Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 13 Jun 2011

Cuti sekolah punca harga naik

Entry second last sebelum aku tutup laptop. Tadi sempat belek-belek beberapa berita sekali terbaca berita neh. Korang tengok bawah neh ;


Sebenarnya aku faham apa yang kementerian cuba sampaikan. Bagi mereka ;

cuti sekolah = musim orang kahwin = permintaan tinggi = peniaga main harga.

Tapi kalau nak blame peniaga pun susah juga padahal kementerian pun otak lebih kurang macam peniaga juga. Cakaplah macam mana kerajaan adalah punca utama kenaikan barang neh. Bukan peniaga ataupun musim cuti sekolah. Tetapi kerajaan. Terima lah hakikat. Harga ikan pun dah naik melambung2 neh. So apa tindakan kementerian pula? Sekarang neh dah start sekolah balik taw. Dah tak boleh nak bagi alasan musim cuti sekolah lagi..

kah kah kah

Ameno : pandai bagi alasan tapi malas nak selesai masalah = menteri bodoh piang.

Share this

0 Comment to " Cuti sekolah punca harga naik "

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...