpunkan satu persatu masalah rakyat di negara neh.

Then korang semua buat pentas sementara tunggu mahkamah bersidang.


Masing2 berucap dengan membawakan masalah2 berkaitan rakyat dan permasalahan hidup kenapa korang rasa BN perlu dijatuhkan.

Lagi ada faedah tau tak.

Eh dah la. Malasnya nak mengumpat penyokong2 Anwar yang taksub neh panjang2. Baik layan drama lagi bagus.

Kbai.

Rabu, 29 Oktober 2014

Page FOBN Kantoi Malu Lagi - Ini Gambar Bukti Mahasiswa Kena Gari Di Depan.

2 ribu lebih komen kat page tue. Kebanyakkan bodoh, gila, sewel, takde otak, bangang dan patut mampos.

Aku tahu. Penyokong2 UMNO bodoh sangat sangat. Cuma aku tak sangka plak yang dorang bodoh sangat sangat sangat sangat sangat sangat sangat sangat sangat dan sangat.

Ada la 2,3 malaon. Yang dok provoke aku. Malaon neh ingat aku buat citer bangang ke bila kata mahasiswa yang kena tahan semalam kena gari kat depan? Tak payah tengok bukti pun aku dah tahu apa yang dia cakap tue betul. 

Sebab apa?

1. Pengalaman. Aku ada kawan2 yang pernah kena tangkap, digari so dah tahu serba sedikit la berdasarkan pengalaman kawan2.

2. Keadaan persekitaran. Apa ke logiknya dia nak buat citer bohong dalam keadaan wartawan bersepah, orang kiri kanan nampak, tengok, perhatikan dan boleh jadi saksi kejadian?

Nampak tak?

Benda nak sebar kat internet. Takan bodoh2 p sebar lepas tue buta2 kantoikan diri sendiri dan termalu macam FOBN plak? Spesis2 FOBN memang kaki fitnah walaupun dengan bangganya dok mengaku kami tolak fitnah. Padahal selalu sangat dok sebar fitnah. Lainkali tatau tanya la dulu. Jangan main merepek aje.

Aku tengok kat posting yang kutuk Abdul Muqit tue ada la dekat 2,000 komen dan lebih. Ramai gila yang maki, kutuk, hina, sindir dan buat citer jahat. BODOH SANGAT.

Ini gambar ketika dia digari.

 
Ko nampak gari tue kat depan ke belakang?

Yang mengutuk2 dia sebab melawan PDRM. Sebenarnya dia memang betul bila melawan PDRM. Bahkan aku dan kau semua kena melawan PDRM. Benda neh akan menghantui kita kalau kita tak lawan PDRM. Kita akan kekal menjadi umat Muhammad yang pengecut, dayus, pentingkan diri sendiri dan patut mampos apabila membiarkan seorang makcik tua yang tak berdaya dirobohkan rumahnya tanpa perlawanan. Penindasan telah dilakukan ke atas keluarga tersebut. Mereka dihalau, tanah dirampas, rumah diroboh, hilang tempat tinggal dan dilayan bagai sampah oleh kapitalis bangsat bersama2 mereka ialah DBKL dan PDRM.

Maka tindakan mahasiswa2 yang melawan PDRM dalam cerita neh adalah betul. Mereka bersama2 orang miskin yang tertindas dan teraniaya. Korang yang bersama2 PDRM adalah BODOH NAK MAMPOS dan sakit jiwa. Hanya orang sakit jiwa sahaja boleh menerima keadaan bahawa rakyat yang miskin patut dianiaya, patut ditindas, patut dihalau dan patut dibunuh tempat tinggalnya. Sepertimana Israel kejam terhadap Palestine, seperti itulah korang kejam terhadap penduduk KG. Chubadak.

Ada faham?

Yang mengutuk2 si Muqit dan mengatakan dia patut diludah. Dia tak patut diludah. Walaupun dia penjenayah sekalipun. Apatah lagi dia bukan penjenayah sebaliknya seorang pejuang. Lagi la dia tak patut diludah. Ludah tiada dalam SOP polis. Ludah ialah SOP samseng peludah. Polis yang ludah itu telah dikenalpasti. Dan itu bukan citer fitnah. Laporan telah dibuat. So pada yang dok provoke2 suruh buat laporan tue lainkali tanya la dulu. Jangan main merepek aje kat ruangan komen tak tentu hala. Aku rasa nak pijak muka korang sekor2. Tapi dalam mimpi je la. Kalau realiti, aku takan buat. Sebab aku manusia baik. Hanya manusia yang jahat macam korang je akan berkelakuan keji. 

Ada faham?

Yang mengutuk2 di Muqit baru nak ingat solat la apa la blabla la. Eh korang semua neh malaikat dia ke apa? Korang semua neh 24 jam ke bersama2 hidup dia? Makan minum tidur berak kencing apa semua kau tahu dia buat sepanjang masa selama neh? Takan. So jangan la bebalisme sangat bhai. 

Apa2 pun. Sapa yang tak kena ban kat FOBN kaki fitnah tegar no 2 di Malaysia selepas Papa Gomo tue dipersilakan bagi link artikel neh kat geng2 BN kat sana. Meluat plak aku baca kutukan2 dorang demi membela peludah, penjahat dan penindas orang miskin.

Dorang tak sedar ke.

Yang meludah tue pegawai polis berbangsa cina. Yang melarang orang Islam bersolat tue pegawai polis yang bukan menganuti agama Islam. Yang kena ludah tue seorang muslim. Yang melawan mempertahankan hak orang miskin. Yang merampas tanah tue kapitalis bangsat YTL, syarikat pemaju cina kroni BN. Yang kena halau tue makcik2, pakcik2 melayu yang tertindas akibat dinafikan hak memiliki tanah walaupun diiktirafkan sebagai peneroka bandar selama bertahun2 sebelum YTL berjaya mendapatkan tanah tersebut.

Dah la tatau. Tapi masing2 syok sendiri bajet macam tahu dengan mengutuk2 orang yang berjuang. 

Perangai sekor2 macam haram.

Puiiiii !!! (Ini bukan ludah dari segi tindakan. Ini ludah dari segi penulisan. Ini la bukti aku manusia baik sebab meludah pun guna penulisan aje, tak meludah orang betul2)

Ada faham?

Muahahah.

Kbai.

Konspirasi Di Sebalik Penyokong2 Saiful Bukhari Azlan Yang Tutup Muka.

Perasan tak? Dari semalam lagi puak2 yang sokong Saiful meroyan. Semalam. Ada kecoh satu cerita. Tapi takde pengesahan la samada cerita tue betul ke fitnah ke apa. Aku cerita semula la apa yang kecoh2 semalam.

- Ada seorang penyokong yang berdemo untuk sokong Saiful semalam tampil membuat pengakuan kepada geng2 yang sokong Anwar.

- Katanya dia hadir berdemo bukan sebab sokong Saiful.

- Tapi sebab dijanjikan akan mendapat bayaran sebanyak rm50.00

- Then ramai2 la yang p sebarkan wajah individu tersebut.

- Padahal sebelum2 neh depa punya la beria2 cover muka supaya pihak media tak dapat snap direct. Kira, nampak sipi2 punya jadi la. Asalkan tak nampak penuh.

- Berkumpul lebih kurang. Dengan poster2 mengarut. Poster Saiful muka sedih pun ada wo.

Tengok jap ;


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Kelakar nak mampos. Hadoi. Mati akibat banyak gelak juga aku neh lama lama. Tak pun silap2 masa mati pun sempat gelak lagi. Banyak sangat encounter benda2 lucu sekarang.

Sangkaan jahat aku. Orang yang buat poster neh sebenarnya nak sindir Saiful. Memang la dibuat untuk sokong Saiful, depan orang. Tapi dalam ahti jangan2 depa pun bengkek dengan Saiful yang lemah gile dalam menjaga punggung sendiri.

KAH KAH KAH

Then. 

- Lepas berhimpun lebih kurang, geng2 yang sokong Saiful pun berambos dari lokasi perhimpunan.

- Hari neh depa datang lagi. Dengan lawak yang sama sebijik macam semalam. Poster pun ada. Baju pun ada. Tapi pelik kaw. Ada yang tak pakai baju tue pun. Biar aje berterabur. Lepas tue geng2 PKR yang otak gila p bakar baju konon nak tunjuk bagus la. Citer semalam la kan. Bagus apa setakat bakar baju orang. Dah minta izin blom? Tatau sapa punya main rembat, lepas tue bakar maksudnya mencuri harta orang tau. Ini main bakar aje. Ingatkan nak bakar Putrajaya. Rupa2 bakar baju. Maka takde la revolusi. Revolusi dalam mimpi lagi.

Alamak. Terkutuk geng2 PKR plak. Padahal niat asal nak kutuk geng2 SBA. Sorry ek.

KAH KAH KAH

- Gambar yang menunjukkan penyokong2 Saiful malu2 dan segan.


Wartawan nak snap gambar. Depa cover muka masing2. Bila ditemubual. Mereka mengaku datang saja suka2. Untuk berikan sokongan kepada SBA. Tak terima sebarang bayaran pun.

Eh. Kelakarnya. Korang semua bukan sokong pembangkang pun. Penyokong2 pembangkang kalau tutup muka logik tau. Nak tahu kenapa?

- Kakitangan kerajaan
- Sebab keluarga/peribadi
- Pekerjaan
- Pelajar U
- Buruan politik macam aktivis rakyat

Yang korang semua pakat2 tutup muka dah kenapa? Berani la sikit macam si Saiful berani masuk bilik buka seluar tukar kepada tuala, makan karipap dan minum air kopi lepas kena liwat then esoknya dengan muka tak semegah datang kerja hidang kopi kepada tetamu2 Anwar.

Saiful pun berani buat kerja biol macam tue.
Kenapa pula korang sebagai penyokong dia harus malu2?

Berani kan diri juga woi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH KAH

Aku syak. Syak saja la. Syak. Bukan tuduh tau. Tapi syak. Sebab aku suka sangka jahat tau. Jadi aku mesti suka syak juga. Aku syak yang dorang2 yang tutup muka kat atas tue memang kena bayar untuk buat kerja bangang. Terpaksa bangangkan diri untuk duit. Lagipun. Malu kot nak sokong si lembik macam Saiful tue. Mana ada orang yang dah tahu nak kena liwat sanggup serah body untuk diliwat. Saiful, Saiful. Kat mana la anak kau nak letak muka nanti. Kesian aku kat dia.

KAH KAH KAH

Harakah Daily & Penyokong PAS Yang Kelakar Habis.

Kejap.

Nak gelak kaw2 dulu.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

Mampos aku macam neh. Ada je geng2 partisan buat lawak2 bangang hampir setiap hari. Selepas menteri, parti, selepas parti, pemimpin, kemudian berbalik kepada menteri, kemudian pada NGO tah mana2 hala, kemudian pada pemimpin partisan kemudian pada penyokong tegar dan lagi dan lagi.

Boleh mati oi. Ketawa banyak sangat.

KAH KAH KAH

Part 1. Semalam baca neh ;


Itu bukan kandang orang bersalah. Tapi kandang saksi. Tapi itu bukan isu penting. Dia nak rasa dia sayu pun dia punya pasal walaupun aku rasa kelakar nak mampos. Cuma. Dalam posting neh, geng2 PAS sentap kat aku. 

KAH KAH KAH

Aku tak rasa sayu. Betul. Sebaliknya aku rasa meluat. Bukan kat TGHH. Tapi kat geng2 PAS. Meluat sebab korang tak nampak kenapa kritikan ke atas TGHH tue berasas. Korang cuba nak tutup kritikan dengan mengatakan ia penentangan ke atas institusi ulama. Dalam erti kata lain, cubaan untuk SPIN dan MISLEAD dari tajuk sebenar. Itu sebab korang buat aku jadi meluat. Kritikan ke atas TGHH bukan fitnah. Kalau la mereka sanggup hadap kritikan tersebut dengan terbuka, mereka sebenarnya boleh je anggap perkara tue sebagai satu proses untuk tingkatkan kecekapan diri dan parti. Tapi dah masing2 ego menggunung. Lue nak cakap apa?

Untuk TGHH. Jalan untuk perbaiki situasi sudah terbentang. Dia boleh aje berbaik2 namun dia tetap enggan. Dan memilih ego sebagai landasan. Lantak korang la. Kalah atau menang bukan aku dapat duit apa-apa pun. So lantak kat situ.

Tapi, aku nak nasihatkan sikit la, lebih baik gunakan rasa sayu kat tempat yang betul kalau boleh. Sayu pada TGHH yang sendiri cari pasal buat apa. Bukannya dia dok kat situ sebab mempertahankan hak orang2 miskin atau melawan penindasan. Dia dok kat situ sebab membiarkan diri dipengaruhi sehingga menuduh dan membenci melulu ke atas satu pihak/kumpulan/entiti yang mereka anggap tidak islamik seperti PAS.

Tak islamik pun so what? Korang tetap tak boleh fitnah mana-mana orang termasukla mana2 pelakon yang bukan Islam demi menyokong mana2 ulama yang korang sayang.

Bila TGHH ponteng parlimen, takde pula nak rasa sayu sebab dia tak jalankan tugas dengan amanah. Nak sayu atas perkara2 bangang neh memang bangang la pada penglihatan aku. Walaupun kesayuan itu diraikan tapi raikan juga pandangan aku yang nampak perkara tue bangang. Sama2 raikan oke.

KAH KAH KAH

Part kedua.


KAH KAH KAH

Lawak dari Harakah Daily. Versi bodek kaw2. Kalau baca kat artikel tue, dari Sabah pun ada. Siap duduk bersila apa bagai la semua. Hak ala.

Itu sebab aku kata masyarakat kita neh dah rosak akibat ketaksuban melampau. Kalau geng2 bola dengan bakar dan amuknya. Kalau geng2 partisan dengan batang tubuh pemimpinnya. Kalau la geng2 bola + partisan = menyalurkan semangat kat tempat yang betul, dah lama kita revolusi kot. Putrajaya tue dah lama tumbang kot.

Tapi sayang. Ketaksuban melulu dorang sangat bodoh dan memperbodohkan umat. Apa pula situasi menarik bila orang sanggup bodoh2 kan diri bagi menghadiri perbicaraan macam tue atas nama solidariti?

Kes saman fitnah neh ialah bermaksud, TGHH disaman kerana menfitnah.

Solidariti ke atas batang tubuh individu yang dianggap melakukan fitnah?

Tak rasa lawak ke? Lawak la.

Solidariti2 korang diperlukan. Tapi bukan atas kes taksub batang tubuh pemimpin la. TGHH ka DSAI ka itu semua aku tolak hundred percent.

Baik fikir macam mana nak melawan riba. Duduk bersila berkampung kat Putrajaya lagi ada faedah.

Baik fikir macam mana nak melawan lapisan riba dalam pembelian2 rumah. Kau semua fikir la.

Pemaju buat rumah = pinjam bank = bank kenakan faedah = pemaju jual harga rumah (modal+untung+riba+cukai) = harga rumah kepada pembeli.

Pembeli beli rumah berharga riba = pinjam bank = bank bagi pinjam + faedah pembayaran = bank dapat lapisan riba. Dari yang jual rumah kepada yang beli rumah.

Demi kapitalis bank neh. Islamic term ka tak islamic term ka sama aje RIBA mereka.

Contoh.

Modal 30k. Pemaju kena bayar 60k. Cukai kerajaan 10k. Pemaju pun nak untung maka dia amek 30k. = 60K+30K+10K = 100K. Untuk rumah bermodal 30k.

Pembeli beli rumah. Pinjam 100k. Bayar 150k. 

50k+30k = dapat kat kapitalis bank.

Tak rasa babik ke sistem riba neh?

Perlawanan dan penentangan ke atas sistem riba inilah yang memerlukan sokongan, sayuan, solidariti, duduk bersila, perhatian, rempuh pagar, dari rakyat Malaysia. Tapi still. Sapa yang tulis neh? Aku. Aku bukan partisan bukan pemimpin. G mampos la ko sorang2 disitu. Jangan harap nak sokong. Syok sendiri boleh la. Tue sebab aku kena jadi wakil rakyat. Masyarakat nak sokong pun dia tengok sosok dulu. Rakyat biasa macam aku kena boooo. Tunggu aku jadi pemimpin. Lawan pun jadi kawan. Yang tak kenal semua kenal.

KAH KAH KAH

Hantu betul la.

GST Ke Atas Setiap Pembelian Kenderaan Di Malaysia.

GST.

Ya. GST.

Baca jap ;


GST akan dikenakan ke atas tiap2 pembeli kenderaan.

Macam mana ek kisah dia neh? Aku pun tatau. Tapi neh aku nak citer sket pasal KASTAM. Sesi mengumpat KASTAM. Sejurus mendapat maklumat di atas lebih kurang pukul 10 pagi macam tue aku pun calling2 la KASTAM.

No dia ada kat website sini ==> http://gst.customs.gov.my/en/cu/Pages/cu_ccc.aspx

So, ko boleh call dan tanya apa2 yang patut.
Tapi kan. Memang babik la dorang.

Pukul 10 ke pukul 10.50 lebih kurang. HARAM SETAN2 NEH NAK ANGKAT HP AKU DAN MENJAWAB PERSOALAN2 AKU TENTANG PERKARA DI ATAS.

FAK!!!

Ada 3 no.
Takde satu no pun yang mahu menjawab.

Semua pegawai kami sedang sibuk. Sila tunggu sebentar. Blbalbal.. ulang yang sama dan sama dan sama sejak pagi lagi. Dari 10 pagi nak masuk ke tengahari sibuk je memanjang apa jadahnya korang. Ye ye jek sibuk. Ke masing2 pergi cari lubang rasuah ataupun melepak kat kedai minum kopi. Apa? Tak puas ahti ke geng2 kastam dengan aku? Meh la marah aku. Ingat aku kesah dengan korang punya kemarahan apa semua?

KAH KAH KAH

Bukan apa. Aku confuse sikit tentang perkara di atas and prefer nak dapatkan maklumat lanjut.

Sebab ;

1. Kita tahu tiap2 pembelian kenderaan kini berGST.

2. GST ialah cukai kepenggunaan.

3. Maksudnya pengguna akhir la juga kena bayar cukai tersebut kan.

4. Adakah ini bermaksud setiap pembelian kenderaan menambahkan satu lagi bentuk cukai baru?

5. Ataupun ganti mana2 cukai sedia ada?

6. Ada SST ke dalam setiap pembelian kenderaan? Sebab yang neh aku tak jelas. 

7. Tue la yang aku kena godek maklumat lanjut untuk dapatkan fakta.

8. Tapi maloan2 tue melepak kat mana2 hala tak jawab telefon pula.

9. Aku tak faham sangat. Harga kereta tue sekali dengan cukai ka tidak? Jika harga kereta tue dah disekalikan dengan cukai2 yang sedia ada, yakni GST adalah salah satu cukai baru yang dicampakkan ke atas setiap pembelian kenderaan. Ataupun ia sekadar pengganti kepada SST. Jika penganti kepada SST, ini bermaksud harga kenderaan turun sebab SST 10%. Berbanding GST 6%.

Itu jek yang aku nak fahamkan. Tapi itupun tak boleh. Sebab pegawai2 KASTAM neh kaki mengular. Jenis tak buat kerja.

Nak marah ke? Marah laaaaaa

Ada aku kesah?

KAH KAH KAH

Kbai.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...