Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 14 Julai 2012

Wartawan Malaysiakini dihalau dari Konvensyen Media Sosial 1Malaysia.


Wartawan malaysiakini dihalau dari KMS1M siang tadi. Selepas dia melaporkan satu berita mengenai zaini yang berkongsi bahawa pengamal media dibolehkan spin fakta untuk bentuk persepsi umum. Rujuk sini. Pengakuan zaini tue sebenarnya menarik sebab apa? Sebab ;

1. Zaini = kolumnis tetap utusan

2. Zaini = timbalan ketua pengarang utusan

3. Zaini = pro umno.

Bukan seme yang kerja di utusan tue pro umno beb. Tapi apa yang pasti utusan harus diperlihatkan seolah2 mereka tue pro umno sebab bos2 mereka ialah umno. Dalam blogs bn depa tulis wartawan dihalau oleh beberapa individu yang berang dengan penulisan artikel tersebut. Depa cakap wartawan malaysiakini spin fakta. 

Sebenarnya apa yang disampaikan oleh zaini ialah pembangkang menguasai persepsi rakyat menggunakan media sosial setelah melakukan pembohongan secara terang2an. Ini yang si zaini cuba sampaikan. Tah betul tah tidak tapi aku percaya wartawan malaysiakini bukan orang bodoh yang suka2 nak fitnah zaini tak pasal2. Kalau kena saman malaysiakini yang rugi kalau kalah. So takan dia bodoh2 nak hilang kerja dipecat sebab bos dia disaman tak pasal2 kan?

Ada baiknya jika ada rakaman ucapan zaini, dedahkan ajek. Masa tue kita boleh tahu siapa yang tipu dan siapa yang tidak. Lagipun kalau pun si zaini tak mengaku utusan suka spin kami dah lama tahu dah utusan memang kaki spin.

Nak dengan taknak mengaku je larh pun.

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...