Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 7 April 2011

Terkini : Pegawai kastam yang mati : Bukan kaki rasuah.




Kat bawah neh ialah komen yang aku petik dari sini ;


Anonymous said...

Salam wbth.. Bro aku taktau nak mula dari mane..just nak info mintak ko siasat. kematian pegawai kastam Port Klang. Kwn aku ramai keje forwarding bagitau tadi kat wisma kastam kecoh,mcm kastam mogok pasal kematian ni.kaunter semua tutup.polis takeover wisma xbagi org masuk.tak kuar TV kot.. point aku adalah: Arwah si mati ni dorg ckp bila solat kat wisma dia selalu jadi imam..so mane logik org yg beriman nak bunuh diri..tu satu hal,dlm byk2 pegawai dia ni paling susah nak amek rasuah atau duit kopi.Isu dia di tahan pun (melalui sumber lisan org kastam)SPRM kantoi voucher RM30 jer dari sykt forwarding bagi dia.tapi bukti xsahih ade atau tak. kedua : ini adalah konspirasi Pengarah Kastam Negeri Sgor sengaja nak kenekan dia,( ko siasat lar,aku ni bagi ko sumber lisan jer )sebagai kambing itam.dan semua kastam tau pengarah dorg giler pangkat & kuasa. ketiga : geng2 forwarding ni ckp yg ske lari cukai,byr cukai tipu ni semua sykt2 tempatan yg dimiliki VVIP.Kalau company international semua byr proper. Aku juz nak inform kat ko supaya dgn skil yg ko ade ko bleh mintak rakan2 blogger lain siasat dgn lebih detail,tgk keperibadian si mati ni.majoriti geng fwrding kat port klang percaya dia clean,alim dan baik sahsiah nyer..lagipun dia dah pencen tapi sambung khidmat jer. ok gang,arios.


Aku dengar citer dia nak pergi haji tahun neh? Betul ke? Masih ingat kes arwah aminulrahsid yang di lemparkan dengan pelbagai tuduhan negatif di media sedangkan dia bukanlah penjenayah dan sebagainya?

Isu Pegawai kastam neh pun lebih kurang sama gak. Pegawai neh dituduh rasuah dan dituduh bunuh diri atas sebab rasa bersalah. Entah betul entah tidak. Agak2lah nak bela kerajaan pun takpayahlah buat citer. Tapi kes neh aku rasa tak boleh bawa pergi sebab kali neh melibatkan nyawa kakitangan kerajaan yang hilang nyawa di jabatan kerajaan. Kerajaan sudah tentu akan cuba sedaya tutup mulut orang awam. Tak silap aku pengarah kastam di tv3 tadi telah memberikan kata2 begini ;

"kepada kakitangan kastam yang terlibat dalam siasatan rasuah sila jangan buat tindakan melulu dan terburu-buru, kalau ada masalah boleh berbincang dan rujuk kita"

Aik? Kenapa dia cakap macam tue? Mudah. Dia nak timbulkan persepsi bahawa pegawai tersebut bunuh diri. Ahli keluarga mangsa juga dilarang berjumpa media. Kenapa? Korang baca sini kata-kata kawan arwah yang mengenali arwah.

Bagi mematikan semua spekulasi negatif terhadap arwah siasatan terperinci mesti dilakukan. Tapi nak suruh siapa siasat kalau dah pdrm pun bawah kerajaan? Lue fikirlah sendiri.


Ameno : Seseorang itu tidak bersalah sehingga dibuktikan dia bersalah.

Share this

22 Responses to " Terkini : Pegawai kastam yang mati : Bukan kaki rasuah. "

  1. assalam. saya nak sentuh sikit pasal isu ni, saya memang kenal dgn arwah. arwah mmg someone yang baik sangat, anak dia satu sekolah dgn saya di MRSM. yes memang betul,dakwaan arwah bunuh diri memang xboleh diterima. sebabnya, mustahil untuk arwah seolah-olah nak tunjukkan yang dia bersalah. pasti keluarganya yang tanggung malu. saya yakin, ada konspirasi di sebalik semua ini. bukan menuduh, namun mungkin ada campur tangan pihak SPRM dalam isu ni. sebab mustahil selain kakitangan SPRM dibenarkan masuk kedalam bilik siasatan. Saya harap agar kematian arwah diberikan pengadilan sewajarnya. Memfitnah orang beriman besar dosanya. Wallahualam. Semoga roh arwah ditempatkan dikelompok roh orang beriman. Alfatihah

    BalasPadam
  2. Semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman..doa keluarga mangsa sebagai insan teraniaya insyaAllah di makbulkan

    BalasPadam
  3. Semoga arwah ditempatkan di kalangan org2 yg soleh. Sekarang ni org yg menerima rasuah susah untuk dikenal pasti. Pada hakikatnya skrg ini, bukan setakat org biasa tetapi yg bergelar Haji pun menerima rasuah. Bukan setakat itu sahaja, minum arak plak tu...pompuan x payah ckp ler. Kalu yg x bergelar Haji lg ler dasyat drpd ini. Seperti perpatah melayu dulu...rambut sama hitam hitam, hati lain2. Itu dulu, skrg ni rambut dah mcm warna, hati lg ler mcm2 jenis.

    BalasPadam
  4. One famous question is ‘What kind of person they like and dislike

    manusia kan..you can't really predict what you see from the outside

    jangan suka buat andaian liar..rosak akhlak dan adab masyarakat kita jika kita suka membuat andaian liar yg merosakkan orang lain..

    BalasPadam
  5. Apa sudah jadi nie? harap siasatan dilakukan dengan telus dan terbukti.
    Berhati2..Telur ayam pun ada yang tiruan

    BalasPadam
  6. kasihan, mangsa kejadian. btw, nk puaskn hati semua org dan utk nama baik arwah, siasatan harta arwah .... ni kes ke2, klu senyap gak, i dunno lh apa kerajaan skrg ni, dh nk jadi negara indonesia!

    BalasPadam
  7. sebagai generasi muda!!! mmg takut skrang nie.. kerana wang, dan pangkat.. kematian bukan satu masalah

    kenapa ini nilai moral yg di ajar kepada kami?


    Tips supaya blog sentiasa diingati

    Kenangan lahir 80-an

    Ada apa dengan dara

    khalis datang ziarah di sini

    BalasPadam
  8. baru nak pencen dengan seronok, kot2 nak main dgn cucu2 ke, nak bcuti ke, nak tunaikan haji/umrah ke.

    IGT!! SAPA YG ANIAYA ARWAH, TAK KENA KAT KAMU, KENA KAT ANAK BINI KAMU!! TAK KENA KAT DUNIA, AKHIRAT SANA BAYAR! MENGAKU SALAH DAN BERTAUBAT LAH.. JALAN TERBAIK. ALLAH MAHA PENGAMPUN

    BalasPadam
  9. Banggakan Melayu Bukan Islam (Celaka kau)7 April 2011 12:46 PTG

    Haha... Inilah Malaysia... Hidup Malaysia... Hidup Malaysia... Konsipirasi membunuh sewenang wenang nya... penjahat agung jadi pemimpin... institusi kehakiman... undang2... polis2... semua jadi macam celaka... sama macam filem tamil lama... satu lagi... kenaikan minyak akan menyebabkan harga semua barang naik... taraf hidup melebihi taraf pendapatan... hidup malaysia... hidup melayu... MMMEEEELLLLLAAAAAYYYYYYUUUUU

    BalasPadam
  10. Media buat spekulasi untuk mematikan isu dan supaya masyarakat hanya menyalahkan Anwar.Banyak isu keluar sampai rakyat pun terdiam isu harga minyak dan barang naik.

    Golongan Pemuda Zaman Nabi

    Pendapat Ulama Berkaitan Fitnah Zina dan Politik Lucah

    Hentikan Gangguan Seksual Terhadap Lelaki!!!

    BalasPadam
  11. tak thu nak kat ni konspirasi ke x sbb ni kes berat ni..
    sampai ada yg terbunuh...

    Hanya Allah Yang Mengetahui

    BalasPadam
  12. ak penah dgr org kata siasatan SPRM ni mmg teruk, ak dngr ni pon dari peg kastam sendiri...kalu org x da ketahanan mental dgn iman mmg macam2 leh jadi....x tau la betul ke tak...tp apa dah jd kat arwah atau beng hock mgkin ada kebenarannya...apapon pon yg penting Allah maha mengetahui..al-fatihah utk arwah

    BalasPadam
  13. Azam- Daun Sireh : Kalo tak buat salah memang la iman tebal, Kalo dah buat salah? mmg konfirm akan takut. Saya pun pnah jadi saksi, tapi tak ader pun pegawai SPRM tu menjerit ker aper.. dah kt tolong die, siap bagi makan g...

    BalasPadam
  14. >>Ahmad Sarbani SAMPAI bangunan SPRM kira-kira 8.26AM.

    >>telah menunggu di lobi pejabat sehingga pukul 9.30AM.

    >>lebih kurang 10.15AM, pegawai yang mengiringi beliau telah meninggalkan penama tersebut di pejabatnya dan keluar sebentar pergi mendapatkan pegawai penyiasat.

    beliau tunggu dalam masa yang agak lama.tiada masalah.tetapi macamna boleh timbul bunuh diri yang hanya ditinggalkan sekejap je.tak kan alih-alih beliau berubah fikiran tanpa sebab musabab.

    Dan lagi apabila mencari seseorang yang tiada didalam bilik pegawai yg mengiringi tu terus tengok di tingkap.aik??!!pelikkkkkkkkk!!!

    BalasPadam
  15. ahlisufi hambaALLAH:
    cmni aku nk mohon kije kt SPRM la...sbb kije kt bhgn ni aku leh mati syahid sbb mempertahankan kebenaran...kalo btol arwah dibunuh, insyaALLAH beliau mati syahid dlm mempertahankan kebenaran!!!!

    BalasPadam
  16. mngikut ustaz azhar.. org yg dibunuh untuk menegakkan keadilan dikira jihad.. moga roh ditempat kan dikalangan orang2 alim.. amin

    BalasPadam
  17. >>Ahmad Sarbani SAMPAI bangunan SPRM kira-kira 8.26AM.

    >>telah menunggu di lobi pejabat sehingga pukul 9.30AM.

    >>lebih kurang 10.15AM, pegawai yang mengiringi beliau telah meninggalkan penama tersebut di pejabatnya dan keluar sebentar pergi mendapatkan pegawai penyiasat.

    beliau tunggu dalam masa yang agak lama.tiada masalah.tetapi macamna boleh timbul bunuh diri yang hanya ditinggalkan sekejap je.tak kan alih-alih beliau berubah fikiran tanpa sebab musabab.

    Dan lagi apabila mencari seseorang yang tiada didalam bilik pegawai yg mengiringi tu terus tengok di tingkap.aik??!!pelikkkkkkkkk!!!

    BalasPadam
  18. ak penah dgr org kata siasatan SPRM ni mmg teruk, ak dngr ni pon dari peg kastam sendiri...kalu org x da ketahanan mental dgn iman mmg macam2 leh jadi....x tau la betul ke tak...tp apa dah jd kat arwah atau beng hock mgkin ada kebenarannya...apapon pon yg penting Allah maha mengetahui..al-fatihah utk arwah

    BalasPadam
  19. assalam. saya nak sentuh sikit pasal isu ni, saya memang kenal dgn arwah. arwah mmg someone yang baik sangat, anak dia satu sekolah dgn saya di MRSM. yes memang betul,dakwaan arwah bunuh diri memang xboleh diterima. sebabnya, mustahil untuk arwah seolah-olah nak tunjukkan yang dia bersalah. pasti keluarganya yang tanggung malu. saya yakin, ada konspirasi di sebalik semua ini. bukan menuduh, namun mungkin ada campur tangan pihak SPRM dalam isu ni. sebab mustahil selain kakitangan SPRM dibenarkan masuk kedalam bilik siasatan. Saya harap agar kematian arwah diberikan pengadilan sewajarnya. Memfitnah orang beriman besar dosanya. Wallahualam. Semoga roh arwah ditempatkan dikelompok roh orang beriman. Alfatihah

    BalasPadam
  20. baru nak pencen dengan seronok, kot2 nak main dgn cucu2 ke, nak bcuti ke, nak tunaikan haji/umrah ke.

    IGT!! SAPA YG ANIAYA ARWAH, TAK KENA KAT KAMU, KENA KAT ANAK BINI KAMU!! TAK KENA KAT DUNIA, AKHIRAT SANA BAYAR! MENGAKU SALAH DAN BERTAUBAT LAH.. JALAN TERBAIK. ALLAH MAHA PENGAMPUN

    BalasPadam
  21. sebagai generasi muda!!! mmg takut skrang nie.. kerana wang, dan pangkat.. kematian bukan satu masalah

    kenapa ini nilai moral yg di ajar kepada kami?


    Tips supaya blog sentiasa diingati

    Kenangan lahir 80-an

    Ada apa dengan dara

    khalis datang ziarah di sini

    BalasPadam
  22. aku ni anak bekas pegawai kastam kanan. masa aku kecik dulu makan pun berbahagi dgn adik beradik aku. telur rebus ke goreng ke pun bahagi 2 atau 3 tau bila nk makan buat lauk dgn kicap. barang dapur pun hutang bulan dgn apek. dari aku kecik sampei beso la aku dengo cakap bapak aku korup. kastam je rasuah. mungkin ada tapi dgn aku tak jumpa lagi macam tu. celaka la org yg cakap macam tu. celaka la orang yg ambil rasuah. hanya aku yang faham.

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...