Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 7 Julai 2018

Akaun Bank Anak Najib, Penghidap Kanser Tulang Tahap 4 Dibekukan SPRM, Tiada Duit Nak Rawat Penyakit, Dakwa Pro BN.

Seorang blogger UMNO yang menggunakan nama pena Rezqeen Hill mendakwa SPRM turut membekukan akaun anak perempuan Najib bersama bekas isteri pertamanya, yang dikenali sebagai Puteri Noorlisa Binti Najib.


Menurut blogger itu tindakan pihak SPRM membekukan akaun anak perempuan Najib menyebabkan Puteri Noorlisa menghadapi kesukaran untuk membiayai kos perubatannya kerana dikatakan menghidap kanser tulang tahap 4.

"Adakah ini dinamakan keadilan?

Satu laman portal di dalam talian melaporkan akaun seorang pesakit kanser tahap 4, Puteri Noorlisa Binti Najib yang juga puteri sulong mantan perdana Menteri , Datuk Seri Najib Razak turut dibekukan oleh pihak Kerajaan.
Jika semalam Datuk Azam Baki memberikan kenyataan bahwa akaun cucu Najib tidak dibekukan, ( yang akhirnya terbukti dibekukan seperti laporan kami sebelum ini) maka adakah SPRM juga akan menafikan pembekuan akaun bank Puteri Noolisa hari ini?

Kita tuntut penjelasan SPRM dan Kerajaan akan kewajaran pembekuan akaun ini,"
tulis blogger itu pada jumaat.




Blogger itu turut berkongsikan satu gambar tangkaplayar yang memetik komen Firda Ayu mengenai perkara yang menimpa Puteri Noorlisa.


"Akaun anak sulung Najib, Puteri Noorlisa Binti Najib dari perkahwinan pertama yang sedang bertarung nyawa kanser tahap 6 pun deme (mereka) bekukan. Orang nak pakai duit untuk berubat. Zalim haramjadah sungguh. Akan celakalah kehidupan deme deme yang terlibat dan para pengikutnya serta keturunan keturunan deme sekali," katanya dalam kenyataan itu.

SPRM masih belum memberikan apa-apa respon berhubung dakwaan itu setakat ini. - 7 Julai 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...