Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 15 Jun 2011

RM11.3 juta untuk selenggara bangunan parlimen 6 bulan?

Semalam terlalu kecoh isu fb rm1.8juta sehingga menenggelamkan isu bajet tambahan awang adek si bodoh piang. Aku ada ternampak benda yang patut di umpatkan dalam pembentangan bajet tambahan semalam. Meh tengok sini sat ;


Menampung dana jaminan untuk pembeli rumah kali pertama di bawah Skim Rumah Pertamaku (RM100 juta) dan menampung kos program latihan dan kemahiran untuk Multimedia Development Corporation (MDeC) bagi melatih graduan dalam bidang ICT (RM50 juta).



Selain itu, peruntukan tambahan sebanyak RM11.3 juta dikehendaki untuk membiayai kerja-kerja penyelenggaraan bangunan Parlimen. - malaysiakini-

Skim rumah pertamaku ==> rm100 juta start dari bulan 7 - 12 tahun ini. Selalunya bajet memang begitulah. Di kira tahun. Betul kan? Aku mengangap skim neh mendapat sambutan sebab kerajaan mohon rm100 juta. Ada baiknya kalau kerajaan dedahkan jumlah pemohon yang berjaya mendapat dana neh. Bukan apa kita nak pastikan dana neh konsisten dengan jumlah pemohon yang dah dapat beli rumah. Hehehe..


50juta untuk latih graduan dalam bidang ICT ==> bagus. Aku sokong usaha neh. Dan aku harap selepas kerajaan melatih kerajaan juga akan serapkan kepakaran dorang dalam bidang yang berkaitan. Macam bina website. Kendalikan fb. Update twitter kerajaan. Janganlah upah lagi syarikat luar buang duit rakyat. Hehehe..

Selenggara bangunan parlimen rm11.3juta. ==> Untuk 6 bulan ataupun kurang dari itu. Banyak tue rm11.3 juta. Bukan angka kecik beb. Heheheh. Nak selenggara untuk beberapa bulan je plak tue. Ke nak gunakan untuk bayar sewa bangunan umno kat parlimen tue? Ataupun untuk biayai persidangan umno kat bangunan parlimen? Opsss saja tanya. Bukan tuduh2 pun. Takan salah kot. Hehehehe.. pe kata dedahkan tang mana yang nak di selanggara tue? Nak gak aku tahu. Yelah malas nak sangka bukan2 so eloklah kerajaan tunjukkan bukti.. apa macam? Ada berani ka?

kah kah kah

Ameno : menteri bodoh piang kemukakan bajet tambahan? Lagi tak boleh percaya..

Share this

0 Comment to " RM11.3 juta untuk selenggara bangunan parlimen 6 bulan? "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...