Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 7 Februari 2018

Gelaran 'Datuk' Husam, Wan Rahim Ditarikbalik Sultan Kelantan.

PENGERUSI Amanah Kelantan, Wan Abdul Rahim Bin Wan Abdullah dan Naib Presiden Amanah, Husam Musa hari ini mengumumkan telah memulangkan semula pingat kebesaran yang membawa gelaran 'Datuk' kepada pihak Istana Kelantan.

Ini ujarnya, selaras dengan surat daripada Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan yang diterima oleh kedua-dua pemimpin Amanah itu pada petang semalam. 


Melalui surat itu katanya mereka dimaklumkan Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V, bersetuju menarik balik tauliah pelantikan Ahli Yang Kedua (Dato’ Paduka) Bagi Darjah Kebesaran Jiwa Mahkota Kelantan Yang Amat Mulia (DJMK) yang telah dianugerahkan kepada mereka sebelum ini.

Husam dan Wan Rahim mengeluarkan satu kenyataan media bersama di Facebook masing-masing bagi mengumumkan penarikan semula gelaran kehormat itu.



Dan berikut dibawah adalah Kenyataan Media penuh seperti yang dipaparkan menerusi facebook rasmi Husam Musa;

YB Hj Husam Musa & Wan Abd Rahim Wan Abdullah:

Kami telah menerima surat daripada YB Dato Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan pada petang semalam, 20 Jamadil Awal 1439H bersamaan 06 Februari 2018 memaklumkan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Muhammad V bersetuju menarik balik Tauliah Perlantikan Ahli Yang Kedua (Dato’ Paduka) Bagi Darjah Kebesaran Jiwa Mahkota Kelantan Yang Amat Mulia (D. J. M. K.) (Al-Ismaili II) yang telah dianugerahkan kepada kami sebelum ini, mulai pada 06 Februari 2018.

Menjunjung sebagaimana dititahkan, kami berdua telah mengembalikan ketandaan Darjah Kebesaran dan surat perlantikan yang berkaitan kepada Yang Amat Berusaha Pengelola Istana D’Raja pada hari ini, 07 Februari 2018 di Istana Balai Besar.

Kami mengambil kesempatan ini untuk sekali lagi menjunjung kasih dan mengulangi taat setia yang tidak berbelah bahagi kepada Kebawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Muhamad V.

Sekian. Terima kasih.

YB Hj Husam Musa

Wan Abd Rahim W Abdullah

21 Jamadil Awal 1439H
07 Februari 2018

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...