Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 11 Julai 2012

Mara tarik balik biasiswa anak pemimpin PKR.


Alasan yang diberikan adalah berkaitan dengan bangsa. Konon nya larh kan. Tah betul tah tidak aku tatau. Tapi kalau ikut teori konspirasi aku sebenarnya neh bukan masalah bangsa. Itu masalah yang sengaja diada2kan. Masalah yang sengaja dicipta untuk tutup isu lain. 


Alasan yang aku fikirkan logik menurut teori konspirasi aku ialah sebab bapa dia tue pro pakatan rakyat = pemimpin pkr.  Itulah sebabnya. Oleh kerana syed hamid ali bergiat sangat2 aktif bahkan ada jawatan dalam pkr maka bila mereka dapat tahu jek anak syed hamid dapat biasiswa mereka pun mulakan jalan operasi dengki mendengki. Ini adat biasa beb. Kalau ikut akal orang umno depa akan cakap begini ;

"Padan arh muka lue. Bapa lue tue anti kerajaan. Lagi sibuk nak belajar guna biasiswa mara. Tak sedar dek untung. Tatau bersyukur. Suruhlah bapa lue tanggung sendiri pengajian lue. Minta arh kat anwar ibrahim. Kata dia perjuangkan rakyat. Soh dia perjuangkan nasib lue. Apa yang lue dapat sekarang adalah apa yang memang lue patut dapat. Kalau tak sokong kerajaan jangan sibuk2 nak hadap bantuan kerajaan. Faham?"

kah kah kah

Kerajaan lain. Parti lain. Tak nak sokong umno tak semestinya tak melayakkan kita untuk memohon bantuan dan apa2 yang berkaitan dari kerajaan. Kalau dah kerajaan kutip cukai dari seme rakyat tanpa kira idelogi politik pasai pa time nak agihkan bantuan dan peruntukkan lue berkira2 pasai idelogi politik pula? Tak ke BODOH nama nya tue bhai?

Apa pun neh cuma teori konspirasi aku jek. Tah betul tah tidak aku pun tak sure. Jangan lah ada di antara korang main percaya pula. Aku takmo tanggung apa2 risiko. 

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...