Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 22 Mac 2011

Ulasan berita tv3 dan bukti twitter anwar ibrahim!



Anwar dalam satu kenyataan bersama media, menafikan dia adalah individu yang dimaksudkan dalam rakaman skandal seks yang berlaku 21 february bersama seorang pelacur cina. Baca sini.

Dalam pada itu BN juga menafikan keterlibatan mereka dalam skandal seks tersebut. Hishamuddin juga memberikan amaran bahawa jangan mengaitkan polis dalam skandal video seks pemimpin kanan pembangkang. 

Oii.. hishamuddin aku dah baca banyak berita pasal neh belum ada satu orang pun yang menyalahkan polis dalam isu neh, yang ko merepek bagi amaran tak tentu hala neh persal? Ceh.

Dan ini adalah bukti twitter dan facebook anwar ibrahim pada 21 february. Klik sini dan sila sebarkan. Dsai updated sendiri twitter dia. Dia tak upah sapa-sapa pun untuk kemaskini twitter + facebook dia. Lainlah najib, dia hebat. Heh.

Aku tahu ramai bloggers umno akan cakap apa kes setakat update twitter tak bererti dsai tak bermain seks pada hari itu. Apatah lagi cuma 17 minit je. Tapi aku heran gak weh. Takan beria cari pelacur dan main di hotel yang ada cctv dalam pelbagai sudut? Pelik juga ada bilik hotel macam tue ke aku yang ketinggalan zaman? Almaklumlah bab hotel menghotel neh aku memang tak pakar langsung. Heh

Dan memandangkan dsai sedang update twitter dia pada ketika itu, aksi rakaman seks tersebut mestilah ada memaparkan perbuatan dsai sedang memegang hp utk bertwitter. Dalam pada itu dsai ada juga menyuarakan kebimbangan kalau-kalau facebook dan twitternya akan digodam.

Ini apa yang aku dapat dari tv3 sebentar tadi. Ulasan tv3 mengenai isu ini ;

1. Video tersebut berdurasi 21 minit.

2. Video tersebut terbahagi kepada empat bahagian. 

3. Video tersebut dalam format hitam putih.

4. Video tersebut memaparkan aksi seks pelbagai bentuk.

Buletin utama tak sebut pun nama anwar ibrahim. Mereka cuma mengatakan pemimpin kanan pembangkang.

Lepas tue buletin utama memaparkan vitie respon balas anwar ibrahim terhadap pendedahan video skandal seks.

Anwar dalam kenyataan menyebut [paparan tv3] ;

1. Video tersebut adalah fitnah yang paling jijik

2. Bila dia mengatakan video itu adalah fitnah, dia menafikan sekeras-kerasnya penglibatan dia dalam video terbabit.

3. Dia akan mengemukakan bukti twitter dia pada hari itu. Dan dia juga mengalakkan sesiapa untuk lihat 'sejarah twitter' dia pada hari tersebut.

Agak lama juga tv3 memberikan ruang untuk anwar ibrahim memjawab. Aku sendiri macam tak percaya. Berita kat tv3 tadi, start dari 0804 - 0811 sejurus mengumumkan pembubaran dun sarawak. Lebih kurang di awal berita la. Berita yang di awal itu boleh dikatakan hampir kesemua orang malaysia tengok. So dah berapa ramai rakyat yang dok bersembang pasal isu neh? Boleh kata sekarang 1malaysia dah tahu dsai ada video skandal seks meskipun buletin utama tak sebut nama dsai secara terang-terangan tetapi memaparkan kenyataan anwar ibrahim selepas vitie pendedahan skandal seks oleh datuk t dah menjelaskan kaitan anwar ibrahim dan video skandal seks tersebut.

Selepas itu buletin utama pergi interview lima orang ahli parlimen. Esok paper utusan mesti paparkan perkara neh punya. Nak tahu sapa? Mereka ialah ;

1. Zulkifli nordin 

ZN punya bercakap macam dia dah tengok video tue. Belum apa-apa lagi ZN suruh dsai mengaku dan mengatakan dsai bersalah. ZN juga mengulas bahawa dsai akan menafikan kes ini sepertimana kes liwat II dan dsai harus bermuhasabah serta bertaubat. 

Ameno : Dia dah tengok ke video neh? Datuk t kata rahsia. Aikk? updated : untuk rekod tv3 cuma menyiarkan sedikit rakaman ulasan zn, ttp dalam blog zn, dia mempunyai teori yang lain. apa yang dia cakap menerusi blog dia ialah dsai sendiri yg menyebarkan video palsu tersebut utk meraih sokongan rakyat dan menutup isu dna.

2. Ibrahim ali.

Ibrahim ali cakap sama macam apa yang ZN cakap cuma dalam nada yang lebih sopan dan lembut. Cara ibrahim ali bercakap seolah-olah dia tak tengok lagi video tersebut. 

Namun perkataan memalukan orang melayu, bertaubat, syukur alhamdullilah akhirnya melayu dah sedar, anwar kena berundur, anwar harus dihukum, penyokong pembangkang kena buka mata dah memang trademark dia. Tapi kalau banding cara dia bercakap ttg isu neh dengan ZN, rasanya boleh diterima lah sebab dia tak menuduh pun anwar secara direct sebaliknya meminta siasatan di lakukan. Nampaknya katak ibrahim lebih cerdik dari ZN yang terus menuduh membuta tuli sambil pakai kopiah plak tue.

Ameno : Dah takde watak lain nak interview agaknya. Seme golongan katak je tv3 kasi highlight.  

3. Idris harun - Ahli parlimen BN
Idris minta anwar ibrahim tarik diri dan melepaskan semua jawatan. Video terbabit memalukan. Dan dsai harus bertaubat.

Ameno : Dorang seme neh dah tengok ke video neh? Belum apa2 dah suruh dia bertaubat. Patut buktikan dulu watak dalam video terbabit ialah dsai. Ini tidak tuduhan lebih ke depan daripada bukti. Apa kes?

4. Wee choo keong

Buat laporan polis untuk menafikan dsai terlibat dalam skandal video seks andai benar dsai tak bersalah. Andai ini fitnah, maka cari keadilan untuk membersihkan nama sendiri. 

Ameno : Walaupun dia neh cina, tapi cakap dia lebih rasional dari cakap 3 orang melayu kat atas yang belum apa-apa suruh dsai bertaubat. At least tengok dulu video terbabit then barulah bagi feedback.

5. Zahrain.
Dsai memalukan seluruh umat melayu sebab dsai ialah pemimpin melayu [masa bila entah]. Dsai akan memecah belahkan orang melayu berikutan pendedahan video skandal seks. Memalukan. Bertaubatlah. Kerana skandal ini memalukan seluruh umat melayu yang juga islam serta rakyat malaysia.

Ameno : katak zahrain bercakap sambil duduk macam dia sedang bersantai, pakai baju biasa pula bukan baju berkot macam dalam rumah. Kalau benar dalam rumah sanggup tv3 pergi interview zahrain untuk isu neh semata-mata. Dah plak tue si zahrain neh merepek je banyak. Aku sebetulnya tak faham satu haramjadah apa yang si katak neh mengarut kat tv3 tadi.. cakap benda yang sama ulang-ulang. Memalukan umat melayu..blablabla.. then memalukan umat melayu.. blablabla.. lagi.. dia asyik fikir melayu, melayu, melayu.. padahal melayu = seks = normal pe kat malaysia neh. Dia duduk mana? Dalam batu kot.

Datuk t tue kan dia sewa hotel carcosa [ betul ke ejaan aku neh] untuk menyebarkan video terbabit kepada khalayak. Korang fikir cikai2 orang leh wat macam tue ke? Tak boleh beb, mesti ada banyak duit punya. 

Nak sewa hall lagi. Ada pekerja pula yang incharge wartawan2 supaya wajah dan identiti datuk t tidak terdedah. Maknanya dia neh jenis berduit pula. Kalau tak macam mana dia sendiri nak pasang video, dia sendiri nak edar paper blablabla kan?

Dia takmo keluar munculkan diri. Aku tak faham napa. Kalau benar ada bukti, cukup upload kat utube je, hah mampos lah karier politik dsai dalam masa 1 hari. Tak percaya cuba buat. Itu kena buktikan dulu bahawa video terbabit adalah sahih. Dan bukan hanya video malahan watak pelaku seks itu juga harus dibuktikan dulu adalah dsai. Sebab apa mereka yang dah melihat video terbabit mengatakan perut lelaki tue buncit + boroi. Heh.

Dan siang tadi, ada seseorang [entah sapa tah] pergi pasang video lucah dsai kat ruang legar parlimen guna laptop. Sambil hisap rokok, dia g tayang video tue kat beberapa orang kuat umno. Aikkkk...? Lue kata rahsia datuk t. Lue kata lue sorang je ada rakaman terbabit.. sekarang sudah ada orang lain yang ada rakaman tue..apa citer? Lue tipu enh datuk t? 

Sebab tue aku pelik, sampai ke parlimen depa bawa video lucah terbabit. Terbaru dsai akan buat laporan polis berkenaan isu neh esok [selasa].



Ameno : datuk t = the insider? the truth? or t = the tipu. 

Share this

22 Responses to " Ulasan berita tv3 dan bukti twitter anwar ibrahim! "

  1. Nie Acik ke yang tulis? heheheheheeh.. Acik comel la.... Suka tengok tulisan Acik... mata mengantuk dah jadi tak mengantuyk... Sayang Acik

    BalasPadam
  2. x habis2 nk fitnah dsai.nak masuk neraka sgt la tu.UMNGOK /BN x mengaku buat video ni.zulkifli noordin dlm blognya menulis video ini bertujuan untuk menutup kes DNA. kiranya dia kt dsai yg wat sndiri video ni.sapela nak wat video seks sndiri utk tutup kes mahkamah.dia kot yg berpikiran akan wat mcm tu akan dtg.

    BalasPadam
  3. tak sangka mcm tu punya bodoh statement ZN. ingatkan org alim or bijak..hmm..

    BalasPadam
  4. kuat lg pinggang DSAI dok hinjut.... kehkehkeh...plawok plawok....

    BalasPadam
  5. akhir zaman.....tak abih2 la anwar difitnah..tak taw nk ckp pe lagi..memang bangsat ar kerajaan najib babi nih!!

    BalasPadam
  6. udah tue? kenpa takde siasatan pada penayangan video lucah terbuka?kenapa benarkan?susah rupanya jadi ahli politik nie..perjuangan kena jitu.. tekad kena ikhlas

    hottest entry di blog khalis :
    orang yang tak mempunyai tangan,tetapi hebat

    paku dan budu mat saleh cakap melayu

    kereta polis canggih dari seluruh dunia

    BalasPadam
  7. DATUK T... WELCOME TO HELL..EVIL LIKE YOUR JOB..

    BalasPadam
  8. Bodoh punya UMNO n the kataks. Ini tahun 2011, video hitam putih, xkan x color. Nampak sgt menipu seperti kata dialog dlm Hantu Kak Limah.

    BalasPadam
  9. JAIS, JAWI, SUNAT kenapa diam je org2 besar tengok video lucah x g tangkap. Majlis fatwa apa cerita bisu terus? Harussani mufti UMNO kome ape cite diam. Che cite che cite.

    BalasPadam
  10. dalam banyak2 manusia kat malaysia nih, 5 ahli parlimen yg terang2 musuh Anwar tuh jugak yang TV3 pegi interbiu. apa salahnya interbiu isteri dia, tanya ulamak, pengarah jakim ke..

    BalasPadam
  11. Menyebarkan BERITA AIB saudaranya yang BENAR
    adalah GHIBAH = MEMAKAN BANGKAI saudaranya.

    Menyebarkan BERITA AIB saudaranya yang TIDAK BENAR
    adalah FITNAH = lebih KEJAM dari PEMBUNUHAN
    ...
    Keduanya adalah BURUK dihadapan Allah...
    Maka BENAR atau TIDAK BERITA AIB sauadara kita...
    Lebih baik DITUTUP....Agar Allah menutup AIB-AIB kita.

    BalasPadam
  12. melayu- dengan melayu berebut kuasa ...kuasa nak perintah negara...tapi yang untung bangsa lain...orang2 umno takut hilang kuasa....bila hilang kuasa nanti semua kena balik kampung tanam ubi kayu....dia orang takut penat..sebab semua dah tua...tak larat...nak hanyun cangkul. sebab tu dia pertahankan dengan ape juga cara.
    Rakyat malaysia ni di mintalah sesekali terutama bangsa melayu cuba dekatkan diri sepenuh dengan pembangkang...Pas.PKR..DAP bagi 5 tahun dia orang perintah...bukan kah mereka juga orang macam orang umno...mereka dalam pembangkang bukan orang tak pergi sekolah yang rakyat takut sangat nak bagi mandat...cuba pru kali ini bagi...

    BalasPadam
  13. waaaaaaaa............ boleh tgk blue kat perlimen..

    BalasPadam
  14. Rakyat dah jemu dah dgn hidangan ceta macam ni.. ho..hoo aku rasa umngok dah mau jalan dah. 1 demi 1 ceta bohongnya terbongkar. kalu mau buat skrip to baik2 lar. hidup umngok......

    BalasPadam
  15. saya bkn nya penyokong kuat UMNO dan bkn juga penyokong PR,bab pilitik nih malas sgt nak involve..tapi mengenai ISU DSAI yang video seks nih...nampak sgt ada pihak2 tertentu yg ketandusan IDEA serta cuba PASANG JERANGKAP untuk diri mereka sendiri...dah tu cerita masing2 bkn hebat lagi...sedangkan tuan punya diri pun TAK BETUL dan TAD ADA KREDIBILITI,itu yg TV3 agung-agung kan...MMG BETUL LAH SEKARANG NIH ORG MALAYSIA DAH SEMAKIN MELUAT DGN TV3 DAN UMNO.....

    BalasPadam
  16. MANA PENGARAH JAKIM,MAJLIS FATWA,MAJLIS ULAMAK DAN SEBAGAINYA....
    MANA KDN,POLIS DAN SEBAGAINYA...
    KALAU NAK KIRA BYK JABATAN DAN PIHAK TERLIBAT DLM PENYEBARAN VIDEO LUCAH DAN TONTONAN FILEM LUCAH SECARA BERAMAI-RAMAI DI TEMPAT YANG GELAP DAN SUNYI....DIAMM JER SEMUA...NAMPAK SANGAT JADI TALI BARUT UMNO....ROSAK LAH MALAYSIA KALAU MCM NIH CARANYA...BERSEDIALAH KITA SEMUA DGN BALA DARI TUHAN YG BILA2 MASA SAJA AKAN TIBA...INI ADALAH KERANA KERAJAAN PIMPINAN ROSMAH & NAJIB...SERTA KONCO2 NYA YG DI AGUNG2KAN OLEH RAKYAT MALAYSIA....DITAMBAH PULA DGN TV3 YG TERSANGAT BANGANG DAN BENGUNG...
    DAH TAK ADA KERJA LAIN...

    BalasPadam
  17. jgn terlalu fokus kpd cctv dalam bilik jer, yg diragui kesahihannya tu.. utk dapatkan bukti yg jelas, tengok cctv kat koridor, kat lobi atau kat kaunter ada tak nampak kelibat anuar? sbb kebiasaan hotel ada cctv disepanjang area2 tu.. dan ble gak tyakan kakitangan hotel, ada ke dorang nampak anuar pada hari itu?

    BalasPadam
  18. saya bkn nya penyokong kuat UMNO dan bkn juga penyokong PR,bab pilitik nih malas sgt nak involve..tapi mengenai ISU DSAI yang video seks nih...nampak sgt ada pihak2 tertentu yg ketandusan IDEA serta cuba PASANG JERANGKAP untuk diri mereka sendiri...dah tu cerita masing2 bkn hebat lagi...sedangkan tuan punya diri pun TAK BETUL dan TAD ADA KREDIBILITI,itu yg TV3 agung-agung kan...MMG BETUL LAH SEKARANG NIH ORG MALAYSIA DAH SEMAKIN MELUAT DGN TV3 DAN UMNO.....

    BalasPadam
  19. MANA PENGARAH JAKIM,MAJLIS FATWA,MAJLIS ULAMAK DAN SEBAGAINYA....
    MANA KDN,POLIS DAN SEBAGAINYA...
    KALAU NAK KIRA BYK JABATAN DAN PIHAK TERLIBAT DLM PENYEBARAN VIDEO LUCAH DAN TONTONAN FILEM LUCAH SECARA BERAMAI-RAMAI DI TEMPAT YANG GELAP DAN SUNYI....DIAMM JER SEMUA...NAMPAK SANGAT JADI TALI BARUT UMNO....ROSAK LAH MALAYSIA KALAU MCM NIH CARANYA...BERSEDIALAH KITA SEMUA DGN BALA DARI TUHAN YG BILA2 MASA SAJA AKAN TIBA...INI ADALAH KERANA KERAJAAN PIMPINAN ROSMAH & NAJIB...SERTA KONCO2 NYA YG DI AGUNG2KAN OLEH RAKYAT MALAYSIA....DITAMBAH PULA DGN TV3 YG TERSANGAT BANGANG DAN BENGUNG...
    DAH TAK ADA KERJA LAIN...

    BalasPadam
  20. Bodoh punya UMNO n the kataks. Ini tahun 2011, video hitam putih, xkan x color. Nampak sgt menipu seperti kata dialog dlm Hantu Kak Limah.

    BalasPadam
  21. akhir zaman.....tak abih2 la anwar difitnah..tak taw nk ckp pe lagi..memang bangsat ar kerajaan najib babi nih!!

    BalasPadam
  22. lu cm bias bro. kate crik krajaan adil. tp bile ckp sal pmbangkang, lu cuba ckp yg diorg btul.tp bile ckp sal kerajaan, lu try to say hanya negative part je sal diorg. tu ke cara lu carik kerajaan yg adil? :)

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...