Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 25 Julai 2011

Wartawan BH kantoi menipu ye...


Terima kasih di atas maklumat dan gambar neh. Korang boleh lihat sendiri ini ialah gambar asal yang di ambil dari berita harian edisi hari ahad 10 julai hari tue. Memang sah ajak unit amal pegang bendera. BH juga tidak mengubah apa2 gambar yang dimaksudkan. Lalu kenapa soal senjata dan pisau wujud disini?

Jawapan nya mudah. Gambar neh dimanipulasikan oleh pihak bh. Mereka menulis keterangan yang mengundang persepsi serong. Mereka letak satu gambar. Dan mereka tulis keterangan berasaskan andaian sendiri. Dalam keterangan tue mereka mengambarkan peserta bersih [dalam kes neh ajak unit amal] sebagai membawa senjata dan bertindak ganas.

Ia disiarkan di muka depan akhbar. Sesiapa yang tidak tahu fakta sebenar akan termakan dengan keterangan dari BH. Apatah lagi di mana rata2 pemikiran rakyat malaysia ialah ;

apa2 yang disiarkan di berita / akhbar = ialah fakta.

Sebenarnya itu tanggapan orang malas. Tanggapan orang rajin ialah ;

apa2 yang disiarkan di berita / akhbar = berdasarkan situasi dan pengetahuan/maklumat yang wartawan itu ada/raih pada kejadian/majlis tersebut.

Ini baru betul. Jangan percaya habis apa yang disiarkan oleh berita dan akhbar. Apatah lagi akhbar arus perdana. Mereka neh dilatih untuk menipu dan memanipulasikan berita asal. Kalau tak menipu artikel tidak akan disiarkan. Ada juga yang cerdik. Mereka menipu dalam jujur. Maksudnya mereka menipu di sesetengah perenggan dan mereka bagitau secara sindiran [menyindir kerajaan] pula dalam sesetengah perenggan yang lain. Bukan seme wartawan pro kerajaan. 

Kerajaan..beringatlah! Korang dah kantoi berkali2. Bukan sekali dua. Tapi berkali2. Yang heran nya tue masih tak serik2. Dasar taktau maluu .. errr nak tanya, kalau sungguh ada senjata kenapa yerk..

BH tak tangkap gambar senjata ataupun bom petrol plastik masa tue?

kah kah kah

Ameno : Wartawan bh, berubahlah!

Share this

0 Comment to " Wartawan BH kantoi menipu ye... "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...