Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 24 Jun 2011

Barbican : UKM nafi keluar status halal.



KUALA LUMPUR 23 Jun - Unipeq, anak syarikat Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), menafikan ia telah mengesahkan status halal produk bir 'Barbican' seperti didakwa pengeluar produk itu pada Khamis lepas. 
Ketua Pegawai Eksekutif Unipeq, Dr Siti Noorbaiyah Abdul Malek, berkata syarikat itu hanya mengeluarkan sijil analisis yang menunjukkan kandungan kompaun yang diuji dan bukannya status halal.-HM-


Laaa.. sapa lah tuduh-tuduh korang keluarkan status halal plak. Nak keluarkan status halal ko kena jadi bengap cam jakim dulu. Ada money jalan. No money no jalan. Heh.


Aku rasa semua faham bahawa UKM buat ujian makmal bagi memeriksa kandungan air barbican samada mengandungi alkolhol ke tidak. Walaupun air tersebut dinyatakan bebas alkohol oleh badan bebas tetapi ianya tetap tiada status halal tempatan sebab jakim tak bagi cop halal. 


Jakim sebuah badan yang -sukakanduit- perlu memaksa barbican memohon status halal daripada mereka tak kira lah melalui apa jua cara sekalipun. Sebab tue keputusan ujian makmal jakim sampai sekarang tak siap2 lagi. Mungkin makmal jakim menggunakan alat yang sangat old fashioned ataupun mereka sibuk cari terorist kat maahad tahfiz aku pun taktau. Heh


Aku tak minum pun air barbican neh. Cuma aku menyampah tengok perangai jakim yang suka main tarik tali. Air takde alkohol ko heboh dan cakap ianya mungkin mengandungi alkohol lepas tue ko lari entah ke mana. Beban pembuktian sepatutnya di tangan ko tapi sekarang satusen haramjadah ko nak buktikan kata2 ko. Tapi bab2 yang memang terang berbabik sana sini cam sos cili babi dan pepper babi dan segala2 yang babik lah ko taknak dedahkan nama2 product neh terang-terangan dalam akhbar ataupun media arus perdana plak. Pepper yang di sahkan berbabik baru2 neh ramai cakap ianya digunakan dalam pizzahut. Aku taktahu betul ke tak betul. Awatt? Takut ada yang marah ka jakim? 


Ko jangan sampai orang cakap ko babik. Aku pun dah cuba ushar surat khabar arus perdana. Berusaha gigih aku mencari berita product2 babik dalam utusan dan bh online. Takde. Mungkin nilai news makanan berbabik di malaysia neh tiada harga. Orang lebih suka baca bab minuman halal yang dikatakan haram sebab tiada cop jakim daripada makanan yang biasa makan lepas tue tiba2 dia ada babik. Sekian.


Ameno : berbabik bukan barbican okeyh.


[ADS] Preview samsung galaxy s II terbaru disini

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...