Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 6 Jun 2018

Kenapa Menteri Asas Tani Lantik 'Fake Expert' Najib Asaddok Sebagai Penasihat Soal Netizens.

Bagi dunia anti scammer, nama seperti Azizan Osman dan Najib Assadok adalah sosok biasa yang sering dikritik kerana didakwa melakukan penipuan dan manipulasi.

Terbaru, Najib Asaddok seperti yang dilaporkan oleh media tempatan telah dilantik sebagai salah seorang Ahli Majlis Penasihat Pertanian Negara.


Perkara itu kemudiannya menimbulkan ketidakpuasan hati netizens yang mempertikaikan kelayakan Najib Asaddok. Timbul beberapa spekulasi dan cakap-cakap di media sosial di ruangan komen PW kononnya Najib adalah bekas ahli PAS yang kini bersama Amanah Johor dan disebabkan 'hubungkait' seperti itulah memudahkan beliau terpilih. Bagaimanapun dakwaan itu tidak dapat disahkan.

Halaman terkenal anti scam - PW Community turut mempertikaikan perihal lantikan tersebut.

Berikut kenyataan mereka;

"Najib Asaddok Ahli Majlis Penasihat Pertanian Negara?

What a joke.

Nampaknya penyakit tak reti beza real experts dengan fake experts telah menjangkiti kerajaan baru.

Macam pokok baru nak tumbuh tiba-tiba ada satu penyakit ditambah kepada pokok tu kononnya nak bagi pokok tu sihat dan produktif.

Argumen PW:

1. Najib Asaddok tak akan mengaku Azizan Osman guna PhD palsu sedangkan Azizan Osman ialah mentornya.

2. Najib Asaddok sendiri self-appointed self-proclaimed kononnya pakar pemasaran internet. Jenis berguru dengan Azizan Osman ni tekniknya akan mengaku apa sahaja yang hebat-hebat walaupun tak ada bukti. Janji audiens percaya.

3. Najib Asaddok tak releven dalam isu pertanian jika hal ehwal pemasaran internet sekalipun. Najib Asaddok sendiri hari-hari iklan dalam radio.

4. Ramai lagi akademia serantau yang boleh beri sumbangan kalau setakat nak bagi nasihat kepada Kementerian Pertanian.

Benda macam ni pernah terjadi sewaktu Annuar Musa selaku Pengerusi MARA rekomen kepada UniKL supaya melantik Hasmiza Othman sebagai Professor Adjung di UniKL Business School.

Umum mengetahui Hasmiza Othman juga terkenal sebagai seorang pengguna fake credentials dengan PhD palsu.

Kenapa kena lantik fake experts dengan "kepakaran" self-appointed syok-sendiri macam Najib Asaddok?

Tak ada mereka dengan bakat dan kepakaran yang genuine lain kah di Malaysia ni?,"
kata PW dalam satu kenyataan di Facebook pada selasa. 


Kaitan Najib Asaddok dengan Azizan Osman


Dalam pada itu netizens turut menyebarkan beberapa tangkaplayar yang menunjukkan hubungan baik antara Azizan Osman dan Najib Asaddok. Najib Asaddok ialah anak murid kepada Azizan Osman.

Respon netizens


Tinjauan di laman sosial mendapati rata-rata netizens tidak bersetuju dengan perlantikan Najib Asaddok sebagai Ahli Majlis Penasihat Negara.

Abu Bakar Mohd Rashid : "Antara ajaran Azizan Osman ialah kau kena position diri kau sebagai pakar - berbohong sebagai pakar walaupun bangang. Ramai "students" dia cerita tentang ajaran sesat tu. Dan, itu la yang Najib Assadok buat - play expert".

Eddy Gordon Zul
: "Satu benda yang gagal teruk dalam Kementerian Pertanian selama ni ialah style management Top Down depa. Wa tak pernah nampak suara petani, nelayan dan peladang betul-betul di angkat untuk menyusun polisi pertanian malaysia.

Yang boss atas pegang tanah pon tak pernah main hentam saja buat benda bukan-bukan.Takat lantikan SPA tapi sembang macam bertani pengalaman 20 tahun. Sebab tu tak pernah maju.

Tetiba Sallahuddin pon dok ulang polisi top down ni. Tak payah susah-susah nak Najib Assadok sangat la. Bagi ja peladang yang dapat anugerah Peladang Malaysia jadi penasihat. Yang muda-muda pon banyak. Angkat individu yang betul-betul into the business. Baru la bottom up bai.

Takat expertise online business lu pi cari consultance je.Dan benda ni bersepah je pon. Hire the expert bukan peniaga air liur".


Kebanyakan dari netizens mahu Menteri Asas Tani, Sallahuddin Ayub mempertimbangkan semula perlantikan itu yang menurut mereka adalah sesuatu tidak sepatutnya berlaku. - 6 Jun 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...