Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 24 Januari 2019

Polis Serbu Firma Selepas Peguam Enggan Serah Dokumen Berkaitan Siasatan 1MDB.

LAPORAN | Polis hari ini dilaporkan mengeledah sebuah firma guaman Rahmat Lim & Patners kerana enggan bekerjasama dalam menyerahkan tiga buah dokumen berkaitan siasatan 1MDB ketika diminta berbuat demikian lapor The Edge.


Rahmat Lim dikatakan mewakili Goldman Sachs ketika bon dikeluarkan pada tahun 2012 dan 2013, dimana jumlah keseluruhan bon bernilai AS$ 6.5b.

"Polis berada disana sekarang selepas berjaya mendapatkan perintah mahkamah untuk tujuan pengeledahan selepas firma tersebut enggan menyerahkan dokumen berkaitan meskipun telah diminta oleh pihak polis," memetik sumber The Edge.

Sumber turut memberitahu, sebuah lagi firma guaman, Wong & Patners, yang mewakili syarikat pelaburan 1MDB telah menyerahkan dokumen seperti yang diarahkan oleh pihak polis. 

"Peguam tak seharusnya berfikir mereka layak untuk menahan dokumen berkaitan kes jenayah yang sedang disiasat," kata sumber itu lagi.

Untuk rekod, bulan lepas Goldman Sachs dan dua kakitangannya telah dihadapkan dengan pertuduhan jenayah berkaitan penyelewengan dana 1MDB. - 24 Januari 2019. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...