Rabu, 18 Julai 2018

Penampakan 'Makhluk Misteri' Di Parlimen Adalah Tetamu Hindraf.

Semalam laman sosial kecoh dengan beberapa penyebaran gambar dan video yang mendakwa ada mahkluk misteri telah mengikuti persidangan parlimen.

Gambar itu dikesan disebarkan oleh Mastura Omar sebelum tular dengan meluasnya.


Netizens kemudiannya berteori dan berspekulasi sesama mereka berhubung dakwaan tersebut.

Kebanyakan dari mereka mengaitkan dengan Rosmah Mansur, isteri kepada Najib Razak.

"Video bukan edit. Aku gosok mata tengok banyak kali," tulis Hanif.

"Hantu ke tu," soal Aiemi.

"Ini kot bomoh Rosmah? Seram gila," respon Fiza.

"Entiti tak dikenali? Konspirasi apa korang ni. What da fuck," tulis Zack.

"Hantu Kak Limah sesat kot," komen Qalesya.

"Kawan pemerhati Rosmah dari India," tulis Abdullah Jaafar.

"Bomoh Rosmah ke macam mana boleh lolos masuk," kata Kak Acak.

"Bomoh import dari India," respon Azhar.

"Macam sami je sis. Apa motif masuk situ," soal Sis Dinda.

"Ada orang bela tapi tak bagi makan," kata Kamal.



 
Bagaimanapun setelah semakan dibuat, didapati 'entiti yang tak dikenali' ataupun 'makhluk misteri' sebagaimana yang dilabelkan netizens sebenarnya adalah tetamu kepada Hindraf.

Lelaki itu hadir sebagai tetamu kepada P.Waythamoorty, Pengerusi Hindraf yang baru dilantik menjadi Menteri Perpaduan Negara pada selasa. - 18 Julai 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...