Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 20 Disember 2018

Menteri PH Dikecam Kerana Sanggup Berhibur Naik Cruise Berbanding Melawat Jenazah Adib..

LAPORAN | Gara-gara menaiki cruise sehari selepas arwah Adib dikebumikan, menteri Pakatan Harapan sekali lagi dikecam oleh netizens.

Kali ini kerana dianggap tidak sensitif dengan kematian Adib bahkan sesetengahnya mengkritik menteri yang tergamak bersukaria disaat rakyat berada di dalam kesusahan.









Menurut netizens, menteri dianggap tidak peka kerana tidak melawat jenazah Adib yang dikebumikan di Kedah tetapi sanggup meluangkan masa untuk berhibur dan bersantai dengan gaji yang dibayar lumayan oleh rakyat jelata.

Masalah rakyat terutamanya dalam isu ekonomi juga tidak diselesaikan kata mereka lagi.

Untuk rekod, minggu lepas sekumpulan peneroka ada berdemo dan menangis meluahkan perasaan mengenai hutang menimbun dan hasil yang semakin susut.

Sebelum ini juga kerajaan telah dikecam kerana memahsuhkan bantuan musim tengkujuh kepada golongan sasaran. Sehingga ke hari ini kerajaan tidak menjawab langsung kritikan yang tular itu. Ia membayangkan seolah-olah perkara itu benar.

Bantuan musim tengkujuh adalah bantuan untuk B40 yang terdiri dari kumpulan petani, penoreh, nelayan yang diasaskan oleh kerajaan terdahulu bagi membantu golongan ini yang menghadapi kesukaran untuk mencari rezeki di musim tengkujuh selama tiga bulan.

Dalam perkembangan berkaitan, Khalid Samad yang berkongsikan gambar-gambar lawatan itu juga turut dikecam bertubi-tubi di halaman Facebooknya.

Tempiasnya turut dirasai oleh Lim Guan Eng meskipun beliau sama sekali tidak berkongsikan gambarnya sedang menaiki pesawat dan duduk di kelas ekonomi. Gambar itu sebaliknya dirakamkan oleh orang awam dan disebarkan oleh orang awam namun Lim Guan Eng yang menerima kecaman dan kutukan bertubi-tubi netizens dengan pelbagai gelaran negatif.


Bahkan rancangan TV, 'Jangan Lari, Sila Duduk' turut menunjukkan rasa kebencian penonton yang melampau ke atas kerajaan apabila pembahas dari kerajaan tidak menerima sebarang tepukan ketika berhujah namun pembahas yang mengkritik kerajaan pula menerima tepukan gemuruh.

Semalam, Rafizi Ramli mengingatkan kerajaan untuk tidak leka dalam menyelesaikan masalah rakyat terutamanya dalam isu memperbaiki taraf ekonomi kerana sokongan ke atas kerajaan menunjukkan trend menurun. - 20 Disember 2018.
 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...