Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 24 Januari 2019

Setelah Bertahun-Tahun, Akhirnya Najib Buka Cerita Isu Guan Eng Bela Mangsa Kes Rogol..

NAJIB RAZAK | Antara satu-satu propaganda yang sering diulang oleh MenHEN sebagai "bukti" bahawa anaknya bukan rasis ialah propaganda Guan Eng pernah "merentasi batasan kaum dan agama demi mempertahankan maruah seorang anak gadis Melayu Islam yang didakwa telah dirogol, sehingga akhirnya menyebabkan Guan Eng dipenjarakan selama setahun.



Sebenarnya, Guan Eng telah didapati bersalah oleh Mahkamah Rayuan masa PM ke-4 berhubung dengan kesalahan mencetak dan mengedarkan berita palsu di bawah Akta Akhbar dan Penerbitan 1984 dan Akta Hasutan 1948.


Pada ketika Guan Eng didapati bersalah di Mahkamah Tinggi, dia hanya didenda sebanyak RM 15,000 dan tidak perlu dipenjarakan.

Namun Guan Eng memfailkan rayuan tetapi pada masa yang sama dia berulang-kali mempersoalkan keputusan hakim-hakim tersebut di luar mahkamah.

Mahkamah Rayuan akhirnya memutuskan hukuman penjara ke atas dia.

Hakim masa itu ialah Gopal Sri Ram yang juga merupakan pendakwa raya terhadap kes-kes saya kini.

Gopal dpetik telah mengeluarkan kenyataan ini masa hukuman penjara diputuskan:


"It is time that the court sends a clear message that it cannot tolerate any attack on the judiciary"

Jika diperhatikan, apabila Kit Siang mengulangi propaganda ini mengenai Guan Eng, Kit Siang tidak pernah menamakan siapa yang mereka tuduh sebagai perogol.

Ini ialah kerana lelaki yang dituduh sebagai perogol itu telah menyaman DAP atas fitnah tersebut sehingga menyebabkan DAP mengaku di mahkamah bahawa kesemua tuduhan tersebut tidak berasas. https://dapmalaysia.org/…/English/2003/oct03/bul/bul2287.htm

Saya rasa sekiranya orang yang Guan Eng tuduh sebagai perogol pada masa itu bukan pemimpin UMNO, sudah tentu isu ini tidak akan dibesar-besarkan oleh DAP ketika itu kerana ianya bukan lagi modal politik.

Cuba tanya Kit Siang, selain kes yang satu itu berapa lagi gadis Melayu Islam ataupun gadis-gadis muda dari apa jua bangsa dan agama yang juga dibela oleh Guan Eng selama ini?

Siapa lagi? MenHEN boleh jawab?

Dalam ingatan saya, tidak ada.

DAP tidak akan membuat sesuatu jika ianya tidak menguntungkan mereka dari segi politik ataupun propaganda.

Inilah permainan setiap hari MenHEN itu sejak 60 tahun dahulu. - 23 Januari 2019.


** Untuk rekod, MenHen ialah gelaran Najib kepada Lim Kit Siang yang membawa maksud Menteri Hal Ehwal Najib singkatannya ialau MenHen.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...