Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 21 Jun 2011

Pasal songkok taknak pakai baju rasmi dun.

Ayohh ini siyes bengap punya alasan. Pakatan rakyat nampaknya ada ahli yang bengap. Ya ya satgi ada lah yang nak balon aku. Takde kuasa den nak bodek sana sini. Buang mase aku je. Heh

Meh sini napa aku nak cakap ahli pakatan rakyat dap neh bengap. Korang baca bawah dulu ;

KUCHING: Semua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP tetap dengan pendirian mereka untuk kekal tidak memakai songkok dalam Persidangan DUN Ke-17 ini.

Pengerusi DAP Negeri yang juga ADUN Bukit Assek Wong Ho Leng berkata, ia bukan satu kemestian bagi mereka untuk memakai pakaian rasmi tersebut.

“Negara ini mengamalkan kebebasan untuk beragama, jika kita memakai songkok di mana kebebasan untuk beragama?.

“Ia adalah satu pembaziran kerana mana ada orang buat pakaian rasmi yang dipakai sekali setahun dengan harga RM2,000 sepasang. - borneopost-

Ikut otak aku sekarang, aku nampak isu neh macam neh ;

1. Adun dap taknak pakai pakaian rasmi sebab songkok.

2. hal baju mahal ialah no 2

3. bukan kewajipan pakai pakaian rasmi ialah alasan no 3.

Apa dia alasan utama dorang taknak pakaian rasmi? Aku ulang balik ;

1. songkok

2. mahal

3. bukan wajib.

Korang neh bangap ke? Lepak lah aku cuma cakap ahli dun dap sarawak je bengap. Nak marah aku satgi. Ruangan komen tue open je. Lantak korang nak tulis apa. Tapi neh ruang untuk aku balon adun bengap. Kasi peluang dulu. Heh.

Kalau pakaian rasmi = tak wajib, mana mungkin pemakaian songkok menjadi kewajipan pula? Dalam erti kata lain korang boleh pakai pakaian rasmi dun = tanpa pakai songkok. Songkok neh pun bukan pakaian wajib milik orang islam. Ianya adalah reformasi budaya yang berlaku zaman berzaman. Sapa2 pun boleh pakai songkok. Tak semestinya bila ko pakai songkok ko jadi orang islam. Taknak pakai sebab rasa tak selasa takpelah. Takde masalah. Jangan pakai. Tapi jangan lah mengaitkan dengan kebebasan beragama segala bagai pula. Cam orang paksa2 ko masuk islam pula. Sebab tue aku cakap korang tue bangang nak mampos.

Ya, aku ulang balik, adun dap sarawak bangang nak mampos <-- sebut betul2. Bangang nak mampos.

Gaji ko rm5k sebulan. Rakyat yang bayar. Rm2k sebenarnya takde lah mahal sangat. Tapi tak kisah kalau ko sungguh2 taknak beli sebab nak tolong rakyat. Ini siyes neh. Tapi kalau cara hidup macam neh ;

1. beli kereta mahal is okey <-- guna gaji adun

2. beli pakaian lain yang mahal is okey <-- guna gaji adun

3. makan makanan mahal is okey <-- guna gaji adun

4. hidup mewah is okey <-- guna gaji adun

Jika itu ialah korang di atas maka korang semua memang sial nak mampos. Time beli baju dun ko kata mahal, time benda lain ko tak fikir macam tue pula. Itu nama nya lakonwayang. Kalau ini korang buat maka korang = taib = geng2 sial. Ulang betul2, apa dia? geng-geng sial. Ya terima kasih kawan2.

Sebenarnya kalau korang tanya aku, mudah je. Jawapan dia sama macam nga kor ming. Iaitu sidang bawah pokok ataupun tak reti pakai baju rasmi sebab nak buat kecoh. Mungkin 1000000000k rakyat miskin terbela dengan lakon wayang dorang kot. Mungkin 2k yang dijimatkan betul2 pergi kat rakyat kot. Macam neh pun nak jadi adun. Haizzz lepaskan beruk bn yang bebal melantik beruk pr yang bebal pula. Ahli2 politik neh banyak yang bebal dari yang pandai buat kerja. Nasib baik pkr tak ikut rentak kebebalan neh. Tahniah. Dan sekian.

Ameno : kita harus bersiap dengan parti ketiga. Just incase kalau2 pr pun jadi beruk cam bn.

Share this

0 Comment to " Pasal songkok taknak pakai baju rasmi dun. "

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...