Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 9 Julai 2012

Ini kisah sebenar isu suspek yang mengamok di putrajaya!

Beb.  


Aku rasa ramai yang dah baca berita dari utusan, sinar harian dan malaysiakini kan? Sekarang baca apa pula penjelasan dari PIHAK POLIS sendiri. Ia datang dari facebook pdrm. Korang saksikanlah betapa berbezanya maklumat yang utusan siarkan berbanding statement polis. Memalukan ajerk. Asyik kantoi. Kali neh kantoi dengan PDRM plak tue. Padan muka.

kah kah  kah

Pada 9/07/2012 jam l/kurang 1430 hrs bertempat di JPM KOMPLEKS B PUTRAJAYA Saspek seorang lelaki dan seorang perempuan telah mengamuk di luar perkarangan JPM dengan melibaskan pedang samurai.

mereka berdua menuju ke pos pengawal dan telah dihalang oleh polis bantuan.saspek lelaki telah meletakkan pedang samurai di leher SM polis bantuan di mana polis bantuan tersebut terpaksa membenarkan mereka masuk.bila berada di dalam perkarangan kompleks B kedua-dua saspek telah melibaskan pedang dan merosakkan dua cermin kerta HYUNDAI ACCENT Dan PERODUA KANCIL milik kakitangan JPM.

anggota cawangan pencegahan jenayah sampai di tempat kejadian setelah terima maklumat darinpusat kawalan daerah polis putrajaya.apabila sampai di sana nampak kedua-dua suspek dengan pedang samurai.anggota cawangan pencegahan jenayah telah kenalkan diri sebagai polis dan terus diserang oleh kedua-dua saspek dengan pedang samurai.

kereta pasukan mengalami kerosakan di mana cermin hadapan kereta pecah.anggota MPV sampai dan cuba membantu untuk tahan saspek.anggota MPV juga diserang dengan jarak yang dekat oleh saspek menggunakan pedang samurai dan seorang anggota MPV telah melepaskan tiga das tembakan.

kedua-dua saspek telah dibawa ke hospital PUTRAJAYA dapati saspek lelaki telah terkena tembakan di tangan kanan dan bahagian ari-ari manakala saspek perempuan terkena tembakan pada paha kanan.saspek lelaki telah meninggal di hospital.siasatan awal dapati saspektelah menggelarkan dirinya sebagai 'IMAM MAHADI ' manakala saspek perempuan masih menerima rawatan di hospital PUTRAJAYA.

Geng, aku copy bulat2 dari fb polis oke. Sikit pun aku tak tokok tambah cam utusan tau. Siyes. Ini sumbernya kalau korang nak baca sendiri ==> klik sini.

Kalau korang baca versi utusan dan malaysiakini kat bawah neh ;


Korang akan nampak betapa teruknya etika kewartawanan yang diamalkan oleh utusan. Sebenarnya dorang tue bukanlah bebal2 belaka. Nak jadi wartawan kena belajar dulu. Bertahun2. Amek course itu neh. Ada etika tertentu yang perlu dipatuhi. 

Tapi tah camne bila depa jadi wartawan utusan seme ilmu yang mereka belajar time study dulu dicampak terus. Langsung tak amalkan. Itupun berani nak gelarkan diri sendiri wartawan? Prinsip asas wartawan ialah melaporkan yang benar. Ini benar kah laporan dalam penulisan utusan? 

Kenapa tak tele dengan apa yang dilaporkan oleh pdrm? Mana utusan tahu yang suspect bertakbir dan ada kaitan dengan idelogi pembangkang? Apsal utusan lebih tahu dari polis? Sedara mara utusan ka? 

kah kah kah

Macam neh terang2 punya kantoi pun ada yang masih percaya kat utusan bulat2? Sorry, kalau dah sampai tahap gini bukan utusan yang bebal tetapi orang yang percaya kat utusan tue yang bebal. 

kah kah kah

Dan lagi satu, terai avoid dari cakap sesuatu yang tak elok tentang arwah. Bukan apa kita neh tatau citer sepenuhnya. Memang lah polis cakap kena tembak di tangan. Dan memang lah kita rasa cam pelik, aik kena tembak di tangan pun boleh mati ka apa? Tapi mungkin ada cerita disebaliknya yang kita tak tahu so takley nak buat apa2 kesimpulan pun.

So buat masa sekarang jangan buat apa2 kesimpulan melulu. Silap2 ada family mereka yang terbaca kang tak pasal2 depa terasa ahti plak. Dan bila fikir2 balik memang bahaya gak pedang samurai yang digunakan untuk melibas tue. So kita tunggu je cerita penuh keluar baru buat kesimpulan penuh. Oke bai. 

 

Blackberry curve RM388 mao ka?

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...