Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 12 Oktober 2018

PAS Difitnah Terima 2.5 Juta Wang UMNO Kata MB Kelantan.

BERNAMA | DAKWAAN pemindahan RM2.5 juta kononnya daripada Umno kepada PAS dengan sumber wang itu kemungkinan daripada dana 1MDB yang diseleweng, yang dimainkan pihak tertentu mutakhir ini hanya sekadar andaian dan fitnah, kata Timbalan Mursyidul Am PAS Ahmad Yaakob.
Menteri Besar Kelantan, Ahmad Yaakob.
Ahmad yang juga Menteri Besar Kelantan berkata perbuatan itu bertujuan untuk menimbulkan suasana yang tidak sihat, apatah lagi Umno kini seolah-olah tidak mendapat tempat dalam arena politik sekarang.

“Apa yang saya mahu katakan PAS tidak pernah menerima bantuan dana daripada Umno. Kita kerja sendiri dan wang diperolehi hasil derma penyokong. Kalau (dakwa) dapat daripada Umno ia adalah tidak tepat,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Ekspo Tani dan Ekspo Hijau di Dataran Stadium Sultan Muhammad IV di Kota Bharu hari ini.

Ahmad diminta mengulas tindakan Pemuda Amanah Terengganu yang membuat laporan polis pada Ahad lepas mendesak siasatan segera selepas tersebarnya salinan transaksi kononnya Umno telah memindahkan sejumlah RM2.5 juta kepada PAS dengan sumber wang itu kemungkinan daripada dana 1MDB yang diseleweng. - 11 Oktober 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...