Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 28 Jun 2018

PAS Terkejut Kerana Dosanya Bersubahat Dengan Najib - Zainudin Maidin.

Bekas Menteri Penerangan, Zainuddin Maidin nampaknya memulangkan paku buah keras kepada PAS, parti yang dianggapnya memberikan talian hayat kepada Najib dan BN sewaktu kempen pilihanraya umum ke 14 yang lalu.


Bercakap di Twitternya, Zainudin berkata PAS terkejut dengan nilai barang rampasan Najib kerana bersubahat mempertahankan Najib dari tuduhan Mahathir bahawanya Najib dan Hadi bersekongkong.

"Pas terkejut nilai barangan rampasan berkaitan exPM Najib wang tunai, barang kemas, jam tangan dan lain-lain berjumlah hingga 1.1billion.

Terkejut kerana dosanya bersubahat pertahankan Najib dari tuduhan Mahathir bahawa Najib bersekongkong dengan Hadi," katanya semalam.

Kenyataan itu ditujukan kepada Nik Amar yang dilaporkan terkejut dengan nilai barang rampasan yang didedahkan oleh polis dalam satu sidang khas pagi rabu.


Laporan oleh Malaysiakini itu menyebut,
Naib Presiden PAS Datuk Mohd Amar Nik Abdullah menyatakan rasa terkejutnya dengan pendedahan nilai barangan rampasan di hartanah berkaitan Datuk Seri Najib Razak sepanjang bulan lepas oleh polis hari ini.

Mohd Amar berkata apatah lagi jumlah itu dikatakan milik individu.

"Kita memang terkejut jika ia milik individu. (Bagaimanapun) Kita tak boleh komen apa-apa, biarlah polis buat keputusan mengenainya,"
katanya ketika ditanya berhubung pendedahan polis bahawa nilai barangan rampasan itu bernilai jutaan ringgit dalam satu sidang media oleh Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Datuk Amar Singh Ishar Singh pagi semalam. - 28 Jun 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...