Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 17 Jun 2012

TMJ suruh Nizar Jamaluddin jaga adab.


Terima kasih TMJ. Itu satu nasihat yang bagus dan bernas sekali. Aku suka mendengar nasihat yang bagus dan bernas dari TMJ. Kata TMJ kepada semua pemimpin masyarakat dan wakil rakyat terutamanya kepada nizar jamaluddin sebenarnya, punca kenapa kenyataan neh dibuat ;

Sehubungan itu, baginda bertitah mengingatkan kepada wakil-wakil rakyat dan pemimpin masyarakat supaya menjaga adab dan tingkah laku serta berhati-hati apabila membuat sesuatu kenyataan bak kata pepatah ‘cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar’. Semalam, Mohamad Nizar menghantar surat permohonan untuk menghadap Sultan Johor. -SH-

Dalam kenyataan yang sama TMJ juga memberitahu bahawa ;

 “Saya nak tengok apa akan jadi kepada Melayu kalau negara yang kita sayang ini jadi macam Singapura. Kalau dah susah, jangan sibuk nak mencari Raja,” tulis baginda lagi menerusi Twitter.

Baginda juga bertitah agar golongan berkenaan sedar dan menerima fakta selain belajar untuk
menghargai apa yang dimiliki seterusnya bersyukur. -SH-

Terima kasih banyak2 di atas nasihat TMJ. Nasihat TMJ pasal ADAB dan TINGKAH LAKU tersangatlah bernas. Cukup sesuai larh sangat dengan orang yang bagi nasihat. Sebab tue aku puji melangit. Bersepah kat google gambar TMJ yang berADAB dan menjaga TINGKAH LAKU rasanya tak perlu kot aku share kat sini. 

Sapa2 ada google boleh google sendiri. Bukti TMJ kita sangat baik dan prihatin orang nya. Pernah ada satu skandal artis tue dibantai semata2 TMJ sangat beradab orangnya. Tahniah ek. Dan bercakap pasal menghargai apa yang aku ada, aku bercadang nak mendermakan apa yang aku ada neh kepada negara lain.

Boleh tak aku takmo memiliki sistem pentadbiran monarki ala demokrasi? Aku nak demokrasi tanpa monarki. Aku tengah belajar nak menderma sambil berkasih sayang. Dan aku rasa kita tak perlu pun sistem monarki. Kalau nak sistem monarki sekalipun, biarlah terengganu dan kelantan jek kekal. Lain2 negeri tue takpelah. Babai je lah. 

Boleh tak macam tue TMJ? Just tanya jek. Tenkiu.

Ameno : Mempertahankan keberanian nizar lebih baik daripada mempertahankan fitnah tv3.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...