Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 26 April 2015

Aksi Joget Najib Di Majlis Perkahwinan Jadi Cemuhan Di Laman Sosial.

Aku tak kesian. Sebaliknya ketawa sorang-sorang baca kritikan demi kritikan, kutukan demi kutukan, sindiran demi sindiran dari pengguna media sosial yang mengulas aksi joget Najib dalam satu majlis perkahwinan anak perempuannya baru-baru neh. 

Aksi yang dimaksudkan.


Rakaman Najib & Rosmah berjoget di majlis perkahwinan.
Posted by Ameno World on Saturday, April 25, 2015

Video berkenaan viral bermula malam semalam. Tersebar di pelbagai laman sosial seperti facebook, twitter dan whatsapp. Dan, di mana ia tersebar, disitu la ada kutukan terhadap Najib.

Aku taknak sembang bab jogetan' dan nyanyian.

Kalau kau hadir majlis kenduri kahwin orang biasa pun perkara di atas dah jadi kebiasaan.

Ada banyak jenis majlis perkahwinan yang aku pergi. Macam-macam ragam. Macam-macam peel. Ada yang serdahana. Ada juga yang WOW. Bapak gila meriah siap dengan pasukan silat depan pengantin pun ada. Setakat nyanyi2 karoake sampai tengah malam kacau orang tidur pun ada. Ada satu majlis perkahwinan yang aku p. Kat kampung2 la. Malam tue ada joget lambak. Bapak gile keji kot. 

Maaf la. Sebab terus terang. Tapi aku memang tak favor joget2 lambat neh. Runsing aku melihatnya. Kat bandar benda neh takde. Tapi kat kampung2 yang selalu dikaitkan dengan elemen konservatif ada pula. Pelik gak aku kadang2. Konon orang bandar sangat terbuka dan liberal. Tapi stok buat benda2 bangang, orang kampung pun terer juga apa.

So setakat Najib dan Rosmah joget2 atas pentas. Pada aku event tue perkara biasa. Orang2 kaya punya majlis. Pengantin joget pun ada wo. Laki bini sambil orang nyanyi lagu cinta. Haizh. Perkahwinan MELAYU zaman SEKARANG. 

Tengok dari rakaman. Aku yakin majlis perkahwinan tue kat Kazakhstan. Pasal apa? Aku dok banding dengan gambar kat bawah neh hah ;



Oke la. Yang wasatiyyah tue Najib. Bukan menantu atau besan dia. Event pun kat luar negara. Anjuran belah keluarga lelaki tue. So aku taknak kritik event tersebut dengan konsep wasatiyyah tajaan Najib. 

Cuma. Majlis perkahwinan yang Najib anjur di Malaysia neh. Memang boleh kau kutuk Najib sebagai cakap tak serupa bikin. Wasatiyyah konon. Wasatiyyah bibir kau je la. Tindakan kau tak mencerminkan kewasatiyyah yang kau canang2 kan pun. Sembang je la lue Najib oi. Bajet suci depan rakyat.

Yang aku nampak. Orang2 dalam aka tetamu juga yang merakam benda tue. Kemudiannya depa sebar. So. Najib jangan nak huru hara salahkan rakyat. Tetamu majlis perkahwinan tue sendiri yang leak benda tue kat laman sosial. Kami cuma amek kesempatan untuk kutuk kau je. Bahan terhidang depan mata. Tak neraka la kalau tak kutuk kot.

Di Kazakhstan. Perkahwinan tersebut juga dilaporkan secara meluas di media mereka. Kat Malaysia tak boleh. Najib risau dengan persepsi. Tapi dalam2 tak boleh tue, tetap tersebar la juga kan. Cuma bab2 joget tue takde pula. Kalau ada mesti kelakar aku rasa. Sama macam video di atas. Aku taknak kutuk apa2. Cuma nak bagitau. Kelakar gile la kau Najib joget macam tue. Silala bersedia jadi bahan troll okeeeee.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...