Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 30 Jun 2018

Kenapa Pesuruhjaya Pas Perak Padam Komen 'Pendatang' Di Facebook?

Pesuruhjaya PAS Perak, Razman Zakaria dipersoalkan kerana memadamkan satu hantaran di Facebook yang dipercayai ramai ditujukan kepada Lim Guan Eng.

 
Razman di post itu berkongsikan satu pautan berita yang menyatakan kenyataan Lim Guan Eng mahu menjual barangan berkaitan 1MDB.

"Barang rampasan dikaitkan dengan 1MDB akan dijual - Guan Eng," petik tajuk artikel itu.

Razman menulis : "Kemuncak kepada kegemilangan Pakatan Harapan. Melayu dilondeh oleh pendatang. Stop," katanya di status berkenaan.

Sekali pandang, tafsiran pendatang mungkin ditujukan kepada Lim Guan Eng ataupun kepada DAP, itulah yang difahami oleh rata-rata netizens tetapi Razman dalam satu kenyataan balas kepada Malaysiakini menafikan dakwaan itu.

"Tak ada siapa-siapa (merujuk.. saja.

Tak ada apa-apa, saja provokasi," katanya kepada wakil portal itu.

Tinjauan di dinding Facebook Razman mendapati post itu telah pun dipadamkan atau sekurang-kurangnya tidak kelihatan di mata awam (public).
 
Sesetengah netizens pula tampil 'troll' Pesuruhjaya Pas Perak itu kerana bertindak memadamkan hantaran selepas hanya beberapa minit.

Ada yang beranggapan Razman mungkin berasa takut kerana DAP dan Lim Guan Eng kini bukan lagi berstatus pembangkang sebaliknya adalah kerajaan pemerintah di Malaysia. - 30 Jun 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...