Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 13 Oktober 2018

Manifesto PH Ditulis Dengan Niat Nak Menipu Rakyat Sindir Najib Kepada Mahathir.

NAJIB RAZAK | Semalam kecoh pengakuan Pengerusi Pakatan Harapan bahawa masa mereka tulis manifesto mereka dulu, mereka tak sangka akan menang, jadi sekarang ia jadi beban.

Biar saya tolong translate, maksud sebenar mereka adalah manifesto itu ditulis dengan niat nak menipu rakyat, tanpa niat pun nak tunaikan.


Dia ibarat, pemuda yang sedang cuba nak pikat gadis, berjanji bulan dan bintang, tapi lepas dapat dan kahwin, habuk pun tak ada.

Berbeza dengan Barisan Nasional. Kita buat manifesto memang dengan niat untuk tunaikan.

Di sebalik sindiran Janji Dicapati oleh pembangkang dulu, rekod kita menunjukkan sebahagian besar janji memang kita telah tunaikan.

Ini Manifesto PH, tak cuba pun nak tunaikan, sebaliknya cari alasan. Membina Negara Memenuhi Harapan dah jadi Membinasakan Negara Memusnahkan Harapan.

Saya kongsi sedikit, semasa penyediaan manifesto BN dulu, saya berbincang dengan hampir semua menteri besar dan ketua menteri, dengan semua kementerian, untuk lihat apa lagi yang boleh kita berikan kepada rakyat, berdasarkan kemampuan kewangan negara.

Hanya beberapa jam sebelum pengumuman, saya masih meneliti dan membetulkan manifesto, sampai ada pengumuman seperti tambahan BR1M ditambah betul-betul last minute, ada pegawai saya sendiri pun terkejut semasa saya umum.

Sama macam bajet tahunan, bila merangka manifesto ini, saya sentiasa berpegang kepada firman Allah SWT dalam Surah Al-Maidah Ayat 1;

"Wahai orang yang beriman, penuhi serta sempurnakanlah perjanjian-perjanjian.”

Wallahu'alam. - 13 Oktober 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...