Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 5 Jun 2015

Alasan2 Najib Kenapa Gagal Hadir Program 'Nothing To Hide' - Najib Jadi Bahan Sindiran Di Laman Sosial Kerana Bersikap Pengecut!

Program Nothing To Hide ialah satu event yang dianjurkan oleh NGO untuk memberi kefahaman dan penjelasan tentang 1MDB. Program tersebut dianjurkan secara terbuka dan orang ramai boleh participate dengan melibatkan diri dalam sesi soal jawab.

Apa yang menariknya dalam program tersebut ialah dijadualkan ;

1. Najib = perdana menteri Malaysia


2. Mahathir = bekas perdana menteri Malaysia

Akan berdiri di atas satu pentas yang sama.

Daripada bercakaran di media tentang 1MDB, Najib dan Mahathir boleh menggunakan ruang / platform tersebut untuk saling bahas membahaskan perihal 1MDB.

Baik untuk Najib. Jika benar Mahathir tidak tahu atau salah faham atau fitnah Najib tentang 1MDB, maka kesempatan ini boleh digunakan oleh Najib untuk patahkan hujah dari Mahathir secara berdepan.

Buat apa kutuk2 depan media.
Kutuk2 la Mahathir depan tuan punya badan sendiri.
Ye tak?

Namun lagi beberapa minit nak berlangsung. Tiba2 IGP menggunakan saluran twitter. Membatalkan program tersebut atas alasan keselamatan.

Kononnya program tersebut akan ;

- Menggangu ketenteraman awam
- Menjejaskan kehormonian masyarakat

Tapi PDRM langsung tak state keadaan apa atau yang bagaimana bagi membuktikan pertuduhan mereka ke atas penganjuran event tersebut.

Contoh.

Kita nak tuduh A curi kereta. At least mesti ada bahan bukti tertentu ke atas A sehingga kita suspect dia curi kereta, betul tak?

Macam tue juga dengan event Nothing to hide. At least PDRM bagi la bukti bahawa ada sesiapa kena bom ka mati kena bunuh ka ada yang kena bantai ke apa ke bagi membenarkan pertuduhan kononnya program tersebut menjejaskan keselamatan awam.

Tapi haram ada.

And then. Para tetamu VIP tetap menunggu. Kerana NGO tetap mahu meneruskan program berkenaan. Bahkan juga telah berunding dengan PDRM agar Najib dibenarkan hadir ke program tersebut. Mereka menunggu dan menunggu hampir 2 jam lamanya. Plan asal. Program start jam 10 pagi.

Tapi Najib masih tak muncul dan PDRM enggan pula berkompromi.

Mahathir mengkritik Najib yang bersikap lemah dengan Singapore
Selepas 2 jam, Mahathir pun bangkit dari kerusi dan memulakan ucapan di atas pentas. Program bertukar kepada bual bicara bersama Mahathir. Lebih kurang 5 minit selepas berucap, Mahathir diberikan peringatan oleh pegawai polis agar berhenti berucap. 

Namun Mahathir enggan.

Akhirnya screen projector dan mic dimatikan fungsinya. Mahathir bercakap tanpa mic. PDRM sekali lagi berunding dengan Mahathir agar meninggalkan dewan. Polis mahu membawa Mahathir keluar. Ketika ini hadirin mula bersuara menandakan protes dan kekecohan mula berlaku.

Sebelum itu pihak media juga telah dimaklumkan yang Mahathir akan meninggalkan dewan oleh PDRM pada jam seawal 10 pagi. Pasukan FRU juga telah bersiap sedia dengan sebarang kemungkinan.

Namun Mahathir tetap menunggu di dalam dewan dan tidak berganjak.
 

Pada waktu itu Ahmad Maslan telah pun beredar meninggalkan lokasi atas alasan menghormati keputusan yang dibuat oleh PDRM.

Selepas di arah berhenti berucap oleh pegawai polis, Mahathir kembali ke tempat duduk dan memulakan sidang media dengan pihak2 media yang terpilih.

Mahathir kemudiannya meninggalkan lokasi lebih kurang jam 11 pagi.

-------------------------

Ini kronologi lebih kurang.
Selepas KPN announce di twitter yang program dibatalkan pada saat akhir, Najib menjadi mangsa sindiran dan kutukan di laman sosial.

Antara komen2 yang menyindir Najib Razak ;


 




Poster2 sindiran pun dah siap disebarkan oleh geng2 troller ;



More to come. Korang tunggu je la. 

HAHAHA.

And. Ketika neh pengguna media sosial mula merangka apa jenis alasan yang akan Najib beri demi halalkan ketidakhadiran dia dalam program tersebut.

Peranan media dah dimanipulasikan sebagai mungkin dengan mengarahkan kesalahan ke atas bahu NGO.

Ini pula peranan blogger ;


Nak menipu tak hengat donia.

Sebelum program berlangsung mana ada sebarang kekecohan. Kekecohan berlaku ketika PDRM mulai campurtangan ketika Mahathir berucap. Itu tanda protes dari para hadirin. Nak mencari salah pun biarla benda tue tepat dan berfakta. Bukan jenis rekaan. Cakap bangang kang meroyan.

Untuk rekod. Disebabkan campurtangan PDRM la majlis aman damai bertukar menjadi huru hara tak memasal. Nak diikutkan, polis sendiri la yang sebenarnya mencetuskan kepada masalah. Program ini tenteram dan harmoni sehinggala polis masuk campur.

Ini mungkin alasan2 yang akan digunakan oleh Najib bagi menampakkan dia sebagai mangsa keadaan.

1. IGP larang hadir ke program atas alasan keselamatan. Itu sebab last2 minit walaupun program nak berlangsung batang hidung Najib tak kelihatan. PDRM pun batalkan program last2 minit. Macam Najib zasss 5 minit bersiap segala tau2 aje boleh muncul di PTWC.

2. IGP awal2 dah maklumkan Najib tak perlu hadir. Manakala IGP baru maklumkan pada pihak2 yang dah hadir bahawa program akan dibatalkan. Itu sebab Najib tak hadir sejak dari awal pagi.

3. Najib terpaksa ke Sabah kerana gempa bumi.

4. Najib terlajak mimpi indah bersama Rosmah kerana Sarawak umum sokong penuh kepimpinan Najib sampai tak dan bangun pagi dan bersiap.

5. Najib dah hadir tapi IGP halau balik.

6. Najib terpaksa batalkan kehadiran selepas fikir punya fikir 

Walau apa pun Alasan yang Najib bakal kemukakan untuk memperdayakan rakyat dan memperbodohkan penyokong2nya kita semua tahu Najib tak hadir atas alasan pengecut.

PDRM digunakan bagi menutupi sikap pengecut Najib. Pelbagai alasan dirangka bagi memastikan intergriti Najib tidak terjejas. Padahal lue tahu kita tahu. Najib memang bersikap pengecut. Mengaku sudah.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...