Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 16 April 2011

Entry hot : Dsai, Lim kit siang, lim guan eng, nik aziz semua lari ke luar negara!!

Tadi aku tengok berita kat astro awani. Pasal isu pilihanraya negeri sarawak. Aku suka laporan awani kali neh sebab agak telus. Ya, kadang2 laporan awani agak bias. Tapi aku tak salahkan awani. Mereka sebenarnya dipaksa untuk tunduk kepada kerajaan. Kalau tidak mereka akan kehilangan hak untuk beroperasi. 

Samada korang perasan ataupun tidak pemberita2 awani sedikit sebanyak ada berikan clue/hint kepada penonton berkaitan beberapa isu. Mereka tak boleh nampak seperti BEBAS secara terang-terangan tapi mereka cuba mencerminkan imej BEBAS  secara sembunyi2. Takpelah, kalau PR berjaya tadbir malaysia kelak, kita doakan agar semua media diberikan kebebasan untuk melaporkan berita benar bukan berita fitnah.


Kat awani tadi pemberita interview polis yang bertugas menjaga kawasan satok. Polis memberikan jawapan begini ;

1. Perselisihan yang berlaku ialah perselisihan yang sangat2 kecil [bukan panas seperti yang dilaporkan oleh umb]

2. Perselisihan faham berpunca daripada salah faham bagi parti2 yang bertanding.

3. Ia berjaya diselesaikan selepas mereka memberikan kerjasama yang penuh.

4. Ia berlaku akibat daripada dua perkara. Satu mengenai pengundi yang masuk ikut pintu yang berbeza2 dan satu lagi sebab penyokong2 kesemua parti yang bertanding mendekati pusat pengundian dan mereka disuruh keluar dan menjarakkan diri2 masing dari pusat pengundian dalam lingkungan 50meter sekurang2nya.

Dan selepas aku tengok awani aku kalih ke berita tv3 pula. Di tv3 pula berita yang aku dapat memang sedikit pelik. Mula2 tv3 interview spr dan spr memberikan statement seperti di bawah ;



Dan selepas habis sesi interview dengan spr, tv3 menyiarkan ulasan tpm. Ulasan tpm lebih kurang begini ;





Point penting ;

1. tpm bidas pihak pembangkang keluar khabar angin? Tapi di berita tadi tpm sendiri cakap begini ;


" menurut maklumat yang saya terima dari sumber sahih, anwar dah lari ke luar negara. Dia naik kapal pergi london dan kemudiannya nak menuju ke amerika. Kalau menang kenapa lari?"

dalam erti kata lain, dia sendiri yang sebarkan khabar angin tapi dia tak sedar. Betul ke dsai dah lari? Mana aku tahu. Lepas tue dia wujudkan persepsi bahawa bn menang di sarawak. Sebab tue dia cakap dsai lari. Dia kemudian nya cakap macam neh ;


" jangan percaya kepada psy war pembangkang.. ini semua taktik untuk mengelirukan pengundi. "

Dia faham ke pembangkang cakap apa? Pembangkang cakap mereka lead di beberapa kawasan. Bukan menang. Ko punya taktik psy war yang maha dasat. Terus keluar statement dalam tv. Terus cakap dsai lari. Di blog2 umno dok sebarkan info kata bn menang besar di sarawak. Ko taknak sound pula? SPR taknak bidas pula?

2. SPR patut telus. Dia patut cakap je belum ada mana2 parti yang disahkan menang di sarawak. Dia tak boleh sebut parti pembangkang ke parti kerajaan ke segala bagai pasal di sarawak takde kerajaan or pembangkang. DUN dah dibubarkan. Dia faham ke maksud pembubaran dun? Maknanya selagi belum ada mana2 wakil rakyat yang terpilih secara rasmi sebagai mewakili satu2 kawasan dan membentuk kerjasama bagi memerintah satu2 negeri itu bermaksud tiada istilah kerajaan ataupun pembangkang. Ini proses pemilihan wakil rakyat. Parti yang menang paling banyak akan membentuk kerjasama bagi memerintah negeri. So apa istilah parti pembangkang pula? Di sarawak mana ada kerajaan negeri bila dun di bubarkan. BN bukan pentadbir sarawak buat masakini.

Takan benda simple macam neh spr tak faham? Kenapa dia buat statement melulu dan bias yang menjatuhkan pembangkang? Dia hanya baca blog / twitt parti pr aje ke? Yang blog dan twitt parti bn dia tak baca ke? Dah berapa banyak umb dan lain2 pro bn twitt kata bn lead itu ini. BN akan bentuk kerajaan itu ini. BN menguasai itu ini. BN menang itu ini. Blog bn pun siarkan perkara yang sama. Kenapa hanya pr je yang dapat tuduhan? Kenapa?

Sekarang terbaru di twitter mereka kata lim kit siang dah lari. Lepas neh mungkin tgna pula lari. Dan mungkin selepas selepas ini kita pro pakatan rakyat pula lari dari malaysia. Hah sudah. Melayan kegilaan bn. Orang gila mmg hasilnya gila.

Dan yang terbaru kakitangan spr taknak isu borang 14 kepada petugas2 pkr [pr] di beberapa kawasan. Kenapa? Takmo bagi mereka kira undi ka?

Ameno : Kali neh aku bersedia melabelkan spr dengan gelaran yang paling keji.

Share this

10 Responses to " Entry hot : Dsai, Lim kit siang, lim guan eng, nik aziz semua lari ke luar negara!! "

  1. booooooooooo.... baek2 dsai jer yg d sebut... tba2 tajuk sume masuk kit siang, guan eng, & tgna.. Ameno penokok tambah sama mcm blogger umngok... booooooooo..!!!!!!

    BalasPadam
  2. Sekarang terbaru di twitter mereka kata lim kit siang dah lari. Lepas neh mungkin tgna pula lari. Dan mungkin selepas selepas ini kita pro pakatan rakyat pula lari dari malaysia. Hah sudah. Melayan kegilaan bn. Orang gila mmg hasilnya gila.


    ko tak baca ka apa yg aku tulis kat atas neh? hehehehe.. kesian.

    BalasPadam
  3. spr dan kerajaan malaysia ni tak ubah seperti bangunan UN di new york..korang pk la sendiri

    BalasPadam
  4. mula2 dsai....ok fine..tpm kate..
    pastu kit siang... kat twitter.. kononla..
    apasal plak sebut psl guan eng & tgna...???
    xda sape sebut kn?? ko jer pandai2 sebut... meaning ko saje tokok tambah... Ameno penokok tambah... Umngok penokok tambah... BooooOOOOOooooooOOOOOOoooooOOOOOO!!!!!!!!

    p/s: TGNA xkn lari la.. dia pejuang sejati... paling2 g umrah jer..

    BalasPadam
  5. kalu melayan orang gila sampai kita yg naik gila jadik nyer :/

    BalasPadam
  6. kalu melayan orang gila sampai kita yg naik gila jadik nyer :/

    BalasPadam
  7. Sekarang terbaru di twitter mereka kata lim kit siang dah lari. Lepas neh mungkin tgna pula lari. Dan mungkin selepas selepas ini kita pro pakatan rakyat pula lari dari malaysia. Hah sudah. Melayan kegilaan bn. Orang gila mmg hasilnya gila.


    ko tak baca ka apa yg aku tulis kat atas neh? hehehehe.. kesian.

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...