Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 26 Julai 2011

Subsidi beras di hapuskan.

Okey neh berita yang baru diterima dari member. Belum keluar kat mana2 lagi. Berita yang diterima adalah seperti berikut ;

BERMULA JUN 2011 - DIMAKLUMKAN SUBSIDI BERAS 15% (BERAS NASIONAL)10KG DI TARIK BALIK OLEH KEMENTERIAN PERTANIAN....

Maksudnya apa? Maksudnya ialah ;

subsidi untuk beras 10kg yang sebanyak 15% tue telah ditarikbalik oleh kementerian pertanian. Adakah ini salah satu proses pengurangan subsidi secara berperingkat?  Aku tidak tahu. Penarikkan subsidi neh lazim akan mempengaruhi harga beras. Bukan kah akan berlaku kenaikan harga andai subsidi untuk beras ditarikbalik?

Subsidi beras hapus = beras naik harga <-- Bukan kah ini sepatutnya berlaku?

Ia diluluskan pada bulan jun 2011. Tapi sampai sekarang kita belum lihat kerajaan mengwar2kan berita neh lagi. Kenapa? Adakah mereka tunggu beras tersebut berada di pasaran dan tunggu orang perasan perubahan harga baru terkecoh-kecoh nak umumkan? 

Haizhh.. penat lah nak maki kerajaan hari-hari. Maki - maki pun harga barangan terus meningkat. Kalau kicap dia suruh kita tukar jenama. Habis tue neh beras. Adakah mungkin totok umno akan bagi alasan macam neh ;

Sila berhenti makan beras?

Sila bertukar makan ubi kayu?

Sila berdiet?

kah kah kah

bn = barang naik = memang sinonim!

Sumber dari sini

Ameno : BN lue blah larrhhh... bagi orang lain rule lah

Share this

0 Comment to " Subsidi beras di hapuskan. "

Catat Komen

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...