Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 11 Oktober 2018

Ezam Tegur Anwar & Keluarga Ke Sana Sini Menggunakan Jet Ahli Perniagaan Perjudian.. #Anwar4PD

KENYATAAN AKHBAR HISBAH | 1.Minggu lalu, dalam minggu pertama kempen PRK PD kita mendapat laporan mengenai penggunaan aset dan jentera kerajaan khususnya didalam sesi-sesi kempen melibatkan calon Dato Seri Anwar Ibrahim dari Pakatan Harapan, koalisi yang menguasai kerajaan hari ini.
Anwar Naik Jet
Gambar - Twitterer Datuk Jahat
2.Dalam minggu ke 2 kempen ini pula Hisbah sendiri mendapat laporan mengenai penggunaan aset2 ahli perniagaan oleh calon yang sama Dato Seri Anwar Ibrahim.Beliau juga merupakan suami kepada Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail.

3.Hisbah memandang serius hal ini kerana laporan ini dibuat terhadap suami kepada Timbalan Perdana Menteri yang mendokong sebuah kerajaan baru yang membuat komitmen melaksanakan reform dan pembaharuan.

4.Negara dan rakyat Malaysia baru sahaja keluar daripada sebuah pentadbiran yang melakukan banyak kesalahan besar menyalahgunakan pengaruh dan kedudukan membabitkan Perdana Menteri dan isteri.Apakah rakyat harus hadapi kisah yang sama membabitkan TPM dan suami?Kisah keluarga yang berkuasa dan berkepentingan.

4.Didalam laporan terperinci termasuk foto yang sebahagian sudah tular di media sosial, suami kepada Timbalan Perdana Menteri yang juga merupakan Presiden sebuah parti pemerintah telah dilaporkan menggunakan sekurang-kurangnya 4 jet pesawat peribadi kepunyaan 4 ahli perniagaan besar (tycoon) didalam perjalananan dalam dan luar negeri semenjak isteri beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri.

5.Anak kepada Timbalan Perdana Menteri, Nurul Izzah Anwar yang juga merupakan seorang ahli parlimen juga disebut didalam laporan itu secara berasingan menggunakan pesawat peribadi kepunyaan ahli perniagaan juga.
Ezam Nor Tegur Anwar
Ezam Nor - Gambar Google
6.Lebih mengejutkan apabila salah satu dari pesawat peribadi itu adalah kepunyaan keluarga seorang ahli perniagaan yang terkenal dalam aktiviti perjudian dan pernah dihukum tahun lepas kerana terlibat didalam aktiviti perjudian.

7.Laporan Hisbah juga mendapati Datuk Seri Anwar menggunakan asset berupa sebuah rumah banglo yang mempunyai sejumlah 25 bilik di kawasan perumahan mewah di Petaling Jaya dan menjadikan aset itu sebagai pejabat peribadi beliau sejak beberapa bulan ini.

8.Adalah amat malang sekiranya laporan ini benar kerana ianya bukan sahaja akan menjejaskan reputasi sebuah kerajaan baharu yang mahu melaksanakan reform malah akan mewujudkan persoalan pertindihan kepentingan (conflict of interest) yang merupakan perkara asas didalam urustadbir baik sebuah pentadbiran yang pro reform.

9.Maka Hisbah meminta kerajaan hari ini mengambil serius perkara ini dan melakukan langkah2 pembetulan segera demi nama baik kerajaan baru yang berteraskan reform ini.

10.Hisbah ingin mengingatkan pimpinan yang diberi mandat oleh rakyat dan amanah oleh Allah swt agar benar2 jujur melaksanakan kebaikan dan pembaharuan sesuai janji2 mereka sebelum berkuasa dan tidak menjadikan komitmen itu hanya sekadar umpan politik semasa pilihanraya dan menghumbannya sebaik menang dan mendapat kuasa.

11.Dalam pada itu Hisbah mengalu2kan kenyataan tegas dari Pengerusi SPR yang baru mengenai tata etika semasa kempen PRK PD.Dalam hal yang sama Hisbah juga ingin menegur calon PH Dato Seri Anwar Ibrahim yang menempelak saranan Pengerusi SPR itu.Ianya satu sikap salah dan tidak melambangkan ciri2 seorang pemimpin berjiwa besar dan pro reform.

Mohamad Ezam Mohd Nor
Pengerusi Hisbah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...