Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 19 Jun 2011

TPM : BERSIH jalan singkat guling kerajaan, perkasa demo bantah bersih.



Whooorrr takutnya aku dengan demo perkasa tue..

kah kah kah

Aku tulis sikit point penting perkasa sebab mereka buat demo di atas neh ;

1. bersih akan cetuskan huru hara + ketegangan <-- demo dorang tak cetuskan huru hara?  Sila rujuk gambar kat bawah. 

kah kah kah

2. lima lagi laporan polis dibuat terhadap perhimpunan bersih 2.0 <-- geng2 dorang gak buat tue. Hidup mesti pandai membelit.

3. perhimpunan bersih akan rugikan orang melayu. <-- perhimpunan dorang? Adakah hanya orang melayu je dilarang menyertai bersih?

kah kah kah

4. perkasa akan menentang sekeras-kerasnya perpecahan bangsa lebih2 lagi orang melayu. <-- utusan fitnah maahad tahfiz takpe ma. Itu islam bukan melayu punya case. 

kah kah kah

Erkk jap bukan kah PERKASA + UMNO turut berhimpun pada 9 julai 2011 neh? Apa yang membezakan perhimpunan BERSIH dengan mereka? Adakah kerana BERSIH = sambutan hangat. PERKASA + UMNO = takde sambutan? Maka adakah semua penentangan neh sekadar cemburu semat-mata?

kah kah kah

Sekarang neh kat tv3 tengah pong pang pong pang kutuk BERSIH + Anwar ibrahim. Dia panggil sapa tah membebel dalam tv tue. Aku tak tengok, sekadar dengar suara je. Peh tue pemuda umno sambung pong pang. Pemuda umno cakap dorang bawa suara rakyat terbanyak = majoriti. BERSIH = suara minoriti. Kalau begitu dari segi sambutan mestilah UMNO lagi ramai dari BERSIH 2.0 kan?

kah kah kah

Kita tengok nanti macam mana. Dalam satu kenyataan akhbar yang aku petik dari utusan tipiem juga menjelaskan bahawa bersih = perhimpunan guling kerajaan sah. Aik takut ka apa ka? Yang aku heran kenapa tipiem nak terasa segala bagai? BERSIH = tuntutan pilihanraya yang adil. Kalau sungguh PRU memang adil, sudahlah. Duduk diam2 sudah lah. Ingat ada sambutan ke kalau buat perhimpunan atas sebab yang palsu?

Tipiem 1sen lepak lah. Kan umno + perkasa buat demo gak pada hari yang sama. 

Kah kah kah

nota : perkasa dapat permit untuk buat demo, tetapi bersih tak dapat. Hidup mesti pandai mengampu. Heh

Ameno : Ada orang dah takut lah

Share this

0 Comment to " TPM : BERSIH jalan singkat guling kerajaan, perkasa demo bantah bersih. "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...