Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 29 April 2015

Rosmah, Isteri VIP Yang Menjadi Dalang Disebalik Pengantungan Lee Chong Wei Ramal Netizens.

Hari ini media mendedahkan kandungan keterangan Lee Chong Wei dalam hujah mempertahankan dirinya berkaitan ujian ''Doping'.

Antara laporan tersebut, menyebut ;



Berikutan dari laporan berkenaan, warga maya mula membuat ramalan wanita misteri yang dikatakan membeli dan menyerahkan ubat herba berkenaan kepada Lee Chong Wei ialah Rosmah Mansur. 

Berikut antara komen-komen dari warga maya berkenaan identiti wanita misteri 
berkenaan ;




Lee, dalam satu kenyataan memetik nama wanita tersebut sebagai individu yang membekalkan 'makanan tambahan' tersebut kepadanya sehingga membuatkan dirinya digantung selama 8 bulan oleh BWF.

Keterangan Lee dimuatkan dalam laporan lengkap 12 halaman berkaitan siasatan dan pergantungan Lee Chong Wei selama 8 bulan bermula Oktober 2014. Nama wanita berkenaan tidak didedahkan oleh pihak media meskipun Lee dilaporkan menyebut secara terus terang siapakah wanita VIP yang dimaksudnya ketika diambil keterangan.

Ketika dilaporkan gagal ujian 'Doping' kerana mengambil bahan terlarang, Lee juga mendapat tempias negatif dalam dan luar negara berikutan dikritik sebagai seorang atlet yang tidak bersih. Lee kemudiannya, meminta sokongan orang ramai untuk percaya padanya. Tempoh pengantungan Chong Wei akan berakhir pada 30 April (esok).

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...