Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 18 Jun 2012

SPRM siasat Anwar Ibrahim berikutan bukti terbaru dari Ummi Hafilda.

Apa lah punya kartun penguatkuasa di negara aku. Macam neh pun boleh? Korang baca larh sekejap citer kartun kat bawah neh der ;


Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menerima bukti baru berkaitan pemilikan 20 akaun Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan harta Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali daripada ahli perniagaan, Ummi Hafilda Ali.

Menurut Ummi Hafilda, bukti tersebut yang berupa beberapa dokumen diserahkan kepada pegawai penyiasat SPRM dalam satu pertemuan dengan mereka di ibu kota, Rabu lalu. Katanya, tindakan pantas SPRM tersebut dibuat ekoran laporan muka depan Utusan Malaysia pada hari berkenaan, mengenai bukti yang ada pada beliau berhubung kes itu.

"Ekoran laporan akhbar tersebut, saya difahamkan Pengarah Siasatan SPRM, Datuk Mustafar Ali mengarahkan pegawainya untuk menemui saya pada hari itu juga. "Pegawai yang saya temui itu memaklumkan SPRM akan membuka semula siasatan berhubung pemilikan akaun Anwar dan abang kandung saya sendiri iaitu Azmin, berdasarkan bukti baru itu,"

Selasa lalu, Ummi Hafilda mendakwa, beliau 'menyimpan' bukti-bukti baru berhubung pemilikan 20 akaun Anwar serta pemilikan harta Azmin dan menyatakan kesediaan menyerahkannya kepada agensi itu sekiranya diminta berbuat demikian. - Utusan-

Owhh..

Time ummi merepek kat paper, dan2 SPRM terus amek tindakan. Time chegu bard melolong terpekik ke sana ke mari pasal cincin yang di bawa masuk atas nama rosmah haram nak siasat. Tak masuk paper ke kenyataan chegu bard tue?

Masuk juga. Tapi apsal SPRM buat penyiasatan terpilih? Aku takde hal pun SPRM nak siasat azmin or dsai. Bahkan aku alu2kan sangat. Mungkin itu cara terbaik untuk clearkan nama azmin dan dsai sebagaimana nama dua adun dari pkr, tgna dan menantunya di clearkan dari pertuduhan rasuah. Ini termasuk kes khalid ibrahim.

Tapi yang aku heran pasai pa SPRM boleh begitu teruja dengan kes 15 tahun lepas? Kenapa tidak kes yang membabitkan BN? Kenapa ada penyiasat berpihak kat sini? Based via newspaper pun depa siasat apatah lagi based on evidence yang chegu bard edarkan sebelum tue. Napa tiada tindakan?

Aku tak tuduh lah cincin USD24million tue sah2 hak milik rosmah oke. Aku cuma harap siasatan dilakukan dengan terperinci. Kalau hak dia, of course aku nak marah, kalau bukan hak dia, at least aku dan dia sama2 dapat pencerahan tapi kenapa SPRM tak siasat sampai la neh? Why?

Kenapa mesti kes dsai dan pr jek depa sibukkan? Itupun selepas 15 tahun dan2, ummi ada bukti? Kenapa bukan 10 tahun lepas? Ketika dsai baru keluar dalam penjara? Kenapa bukan 12 tahun lepas? Ketika dsai masih dalam penjara? Kenapa mesti sekarang? Kenapa mesti time PRU? Kenapa bukan dulu2?

Memang sarkis lah SPRM kat malaysia neh. Kalau hari neh aku amek alih SPRM, esok saksikanlah negara tunggang langang sebab aku akan dakwa seme tanpa kompromi. Bagi jawatan ko tue kat aku sekarang. Aku betul2 tak puas ahti dengan SPRM sekarang. Loserrrrrrrr.

Ameno : Kes rasuah membabitkan taib dan najib siap masuk paper antarabangsa lagi.. ada SPRM nak siasat? HARAMMMM

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...