Sabtu, 29 Disember 2018

Hanipa Maidin Sindir Presiden PAS Isu Tabung Haji Agenda Jatuhkan Islam..

HANIPA MAIDIN | Tabung Haji dan  "fatwa" agenda jatuhkan imej Islam.

1. Media lapor ada agamawan kata isu tabung haji digunakan secara tersirat untuk jatuhkan imej Islam.

2. Tak tahu nak kata apa lagi. Bagi kita, yang beliau kata itulah yang sebenarnya jatuhkan imej Islam. Tapi kita siapa.

3. Alasan beliau adalah Tabung Haji diserang di media bukan di mahkamah. So, itu salah. Dan secara mudah ada agenda tersirat nak jatuhkan imej Islam. Dulu beliau pernah disaman kes fitnah atas isu pil kuda.. dia menang di court, meskipun mahkamah kata kata-kata yang dikeluarkan adalah fitnah. Tak kira keputusan mahkamah..bila agamawan kata, kita kena wala' sheikh. Jika media kata, ia agenda.


4. Dulu bila kes DoJ dengan 1MDB di " fatwa" ia campurtangan asing. Habis ramai agamawan pun ulang "mantera" yang sama.

Bagi puak-puak ni ,lain tak ada.Bila institusi Islam dikritik, ipso facto ia agenda. Ia konspirasi. Ia "grand design" untuk jatuhkan Islam.

5. Sebab tu tak boleh kritik. Kritik Tabung Haji ..agenda jatuhkan imej islam. Kritik sekolah tahfiz yang hanya ada satu pintu je semasa terbakar.. nak runtuhkan pendidikan Islam walaupun murid murid terkorban kerana keculasan manusia.. Tak pe sheikh.. itu syahid.

Kritik parti Islam.. lawan ulamak. Keluar parti islam..rosak aqidah. Kritik mahkamah syaria atau RUU 355.. lawan hukum Islam. Kritik pemimpin Islam yang korup dan rasuah.. ia sebahagian agenda Yahudi atau DAP. Maka keluar "fatwa" lebih baik Melayu/Islam yang korup dari Cina yang makan khinzir.

6. Justeru kita kena buat apa lihat itu semua? Mulut kena zip dan otak kena letak kat lutut. Dengar dan taat macam kerbau kena ikat tali. Kena kata " let it be". Enta tahu apa? Enta jebon dan tak suci.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...