Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 25 Mac 2011

Pendedahan esklusif : Kenapa saya tengok video lucah..

Aku tahu ramai di antara korang tak setuju orang islam macam aku tonton video lucah. Tapi daripada korang maki hamun aku tak tentu pasal, kan lebih baik korang amek masa dan dengar dulu penjelasan aku? Lepas dah tahu, nak kondem, kondemlah. Kalau nak kondem tanpa amek tahu memang tak patut. Heh.

Aku pun bukan nak tonton sebarangan punya video lucah. Video yang aku nak tengok ini adalah video yang mengaitkan anwar ibrahim dengan wanita cina. Sebagai rakyat aku berhak tahu perangai pemimpin aku bagaimana. Aku berhak untuk membuat keputusan itu sebab pemimpin yang aku pilih akan mencorakkan masa hadapan negara aku. Aku takmo pemimpin yang berzina. Aku tak peduli jika dia islam atau bukan islam. Jika dia mengamalkan budaya seks bebas, maka aku takmo ada pemimpin macam neh. Pemimpin yang suka berseks akan merosakkan masyarakat. 

Katakanlah jika ada mana-mana syarikat ataupun individu yang tahu kelemahan pemimpin tertentu yang suka berseks bebas, bayangkan jika mereka nak kontrak ataupun tender kerajaan, mereka akan sediakan wanita baik punya untuk pemimpin berhibur semata-mata untuk dapatkan kontrak. Adakah jika pemimpin islam yang buat maka ia jadi salah dan jika pemimpin bukan islam yang buat maka ia lepas? Sudah tentu tidak. Apabila bercakap soal moral, ianya harus melibatkan islam dan bukan islam. Lainlah chua soi lek. Dia kan ada tiket cuci zina dari umno. Heh.. 



Aku tahu mesti ramai yang cakap tonton video lucah itu berdosa. Memang pun berdosa bhai. Tapi aku rasa sengsara selagi aku tak tengok sendiri bhai. Bagi aku apa yang boleh polis buat ialah ;

1. Sunting video tersebut agar bahagian-bahagian sulit tertutup. Lebih kurang macam kaburkanlah.

ATAU

2. Tunjukkan hanya muka pelaku seks, yang bahagian mereka membuat aksi dan etc ditutup.

ATAU

3. Gantikan video kepada klip gambar. 

Dan kemudian dedahkan ia kepada masyarakat. Jangan biarkan ia jadi tanda tanya. Aku pun tak faham kenapa hishamudin buat kenyataan menghalang orang ramai daripada mengatakan video itu palsu. Dia cakap video itu bukan video palsu. Tapi dia tak faham satu perkara. 

Aku bukan mempersoalkan ketulenan video. Walaupun polis dan tambi chik hanya highlightkan isu ketulenan. Katakanlah video tersebut tulen, adakah ini bermaksud sang pelaku seks tersebut adalah dsai? Sudah tentu ini akan mencetuskan lebih banyak spekulasi. Apatah lagi tujuan suruhanjaya diraja ditubuhkan adalah semata-mata nak menentukan ketulenan video tersebut. Sama macam kes vk.linggam. Hanya nak tentukan bahawa video itu tulen. Bila orang dah anggap video tersebut tulen, sudah tentulah persepsi umum automatik tercipta bahawa dsai adalah pesalah seks.

Disebabkan itulah aku mendesak agar video tersebut didedahkan kepada umum. Dsai dan seluruh ahli keluarga tak perlu rasa malu sebab dsai dah menafikan dia dalam video tersebut. Yang patut rasa malu ialah orang yang buat zina dan rakam kan pula dalam bentuk video.

Yang nak tengok pun bukan suka-suka. Bagi aku sendiri, aku ada sebab. Aku nak pastikan sesuatu. Kenapa mereka [pihak polis] hanya nak periksa ketulenan video tersebut je? Kenapa tak nak pastikan bahawa watak dalam video terbabit adalah orang sama dengan orang yang dituduh berzina?

Media termasuk malaysiakini pun bercakap tak konsisten mengenai isu ini, membuat aku lagi beria-ria nak tengok klip lucah tersebut ;

1. Ada media cakap 80% seperti dsai

2. Ada media cakap 90% seperti dsai

3. Ketika skandal video klip didedahkan, johari, chegu bard dan zaid dah tgk terlebih dahulu. Kenapa mereka tunggu masa tertentu utk buat pc? Apa sebenarnya yang kita taktahu lagi?

4. Ada media cakap watak dalam klip video lebih putih. 

5. Ada media cakap watak dalam klip video berperut lebih buncit.

6. Tetapi takde sesiapa yang bercakap bahawa muka pelakon dalam video terbabit tidak menyerupai dsai? Nampaknya takde. Sebab itulah point paling penting untuk kita fikirkan. 

Seiras mana sekalipun dia dengan dsai, tentu lah tak boleh nak menyerupai 100%. Kalau nak dibandingkan datuk eskay dengan dsai, aku tengok dsai lagi putih dari datuk eskay. Apatah lagi video version hitam putih. Macam mana kita nak tentukan kulit sebenarnya individu terbabit? 

Sebab itulah aku cakap, aku mesti tengok juga video lucah tue. Aku tak kisahlah korang nak cakap apa. Aku tetap nak tengok juga. Biar aku tengok dan biar aku analisis sendiri. Aku susah nak percaya cakap pemimpin, polis apatah lagi umno. Susah aku nak ulas berdasarkan pandangan orang. Macam video vk linggam, aku dah tgk dan aku puas ahti untuk mengatakan dia memang bersalah. 

Untuk isu neh selagi aku tak tengok sendiri, susah juga aku nak berhujah dengan cybertrooper umno. Bagi cybertroopers umno mereka tak perlu tengok pun. Tengok atau tak tengok pandangan mereka tak berubah. Mereka bukan suka bagi fakta. Tapi untuk golongan atas pagar dan anak muda, kita kena bagi fakta. Mereka takan dengar cakap aku "heyyy u percaya saya, dsai kena fitnah""Bullshitlah ko". Aku kena maki balik lagi ada. Golongan ini mencari fakta dan menilai sesuatu perkara berdasarkan akal. 

So, perlunya untuk aku dan rakyat [yang nak tengoklah] tonton video itu. Bercakap pasal dosa. Memang berdosa pun. Tapi aku nak amek risiko untuk berdosa itu. Aku kena amek. Selagi aku tak dapat tengok video lucah itu selagi itu hidup aku tertanya-tanya. 

Aku tahu tiada pemimpin yang maksum. Yang aku tak gemar ialah penyokong yang taksub. Aku terpaksa cakap. Mungkin ada di antara korang yakin 110% yang dsai tak bersalah. Tetapi aku lain. Aku letak 50%-50%. Kebarangkalian dia bersalah itu tetap ada. Sebab itu aku kena tengok video lucah itu. Video lucah itu akan menentukan pandangan sebenar aku. Negatif ataupun positif. 

Namun aku pegang pada satu prinsip. Seseorang itu tidak bersalah sehingga dibuktikan dia bersalah. Namun dalam kes video lucah ini, sehebat mana pun umno bercakap mengenai kelucahan dsai, dan selama mana pun dsai akan masuk penjara angkara video lucah, aku tak peduli. Aku tak percayakan mereka.  Aku cuma nak tonton video tersebut. Keputusan hanya akan dibuat selepas video tersebut aku berjaya tonton. Simple. 

Ameno : Buka tv pun lagi lucah dari tengok klip lucah yang berdurasi 17 minit tue beb.

Share this

21 Responses to " Pendedahan esklusif : Kenapa saya tengok video lucah.. "

  1. Video seks zaman sekarang macam video kartun.
    Sanggup buat apa saja demi jatuhkan musuh walaupun dengan cara haram.

    Sebab Mata Lelaki Gemar Lihat Badan Wanita

    Wanita Yang Di Sayangi Dan Dicintai Iblis

    BalasPadam
  2. Aku setuju ngan mu
    jangan terlalu taksub dengan pemimpin
    dalam kes ni 50-50
    boleh jadi dsai bersalah/tak bersalah

    and aku setuju gak dengan point yang aku pun tak nak pemimpin yang amalkan seks bebas, pemimpin xde pegangan agama/isteri pemimpin pun kena ada pegangan agama
    negara di corak dari pemimpin, if pemimpin k.o, boleh ke expect negara jadi o.k???

    BalasPadam
  3. saya stuju..orang muda percaya pada tv.lagi orang kampung yg bukak facebook untuk main poker semata-mata. mereka percaya ini adalah anwar.. sila dedahkan.. sila bagi rakyat tengok.. jgn la main teka teki.. adess

    hottest entry di blog khalis :
    Lelaki gila seks disimbah air panas

    5 Binatang paling bisa di dunia

    BalasPadam
  4. walaupon aku suka bangkang ko..kali ni aku sokong ko ckit coz ko 50-50 cm aku...bile atas pagar seme siyes nmpak clear...party kerajaan mahupn pembangkng semua lantang dgn hujah masing2(seme xnk kalah) aku pn mmg nk sgt tgk video tu..tulen ke x biar aku pk sndiri...x yh poyo rujuk pakar2..kdg2 instinct pn da bleh tau..

    BalasPadam
  5. aku rasa x pyh editla..bg yg tulin.tp kurangkan duration.singkatkan waktunya supaya bukan tujuan nak tgk aksinya.edit2 ni nnti lain yg di edit.

    BalasPadam
  6. setuju la..polis pn dh penkaq, mhkmh pun senget, umngok kata betoi x3..pdhal ubah muka org dlm video dh popula since forest gump dlu lg..kalu nk buat 'piece of cake'..tapi ati benakku ckp org yg plg mirip dsai dlm filem ni...eskay lah!

    BalasPadam
  7. Aku pun nk tgk video ni. Biar rakyat yg nilai sendiri. Apasal BN/UMNO takut??? Kalo betul nak kenakan org, kasi upload je kt Youtube tu. Daftar nama/emel baru dan upload. Apa susah2 buat sidang media la apa la.... perabih duit je. Dah la PM kata duit tinggal sikit je. Mana ntah pg duit kerajaan ni.... Kak Mah guna ka pa?

    Org Muda

    BalasPadam
  8. aku pon suka nk tgk video ni...x puas ati klu x dpt tgk utk menilai secara peribadi

    BalasPadam
  9. Perangai Busuk26 Mac 2011 9:07 PG

    salam,

    tujuan skandal liwat dan seks adalah bagi mengganggu gugat keyakinan kita pada perjuangan PKR dan DSAI..jika tewas, jadilah kita seperti katak-katak yg Gila Talak..

    Bila di imbau balik, bape byk episod yg di pertontonkan kpd kita?? bape byk kali kita tergugta?? tapi kita tetap percaya & setia kembali pada perjuangan rakyat kembali..

    so, whats the point jika kita tewas kali nie..heh..tak mungkin aku akan percaya walo 20 juta video skali pun..Admin nak tgk2 tgkla..sy tau admin kna tgk, sbb nk bg fakta..tp sy, tak tgk pun takpe..

    **tunggu DSAI jadi PM baru aku tgk perangai dia satu-satu**

    BalasPadam
  10. kalau lah orang ramai da memikirkan kemungkinan dsai dalam vid tu, mngkin bila tgk vid tu katakan pelaku nya mmg iras dsai, org yg dah ter set dalam fikiran mcm automatik pk tu dsai.same concept with the others..mcm magazine, tv ckp britney cantik, so kite tgk britney, terus ter set oo beitney cantik.lg2 utk org yg mmg senang terpengaruh..tp ameno insyaAllah x kan..=)good luck in analysing video..

    BalasPadam
  11. ala...senang ja...klaw ada pegangan agama..dya tidak akan melakukan prkara yg jijik sbb dya tahu hukum Allah..mna yg halal,mna haram...btol x??

    BalasPadam
  12. berani kerana benar..kalu benar DSAI, tolong siarkan..jika tidak memamg fitnah...
    sedangkan nabi difitnah ini kan pula pemimpin biasa.....

    BalasPadam
  13. kompom bukan DSAI, yg tu abang aku la...! aku benar2 pasti abang aku lam video tu..! sian kat kak ipar aku... nak report ke tak...???

    BalasPadam
  14. Rakyat Malaysia ada satu masalah. Iaitu taksub dan berpuak...
    tak fikir secara rasional.
    DSAI adalah manusia..
    die juga boleh buat dan die juga tak buat...
    scientist ada buktikan, kita cuma akan nampak sesuatu kalau kita buka mata hati kita.

    BalasPadam
  15. 2 r, kami golongan pljar nie yg terkontang kanting... sbgi pljr kami sume perlukn fakta, buknnye cte2 dri akhbar yg enth sahih entah x... n satu lgi, konsep politik kt malaysia nie dh mcm sme jer ngan palestin.. palestin hamas n fatah.. n malaysia umno n pas... mcm nie r, aper2 pon yg kte pilih rkyt x salah... kte sume juz prcye pd yg kte undi 2.. kalo mrke myeleweng 2 urusan mrke ngan allah... dorg xkn dpt lari, sbb dh trmktob dlm alquran... walo sebesar zarah pon... tpi sbgi rakyat, pilih r org yg berpgg pd alquran n alsunnah... insyaallah, dorg nie xkn terpesong n mmliki pmikiran sekular... doakn keselamatan malaysia...

    BalasPadam
  16. kompom bukan DSAI, yg tu abang aku la...! aku benar2 pasti abang aku lam video tu..! sian kat kak ipar aku... nak report ke tak...???

    BalasPadam
  17. Perangai Busuk6 Mei 2011 10:14 PTG

    salam,

    tujuan skandal liwat dan seks adalah bagi mengganggu gugat keyakinan kita pada perjuangan PKR dan DSAI..jika tewas, jadilah kita seperti katak-katak yg Gila Talak..

    Bila di imbau balik, bape byk episod yg di pertontonkan kpd kita?? bape byk kali kita tergugta?? tapi kita tetap percaya & setia kembali pada perjuangan rakyat kembali..

    so, whats the point jika kita tewas kali nie..heh..tak mungkin aku akan percaya walo 20 juta video skali pun..Admin nak tgk2 tgkla..sy tau admin kna tgk, sbb nk bg fakta..tp sy, tak tgk pun takpe..

    **tunggu DSAI jadi PM baru aku tgk perangai dia satu-satu**

    BalasPadam
  18. aku pon suka nk tgk video ni...x puas ati klu x dpt tgk utk menilai secara peribadi

    BalasPadam
  19. Aku setuju ngan mu
    jangan terlalu taksub dengan pemimpin
    dalam kes ni 50-50
    boleh jadi dsai bersalah/tak bersalah

    and aku setuju gak dengan point yang aku pun tak nak pemimpin yang amalkan seks bebas, pemimpin xde pegangan agama/isteri pemimpin pun kena ada pegangan agama
    negara di corak dari pemimpin, if pemimpin k.o, boleh ke expect negara jadi o.k???

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...