Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 29 Julai 2011

Ibrahim Ali otak pembelit - Ular pun kalah beb!



Gila + meroyan. Tak percaya? Meh tengok bawah ;

Menurut Ibrahim, keputusan menarik diri itu dibuat selepas kira-kira 50 ahlinya yang dihantar sebagai penyamar menyelinap di kalangan penyokong BERSIH 2.0 bagi memantau perkembangan pada hari tersebut. <-- Ini buktinya ibrahim ali main kotor. Dia mengaku terus terang bahawa dia menyuruh ahli2 perkasa menyelinap ke dalam bersih pada hari itu. Ini membuktikan kemungkinan besar orang yang baling batu [wujud] dan memprovokasi polis [andai wujud] ialah orang umno + perkasa. Kenyataan neh di buat oleh ibrahim ali sendiri beb. Bukan aku beb. 

"Mereka beritahu saya, peserta (BERSIH 2.0) adalah orang Melayu. Cina hanya sedikit, mungkin satu atau dua peratus, dan India lagi tidak ramai."Saya tanya mana (pemimpin DAP) Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng, mereka kata tak ada. Kemudian, saya tanya siapa yang ada? Mereka kata (ketua umum PKR) Anwar (Ibrahim) dan (presiden PAS) Abdul Hadi Awang," kata Ibrahim. <-- lokasi neh di klsentral. Polis menayangkan provokasi penyokong bersih di kl sentral. Dipercayai dengan peratusan yang tinggi bahawa provokasi di sana adalah cetusan orang umno + perkasa. 

Dan jika fikir ke dalam sket maka ;

1. Ibrahim ali soh 50 penyokong perkasa survey keadaan

2. Ibrahim ali duduk di rumah

3. Ibrahim ali cakap kalau dia mahu 3k ahli perkasa akan berada di atas jalan pada hari itu

4. Ibrahim ali dapat tahu bahawa cina dan india hanya sedikit. Melayu ramai.

5. Ibrahim ali batalkan perhimpunan perkasa saat akhir.

Soklan aku ialah adakah 3k ahli perkasa tue duduk serumah/setempat dengan ibrahim ali? Bukan kah nak pergi kl perlukan masa? Bukan kah ibrahim ali cakap 50 bas terkandas di lebuhraya sebelum neh? So ini laporan benar ataupun palsu? Jadi sepatutnya alasan perkasa membatalkan perhimpunan ialah bas terkandas di lebuhraya ataupun ibrahim ali yang meminta ia dibatalkan?

Jika kita (PERKASA) berkumpul, kita tidak boleh menahan penyokong kita daripada berarak, dan akan berlaku pertembungan di kalangan orang Melayu,” <-- Patriot pun tak cecah 300 orang pada hari tersebut tapi still berani berarak sebelum dihalang. Ini kan pula perkasa yang konon nya ada 300 orang di titiwangsa.. Kalau tak berani tue mengaku aje terus terang. Tak perlu lah nak tipu2.

"Jadi mengambil kira titah Agong dan Sultan, dan demi orang Melayu serta menyedari polis sibuk mengawal BERSIH, jadi saya buat keputusan berani supaya perhimpunan (PERKASA) tidak diadakan. Saya batalkan perhimpunan pada jam 1 petang.

"Jika saya teruskan pada hari itu, dengan senang saya boleh kumpulkan 3,000 orang. Apabila saya batalkan perhimpunan itu, di Titiwangsa sudahpun berada 300 ahli PERKASA,” dakwanya. <---- Batalkan perhimpunan pada jam 1 petang? Jam 1 petang tue lah crowd dari cina + india semakin ramai beb di kl sentral menuju ke masjid jamek dan plaza rakyat. Aku dari sana.Aku tahu lah. Mula2 nya aku pun tertanya2 gak ada ke orang cina + india pergi demo neh beb? 

Tapi memang ada. Ramai. Rata2 kaki demo [ahli pas] memberitahu kepada aku bahawa bersih 2.0 kali neh disertai lebih ramai dari orang2 cina + india berbanding bersih 1.0 hari tue. Dorang plak seme macam aku. Pakai baju biasa, act macam orang nak berjalan2 padahal nak pergi demo. 

Yang aku pula tak putus2 bertembung kumpulan 1malaysia. Ada pelbagai kaum bergabung pergi demo beb. Padahal aku rasa dorang kenal pun tidak. Aku cakap berdasarkan fakta. Sudahlah ibrahim ali. Ko boleh bercakap apa sahaja tapi sejarah membuktikan ko hanyalah pembohong. Ko tidak berada disana macam kami. Oleh itu segala apa yang ko cakapkan disini hanyalah ilusi dan rekaan ko semata2. SADIS.

Nasihat aku kepada ibrahim ali ialah berhentilah sebelum parah. Semakin lama semakin kronik penyakit ko neh weh.

kah kah kah


Ameno : suka cakap besar..

Share this

0 Comment to " Ibrahim Ali otak pembelit - Ular pun kalah beb! "

Catat Komen

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...