Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 4 Jun 2015

Gambar2 Perwakilan PAS Undi Berpandukan Kertas Viral Di Laman Sosial - DGN Kemaskini.


Hmmm. Bagi aku budaya neh tak sihat tapi taknak pula tuduh2. Pendapat aku elok juga biar perwakilan2 seperti dalam gambar yang tersebar kini menjawab kepada kritikan yang timbul. Mana la tahu kot2 itu kertas lain ke. Ataupun itu senarai yang perwakilan2 itu sendiri sediakan dari rumah lagi untuk rujukan dan ingatan masing2.

Hehe.

Tapi.

Biar aku terangkan kenapa ini jadi pertikaikan.

Pertama. Undi atas dasar sentimen arahan atau dipengaruhi dengan sentimen ikutan. Bukan atas dasar kemahuan atau pemikiran sendiri.

Kedua. Seolah2 yang mengundi itu tidak tahu siapa yang harus dia pilih dan tak berkelayakan pula memangkah siapa yang dia rasa mampu buat kerja dalam PAS. 

Ketiga. Perwakilan memangkah berpandu kertas kerana takut tersalah pangkah. Pasal apa? Sebab siapa yang dia kena pangkah pun mungkin dia kurang arif atau kurang kenal.

Sebab itula benda neh jadi isu di laman sosial. Tidak kah perwakilan study dulu siapa yang dia kena pangkah sebelum memangkah?

Tidak kah perwakilan patut difahamkan bahawa mereka patut mengundi yang berkelayakan buat kerja dalam PAS?

Bahkan ada yang fikir begini. Seolah2 ia semacam arahan. Sebab itula kertas kecil di cetak dan di edar bagi memudahkan proses memangkah. 

Berikut gambar2 yang tersebar ;


Sumber.

Apa pun seperti yang kita sedia maklum, pro Hadi menang untuk semua kedudukan dan menewaskan kumpulan yang dilabel pro JEBON. Pro jebon neh dulu dilabel puak2 progresif dalam PAS ataupun liberal. Sekarang dilabel JEBON. Atau geng2 pro DAP.

Hehe. 

Harap2 PAS boleh gilang gemilang la di bawah saf kepimpinan yang baru.

Kbai. 

Kemaskini.

Tengok neh ;


Dan ini pula ;


Nak percaya mana satu?

Siapa yang fitnah siapa?

Atau dua2 kena fitnah?

KAH KAH KAH

LUE FIKIRLAH SENDIRI EK.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...