Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 12 April 2011

Hot : Harussani dah mula berani lawan najib!

Baca kenyataan bawah neh ;




Point penting ;

1. Tiada masalah jika bible diterbitkan dalam bahasa melayu.

2. Kalimah Allah swt tidak boleh wujud dalam bible tersebut.

Pendirian harussani neh sama macam pendirian harun din. Dan aku memang follow pendirian harun din sebab aku nampak kebimbangan harun din tue memang ada asasnya.

Ramai orang kristian tak faham sebab-sebab bible disita dua tahun lepas. Ini bukan isu bahasa. Ini konflik akidah. Kalimah Allah swt tertera di bible yang mereka import dari indonesia. Undang2 indonesia tak sama macam undang2 malaysia. So mereka kena akur lah.

Sebab tue aku kata, cetak je bible versi bahasa malaysia dan jangan guna kalimah Allah swt dalam bible tersebut. Masalah orang2 umno yang biol pula fikir bible bahasa melayu boleh menyesatkan orang. Isu sekarang bukan isu bahasa. Aku dah pernah tulis pasal neh, baca lanjut kat sini.

Aku harap harussani boleh bersikap terbuka lagi dengan menegur pelbagai kemungkaran kerajaan di bawah najib. Najib dan bn mana pernah berjuang demi islam. Mereka cuma gila kuasa je. Terbukti dari dulu.

Ameno : tv3 siar tak kenyataan neh agaknya?

Share this

27 Responses to " Hot : Harussani dah mula berani lawan najib! "

  1. Selamat Malam Acik... ;-)
    Sweet Dreams..... ;-)

    BalasPadam
  2. Penggunaan kalimah Allah di dalam bible akan menggangu akidah jika pembaca jahil membezakan al quran dgn bible.

    Namun permasalahan akidah yang lain sedang berlaku kini adalah "Tuhan kita adalah Allah dan tuhan mereka adalah jesus",sedangkan Tuhan bagi setiap makhluk adalah Allah.

    Helikopter Rombongan TPM terhempas?

    Sebab Mata Lelaki Gemar Lihat Badan Wanita

    "Mengapa saya perlu menutup aurat sedangkan itu bukan saya" ?

    Hentikan Gangguan Seksual Terhadap Lelaki!!!

    BalasPadam
  3. aku rase beliau dah lame berani menentang kesalahan kerajaan/sesapa..cuma media umno x tunjuk/siar kan je..aku rase la..

    BalasPadam
  4. berat aku nak cmt entri ni.. hurm eh klu nak tau pasal UBM kat sini
    http://ubmalaysia.blogspot.com/

    BalasPadam
  5. Sr. Farid Kamarudin.12 April 2011 12:59 PG

    Ak mmg respek kalo para2 ulama nie bercakap, walaupun kadangkala percakapannya berbeza, kan sudah dijelaskan perbezaan pendapat dan buah fikiran ulama nie sesuatu rahmat jika dirunding dan dibincangkan...

    acik, ak setuju ap yg ko hujah... bahasa bukan main point, tp pengunaan Allah ditempat yg tidak sesuai, itu yg sepatutnya kita cegah... Ia mengelirukan bagi membezakan al-quran dan injil terutama bg golongan kurang arif mengenai agama...

    Ak harap harunsani akan lebih byk bersuara samaada membetulkan pihak pembangkang atau kerajaan khususnya,...

    p/s:Selamat malam laura..Takecare sweet dream..

    BalasPadam
  6. kerajaan kena fikir sentimen orang Islam.. mungkin ada yang boleh terima dan mungkin juga ada yang tak boleh terima.. jangan fikirkan kepentingan politik sahaja..

    BalasPadam
  7. adakah harussani telah kembali ke pangkal jalan?bersatulah~aku sokong pendirian harun din!

    www.dunialandax.com

    BalasPadam
  8. Hmmm, sebab-sebab yang TS Harussani ni bagi lebih berdasarkan kepada perlembagaan... kenapa tak ulas dari segi pandangan agama?

    TSBL

    BalasPadam
  9. dunia media mainstream telah lame di'pegang' oleh pihak kerajaan so sekarang tinggal platform blog dan vlog sahaja lah itu pun..

    tulis sikit dah masuk akta haustan la ape la..

    mane keadilan bersuara? tiada bukan..harap2 artikel macam ni boleh menjadi panduan selain dari media mainstream yg terang2 dikongkong kerajaan

    BalasPadam
  10. Banyak kenyataan Harussani tidak disiarkan atau diputar di media-media massa utama. Agama Islam mesti dipertahankan, bukan bangsa seperti yang UMNO pertahankan.

    -Dr. Latif-

    BalasPadam
  11. Pendirian harussani neh mmg betul dan kena pada tempatnya. Isu sekarang kita orang islam faham Allah swt tuhan sekalian mahkluk yang hidup mahupun yang mati. akan ttp penganut kristian tak faham itu. Mereka menggunakan kalimah Allah swt utk tidak mengambarkan Allah swt. Ini salah dan bertentangan. Kalimah Allah swt haruslah mengambarkan sifat2 Allah swt yang sebenarnya. bukan sifat2 Allah swt yg berada dalam kepala hotak kristian. kalau ini terjadi adakah nanti bila hindu, buddha mengatakan mereka mahu nama kan patung2 yg mereka sembah dengan kalimah ALLAH swt maka dibolehkan?Kalimah Allah swt haruslah sesuai dengan maksud yg digambarkan. aku kali neh menyokong harussani dan harun din. kenyataan nik aziz juga tidak bercanggahan dengan harun din.mmg kristian blh gunakan kalimah Allah swt ttp harus mengambarkan perkara sebenar iaitu Allah swt = Allah swt, bukan Allah swt = yg beranak, etc.

    BalasPadam
  12. salam.
    nak tau tak..

    dulu kan Malaysia pernah juga ada kes penggunaan nama 'Allah' ni kan, pastu masuk kat paper Mesir ni..Then, lecturer arab ktorang yg juga Islam tanya 'whyy???' die tak faham. ktorang punye la explain, die still tak faham.

    nk tau kenapa? sebab kat mesir penggunaan nama Allah semua orang guna, even kristian pun. dan kes ini agak lapuk bagi diorg.

    bagi lecturer saye, yg penting kita tau kita beriman kpd Allah. dan sememangnya Islam kat mesir yg paling mantap la penah diri ini lihat (in spite of poverty,etc) .. drpd kat malaysia, baca alquran khalayak ramai pun ramai org dah pandang serong.

    Jadi saya sekarang berada di tengah2, setiap tempat pun ada pro n cons kan? tibe2 rasa lebih baik kita bincang masalah lain yg lagi besar, iaitu..

    aqidah dan akhlak masyarakat Islam di Malaysia yg terang2 tahap negative... -_-

    BalasPadam
  13. hmm,,rasa mcm betul jgk apa yg sya ni ckp,,hanya yg betul2 jahil shj yg akn sesat,,

    kdg2 tgk (n nasihatkn diri jgk) bangkang bkn main lg,tp akhlak sendiri ntah ke mana,,

    so,c0nclusion,mcm si sya,,tak tahu mana 1 lebih baik,, +_+

    BalasPadam
  14. Tiba2 pulak depa ni galak nak guna bahasa melayu. Rimas dan meluat,bab2yg.merosak dan mencemar islam ni galak bukan main.yg.jadi pihak menjaga hal ehwal islam dok buat apa.

    BalasPadam
  15. KENAPA ANWAR SETUJU PENGGUNAAN KALIMAH ALLLAH DIGUNAKAN PADA KITAB BIBLE?

    KENAPA ANWAR SETUJU PENGGUNAAN KALIMAH ALLLAH DIGUNAKAN PADA KITAB BIBLE?


    KENAPA ANWAR SETUJU PENGGUNAAN KALIMAH ALLLAH DIGUNAKAN PADA KITAB BIBLE?

    BalasPadam
  16. Betul cakap Sya tu.. betul2 jahil je akan boleh terpesong akidah bab penggunaan Kalimah ALLAH ni..

    Tp bagi aku, kat malaysia ni, even Pemimpin pon aku rasa dah ade yang menunjukkan kejahilan dalam AGAMA..
    setuju tak?

    PS: aku tak cakap pemimpin parti mane ok..

    BalasPadam
  17. Keroni_ha4

    npe eh tv x pernah siarkan? -_-"
    aduih, bias btul lah!

    BalasPadam
  18. pggunaan kalimah Allah dalam bible salah satu cara dajjal di akhir zaman dalam menyesatkan umat islam

    BalasPadam
  19. Anon April 12, 2011 12:43 PM,

    Kamu ini sihat ke sakit mental? Silap masuk komen ni.

    Anon malaysia

    BalasPadam
  20. islam adlah keutamaannya k bukan najib k...utusan,tv3,rtm adlah media kencing umat islam dan org melayu..LOL!

    BalasPadam
  21. maslaahnya banyak orang melayu Islam yang suka ikut-ikutan tanpa faham apa yang diikut... kalau bible berbahasa melayu dah tentu ada yang cepat terpengaruh dan main ikut-ikutan walau pun tak faham.

    Isu yang tak ramai orang nampak, sekarang ni sebuah gereja terbesar di asia sedang dibina di Bukit Jalil... saya ada melihat gambar pembinaannya di email rakan, tapi tak dapat war-warkan...

    BalasPadam
  22. Antara di sebalik kematian adik Saiful Syazani


    Tanpa bible dalam bahasa Melayu pun ramai sudah masyarakat Islam terpesong.Yang penting bukanlah ia dalam bahasa Melayu atau BI sebab non muslim berhak beramal atas agama mereka dalam berbagai bahasa.

    Yang menjadi risiko adalah penggunaan kalimah Allah pada bible.Sebab penggunaan kalimah bukan kena pada tempatnya.

    Adakalanya pendapat Ulama' tidak berbeza cuma sudut pandangan berbeza dan dilagakan oleh media Umno.

    BalasPadam
  23. kat malaysia ni byk org islam yg ikut yg mana mudah diikut....klu dlm bible tu mcm memudahkan diorg ngikut...diorg ikut lak...kan bahaya...kena prevent benda2 mcm ni! ntah betoi ke x mesir ada bt gitu....ntah kan org yg ckp tu main belasah jer.....xde fakta....xde bukti...mana leh sdp2 ckp mesir itu ini.....dia igt dia sorg je pnh dok mesir????? huuhuhuhuhuhu....lps tu sdp2 nak kata org lain mcm jahil sgt.....x mcm dia yg pandai beno bab beragama.....

    BalasPadam
  24. islam adlah keutamaannya k bukan najib k...utusan,tv3,rtm adlah media kencing umat islam dan org melayu..LOL!

    BalasPadam
  25. hmm,,rasa mcm betul jgk apa yg sya ni ckp,,hanya yg betul2 jahil shj yg akn sesat,,

    kdg2 tgk (n nasihatkn diri jgk) bangkang bkn main lg,tp akhlak sendiri ntah ke mana,,

    so,c0nclusion,mcm si sya,,tak tahu mana 1 lebih baik,, +_+

    BalasPadam
  26. Sr. Farid Kamarudin.6 Mei 2011 10:20 PTG

    Ak mmg respek kalo para2 ulama nie bercakap, walaupun kadangkala percakapannya berbeza, kan sudah dijelaskan perbezaan pendapat dan buah fikiran ulama nie sesuatu rahmat jika dirunding dan dibincangkan...

    acik, ak setuju ap yg ko hujah... bahasa bukan main point, tp pengunaan Allah ditempat yg tidak sesuai, itu yg sepatutnya kita cegah... Ia mengelirukan bagi membezakan al-quran dan injil terutama bg golongan kurang arif mengenai agama...

    Ak harap harunsani akan lebih byk bersuara samaada membetulkan pihak pembangkang atau kerajaan khususnya,...

    p/s:Selamat malam laura..Takecare sweet dream..

    BalasPadam
  27. Penggunaan kalimah Allah di dalam bible akan menggangu akidah jika pembaca jahil membezakan al quran dgn bible.

    Namun permasalahan akidah yang lain sedang berlaku kini adalah "Tuhan kita adalah Allah dan tuhan mereka adalah jesus",sedangkan Tuhan bagi setiap makhluk adalah Allah.

    Helikopter Rombongan TPM terhempas?

    Sebab Mata Lelaki Gemar Lihat Badan Wanita

    "Mengapa saya perlu menutup aurat sedangkan itu bukan saya" ?

    Hentikan Gangguan Seksual Terhadap Lelaki!!!

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...