Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 8 Julai 2012

Batal usul robohkan BB Plaza dan SURIA KLCC yang racist.


UDA holdings tak dapat nak robohkan BB Plaza. Padan muka larh kaw. 

kah kah kah

Tapi setakat mana ia bertahan tue aku tak jamin arh. Aku kira menteri masuk campur sebab sentimen anti bn semakin menebal di kalangan rakyat malaysia. Dengan isu2 semasa yang mereka dah tak larat nak jawab dan tepis satu persatu2 mereka tak harap nak tambah isu2 baru bagi menaikkan lagi sentimen tersebut.

Apa pun ini satu keputusan yang tepat dan betul yang dilakukan oleh kementerian kewangan. Aku sangat2 bersetuju bahawa kompleks yang menempatkan perniagaan orang melayu harus dipertahankan. Apatah lagi di tengah2 bandar plak tue. 

Bukan senang ek orang melayu nak berniaga di tengah2 bandar walhal dulu nama negara neh ialah tanah melayu yakni = tanah yang diduduki oleh orang melayu tapi tah camne tah orang umno mentadbir negara habis seme tergadai pada orang2 bukan melayu. 

Nak blame orang bukan melayu pun takley sebab apa yang dorang buat tue benda yang logik. Yang tak logik tue ialah orang melayu sendiri yang pandai2 jual tanah dan gadai seme benda tapi last2 yang di blame ialah orang2 bukan melayu.

Kalau nak diungkap satu persatu dalam isu gadai mengadai neh nescayalah kita akan melihat bagaimana umno membantu kepada budaya tersebut. Tetapi sekarang kita takmo citer pasal tue. Korang baca sendiri apa yang wartawan BH neh tulis. Aku pun terkejut gak baca. Kalau betul memang bodoh nak mampos gak pihak pengurusan suria klcc. Racist nak mampos.

Kalau dilihat di kompleks beli-belah mega di sekitar Lembah Klang seperti Megamall, Sungai Wang Plaza, The Curve dan Suria KLCC, berapa kerat sangat kedai milik peniaga Melayu? Sepatutnya usaha dilakukan untuk mendesak pengurusan semua pusat beli-belah di Lembah Klang menyediakan lebih banyak ruang untuk peniaga Bumiputera, bukan merobohkan kompleks yang menempatkan majoriti mereka.

Misalnya di Suria KLCC, beberapa tahun lalu hanya ada dua kedai milik Melayu. Malangnya satu sudah pun tutup kerana pengurusannya dikatakan tidak senang dengan kewujudan mereka.

Kelantan Delights satu-satunya restoran Melayu di kawasan pelancongan popular itu juga sudah disingkirkan, tanpa siapa dalam kalangan yang berwajib menghalang usaha ‘menghalau’ kedai makan popular itu, bukan saja bagi rakyat tempatan malah pelancong luar negara.

Sebuah lagi syarikat Melayu, Jeans Sdn Bhd, yang beroperasi di lantai pertama, menjual pakaian jenama Levis dan Dockers dipaksa berpindah ke tingkat atas kerana memberi laluan kepada syarikat Singapura yang meletakkan syarat memberinya ruang di lantai utama, jika mahu mereka membuka cawangan di Alamanda Putrajaya, yang ketika itu berusaha memenuhi ruang kosongnya. Alamanda adalah anak syarikat Suria KLCC. -BH ONLINE-

Bacaan penuh disini.

Siapa larh yang pepandai buat klcc. Siapa lah yang ada hubungan dengan suria klcc. Dan siapa lah juga menyebabkan orang melayu dianaktirikan di suria klcc. Tahu jawapannya? Yang pasti bukan dap, pas dan pkr. Lue fikirlah sendiri. Bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...