Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 20 Jun 2012

"Ikhwanul Muslimin Menyesatkan Saya Selama Ini" - URD

 

Tidak kah tuduhan neh sangat berat ustaz rasul dahri? Ini bukan satu tuduhan ringan. Ini satu tuduhan yang sangat berat dan keras. 

IM takde akidah? IM sesat? IM mengkafirkan pemerintah? Bukan kah itu seme tuduhan yang harus disertakan bukti dan keterangan bagi membuktikan apa yang ustaz cakap adalah perkara yang benar? Aku semakin tak faham larh dengan cara dorang neh.

Kenapa ek semenjak dua menjak neh ulama umno mula melakukan serangan terhadap perjuangan IM dan Syeikh Yusoff Alqardhawi? Ada apa2 ke neh? Bagi aku benda tue maybe berkaitan rapat dengan PR kot. Terutamanya PAS. 

Sebab kita seringkali menjadikan cara mereka sebagai rujukan untuk berjuang apa seme. Kalau persepsi aku neh salah harap maafkan. Tapi bagi aku kalau ko nak tuduh orang itu neh at least buatlah tuduhan yang mana kumpulan yang ditegur tue boleh mendengar tuduhan ko.

Jangan buat tuduhan disini sedangkan disana tatau apa2. Tak adil. Kalau sungguh IM begitu dan begini, direct buat press media tujukan buat mereka. Kita dengar dan nilai siapa bercakap benar dan siapa bercakap bohong. Kalau macam neh gayanya, sorry lah aku tak minat. 

Aku rasa tindakan ustaz tak membantu kepada kebaikan umat islam sebaliknya semakin merosakkan apa yang dah sedia rosak. Itula apa yang aku nampak. Bai. 

Ameno : Kalau para ustaz pun tak boleh jaga mulut.. apatah lagi orang biasa.. ermm

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...