Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 11 Julai 2012

Rosmah Mansur umum dasar baru taska negara.


Wowwww...

Rosmah mansur neh sapa? Menteri ka? PM ka? Siapa dia? Apa jawatan dia dalam kabinet? Apa kuasa dia dalam kabinet? Dia sapaaaaaaa? Sapaaaaaa? Apsal dia buat arahan kat bawah neh oiiiii ;

Bermula tahun depan, semua pengusaha taman asuhan kanak-kanak (taska) swasta serta para tenaga pengajarnya dikehendaki menghadiri Kursus Permata untuk menggantikan Kursus Asas Asuhan Kanak-kanak, kata isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor.

Puiiiiiiiiiiiiiii.. bagus sangat ka korikulum permata tue? Aku bukan nak kutuk2 oke. Aku hormat je dasar pendidikan negara walaupun terdapat banyak kelemahan yang boleh diperbaiki. Tapi you see, korikulum permata amatlah sampah. Tak sesuai untuk budak2 zaman sekarang. Kalau setakat berjoget, menyanyi tak payah nak tunggu ko ajar. Buka aje tv bersepah depa mengajar benda tue. Tanya jek aznil. Dia lagi expert dari ko larh weh.



Beliau berkata, untuk tujuan itu, pihak Permata dan Jabatan Kebajikan Masyarakat sedang dalam proses merangka pelan peralihan bagi membolehkan Kursus Permata dan Kurikulum Permata diguna pakai oleh semua taska swasta di seluruh negara.

Rosmah yang juga Penaung Permata Negara berkata, semasa dalam tempoh peralihan, pihak Permata akan menganjurkan kursus-kursus melatih para pelatih bagi membolehkan tenaga pengajar swasta melaksanakan Kursus Permata untuk pendidik mereka.

"Di samping itu, pihak Permata juga akan menganjurkan kursus ulang kaji mengenai Permata kepada tenaga pendidik yang sedia ada agar dapat memakai Kurikulum Permata,"

Puiiiiiiiiiiii. Jangan ko babitkan PASTI pula. Tak kuasa aku dengan korikulum permata yang mana slogan mereka ialah hiburan melalaikan adalah hak milik setiap insan dunia dan akhirat. Buang masa dowh. 

Rosmah berkata penubuhan pusat berkenaan agak unik kerana ia diwujudkan atas permintaan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sendiri semasa lawatan turun padang beliau ke Lembah Pantai pada akhir Januari lalu.

Puiiiiiiiiiiii....... dalam negara neh ko dan laki ko jek yang penting. Sorang laksanakan permintaan isteri, sorang laksanakan permintaan suami. Kita orang pula tengok korang bedua main cintan sambil mentadbir negara neh.  Apa benda tah yang kita orang dapat. Aku pun tatau larh der. Aku dapat ludah aje kot.

Puiiiiiiiiiiiiiiiii


kah kah kah


Berita penuh : disini

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...