Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 25 Jun 2011

Kerajaan terpaksa bayar gantirugi rm70juta akibat kebodohan sendiri.

Inilah yang dinamakan sebagai kerajaan bodoh piang. Sudah lah bodoh, sombong pula tue. Bila dah terhantuk barulah terpoyo-poyo nak tarik diri. Dah tue tahu pula cuak nak umumkan kat media arus perdana segala bagai. Dasar kerajaan bebal. Hanya projek yang bebal-bebal yang dorang pandai produce.






KOTA KINABALU: Ahli Parlimen Sepanggar, Datuk Eric Majimbun berkata kerajaan melakukan kesilapan menandatangani kontrak pembinaan proiek Janakuasa Arang Batu 300MW di Sinakut Lahad Datu tanpa membuat siasatan dan kajian kesannya terhadap alam sekitar.

Menurutnya, pembatalan proiek itu menyebabkan kerugian sebanyak RM70 juta apabila pampasan ganti rugi terpaksa dibayar kepada pihak kontraktor sebanyak USD22.5 juta sebagai pembayaran muktamad kontrak yang telah ditandatangani.

"Kerugian ini boleh membangunkan banyak infrstfuktur di sabah dan membantu rakyat miskin" katanya dalam kenyataan yang dikirimkan menerusi khidmatpesananringkas dari Kuala Lumpur kelmarin.

Beliau memberitahu perkara itu bagi mengulas jawapan bertulis Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Seri Peter Chin Fah Kui terhadap soalannya di Parlimen.

Menurutnya, menteri berkenaan telah mengesahkan jumlah pampasan yang dibayar berkenaan ekoran pembatalan Projek berkenaan.-utusanborneo-

Ini apa maksudnya kawan-kawan? Ya betul. Ini maksudnya kerajaan ini kerajaan fack. Menerusi rekod google aku dapati utusan pernah menulis satu artikel nasihat disini bagi meminta pihak yang berkenaan menimbangkan pelbagai segi dan kesan kepada sistem ekologi sebelum bersetuju untuk menanda-tangangi sebarang perjanjian persetujuan.

Ini juga membuktikan bahawa segala nasihat yang diperlukan pada ketika itu sebenarnya sudah diluahkan, disampaikan dan disalurkan kepada pihak yang berkenaan. Tetapi malangnya kerajaan bangang tidak dapat menafsirkan nasihat itu sehingga dorang bersetuju untuk melaksanakan projek neh sebelum memutuskan untuk membatalkan ia selepas mendapat bantahan umum.

Yang sebenarnya apa yang berlaku di pahang lebih kurang sama apa yang berlaku di sabah. Jika kerajaan menarik balik kelulusan lynas maka kerajaan akan terpaksa membayar sejumlah pampasan. Sama seperti apa yang berlaku di sabah. Mereka iaitu kerajaan bn memang tak boleh buat kerja. Apa pun tak boleh lah mereka. Habis duit kita. Habis duit rakyat. Patutlah TNB naikkan charge. Nak tahu tak? Benda neh ada kaitan dengan TNB beb. Korang pandai2 belaka. Korang akan temui kaitan dengan tnb kalau cari betul2. Sekian.

Baca sini gak. Pemimpin bangang bercakap. Bab kerugian rm70juta tue sikit pun dia tak dedahkan yerk.

Ameno : Menteri bodoh piang semakin menyakitkan ahti aku.

Share this

0 Comment to " Kerajaan terpaksa bayar gantirugi rm70juta akibat kebodohan sendiri. "

Catat Komen

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...