Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 21 Jun 2012

Balas SMS politik cas 1sen jek. - Sokong BN atau PR?

Itu lah yang SMS neh cakap beb. Dia suruh korang jawab satu persoalan kat bawah neh. Kalau korang balas korang akan di cas satu sen jek. 

kah kah kah


Kalau korang dapat SMS neh mohon korang jawab. Sebab aku yakin kajian neh daripada UMNO. Kenapa ek? Mudah. Sebab ada perkataan SALAM. Korang ingat syarikat PRO yang melakukan kajian ilmiah dan kaji selidik akan buat soklan yang dimulai dengan salam kah?

Never sey. Never. 

Maaf, bukan merendah2kan matlamat dan penggunaan SALAM oke. Apa yang aku nak tekankan disini ialah ini bukan cara orang profesional yang benar2 melakukan kajian. Itu baru satu bab. Belum masuk bab merahsiakan nama syarikat.

Ada ka depa buat survey siap rahsiakan nama syarikat? Syarikat kajian bebas tue syarikat apa? Takde nama kah? Mesti ada nama woo. Ko buat kajian apa pun ko kena dedahkan nama syarikat ko supaya orang boleh tahu kepada siapa mereka respon. Ini ko rahsiakan segala bagai dah kenapa? Takut ka?

kah kah kah

Tapi don't worry. Aku nasihatkan sesiapa yang terima SMS neh jawab jek korang sokong BN. Walaupun korang sokong PR ataupun bebas or atas pagar, jawab jek korang seme sokong BN. Ingat memberikan mereka kaji selidik yang betul hanya membantu mereka mencari strategi yang betul untuk merampas kembali selangor dari PR.

Keberanian dan kejujuran korang dalam SMS neh langsung tak boleh pakai. Gunakan ia di tempat yang betul bukan di tempat yang salah. Bagi jek survey palsu untuk mereka agar mereka boleh syok sendiri. Dalam pada itu sesiapa yang jawab PR.. mungkin akan disiasat siapakah korang dan bagaimanakah mahu mempengaruhi korang agar sokong PR..

kah kah kah

Sumber : rakan fb

Ameno : Aku tak pernah dapat apa2 SMS pun.. aku kan guna no selangor.. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...