Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 19 Jun 2012

Papa Gomo Tumbuk Blogger UMB.





Aku dapat info via email. Aku akan share kan kandungan email tue kat sini. Aku dah check blogger yang dimaksudkan. Aku tengok blog dia telah diletakkan tanda peringatan iaitu UNDER PROTEST. Which mean dia tengah protest.


Actually, semalam memang aku nampak pg ada update twitter bagitau perselisihan antara blogger umno dah selesai. Yang mana tak puas ahti tue simpan untuk selepas PRU-13. Kalau nak ungkit ke apa tunggu PRU-13 settle dulu kot. Lebih kurang gitulah maksud dia.

So kalau aku linked kan citer yang aku dapat via email dengan update dari pg, memang sah lah bahawa mereka adakan perjumpaan baru2 neh. Kalau ikut analisis aku, RASAnya benda neh ada 2 KESIMPULAN  tersembunyi. Tapi aku diam2kan dulu. Aku cuma akan bagi hint diperguna or memperguna. 

Aku kan kawan baik si conan.

Kah kah kah

Lihat kandungan email kat bawah neh oke ;
Ada sedikit maklumat mengenai pepecahan blogger Umno dan perangai kurang ajar Papagomo!!

Semalam 18hb Jun 2012 kira2jam 2ptg satu perjumpaan bloggers dgn Dato Menteri KBS Shabery Cheek di Bukit Kiara telah diadakan.Tujuan perjumpaan ini adalah sesi round up hari belia yang lepas dan sesi ambik upah. Dikatakan blogger pro BN "PAPAGOMO" telah bertengkar dan menumbuk seorang blogger UMB "APA a.k.a Aku Peduli Apa (http://aku-tak-peduli.blogspot.com/)"

Isu nya adalah dendam lama Papagomo terhadap Blogger APA. Papagomo (Nama sebenar Wan Azri, sila rujuk gambar Papagomo) seorang blogger yang bongkak dan angkuh ini, pada kejadian itu dikatakan berada diluar dewan lalu menumbuk blogger APA.

Blogger APA naungan UMB yang diterajui Tun Faisal (Exco Pemuda Umno Msia) ini dikatakan telah mengeluarkan gambar rumah, kereta dan beberapa gambar peribadi Papagomo didalam blognya. Oleh itu ianya mengundang kemarahan Papagomo dan terus berdendam dengan blogger APA.

Tun Faisal selaku ketua UMB ini juga adalah seorang pegawai khas kpd DS Hishamuddin dan Papagomo pula adalah blogger naungan DS Shabery Cheek. Pepecahan kumpulan blogger UMB, DS Hishamuddin dan kumpulan blogger DS Shabery Cheek (Papagomo) semakin kritikal.

Persoalannya disini adakah kumpulan blogger UMB kendalian Tun Faisal yang ber boss kan DS Hishamuddin ini memang mengatur strategi untuk menghentam DS Shabery Cheek, Papagomo and then geng? Adakah ini strategi DS Hishamuddin untuk menghancurkan semua "Rival" nya didalam Umno ataupun ini memang perangai kurang ajar Papagomo yang semakin berlagak, sombong, angkuh dan "demanding" ini?

Ada juga sumber mengatakan DS Hishamuddin juga ada membuat "engagement" dgn Papagomo secara sulit dan memberikan duit komitmen bernilai ribuan ringgit dengan kadar bulanan. Klau ini benar berlaku sememangnya DS Hishamuddin mementingkan diri sendiri demi survival politik sempitnya dan si bahlol Papagomo ni memang tiada maruah diri dan tiada integriti.

Kita harus BOIKOT blogspot PAPAGOMO dan juga BOIKOT menteri yang membela sampah2 masyarakat ini.

Aku takmo campur dalam bab peribadi dorang. Dalam bab harta peribadi pun aku takmo campur. Itu urusan dorang dan takde kena mengena dengan aku satusen pun. Cuma aku nak tekankan satu perkara disini yang ramai orang seringkali sangsi dan mempersoalkan.

Mereka kata blogger umno berjuang tanpa upah. Aku nak bagitau perkara tersebut adalah KARUT semata2. Aku tak kata pun amek upah itu satu kesalahan oke. Aku rasa takde hal lah blogger amek upah untuk menulis kerana blogging juga merupakan satu kerjaya.

Yang aku persoalkan ialah kalau dah amek upah tue mengaku je lah. Toksah takut dengan persepsi masyarakat kalau kita yakin apa yang kita buat neh benar dan betul kan.Yang sorok2 taknak mengaku tue sebab nak memperlihatkan sangat yang kekonon korang tue sama macam blogger2 pr yang bergerak cari dana sendiri tanpa disponsor bagai.

Alamak aii.. aku sendiri pun kena sponsor. Tak percaya ko tanya pembaca2 aku. Siap tulis terang2 lagi siapa yang taja aku.

kah kah kah

Yang sorok2 neh sebenarnya satu jek sebab nya. Sebab menulis bukan dari ahti dan fakta tapi ikhlas membodek dan menipu. Betul tak? Mengaku je larh weh.. money can buy you.. errk jap silap.. money already bought you..

kah kah kah
Ameno : Sedap tumbuk orang pg?

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...