Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 7 April 2018

Kenapa Tak Siasat Isa Samad Sampai Sekarang Soal Mazlan Aliman.

AJK Parti Amanah Negara, Mazlan Aliman hari ini mempersoalkan tindakan Datuk Seri Najib Razak yang sehingga ke hari ini tidak menyiasat bekas Pengerusi FELDA, Tan Sri Isa Samad.

"Saya dimaklumkan antara isi kandungan manifesto BN mengenai Felda, yang akan dilancarkan malam ini :

1. Lupuskan hutang tanam semula peneroka


2. Memberi insentif khas kepada peneroka berjumlah RM5,000


3. Membina lebih banyak rumah gen 2&3


4. mewujudkan Dana Khas tanam semula

Felda terletak dibawah Jabatan Perdana Menteri. Menterinya, DS Najib Tun Razak. Mana komitmen beliau memerangi rasuah seperti terkandung dalam Pelan Intergriti antara Felda dengan SPRM?

Mengapa dakwaan kehilangan berbilion wang Felda khususnya di zaman beliau dan Isa Samad, penubuhan Suruhanjaya Siasatan DiRaja(RCI) seperti dimuatkan dalam manifesto PH tidak berani dikemukakan?

Laporan Audit Negara 2015 dan 2016 secara jelas memberi gambaran buruk mengenai Felda. Apa mekanisme yang dilakukan selain siasatan oleh SPRM?,"
katanya dalam satu kenyataan.




Menurut Mazlan Aliman lagi, Najib sekali lagi berjanji untuk membina rumah generasi kedua Felda sedangkan terdapat banyak rumah-rumah yang terbelangkai namun masih tergamak menawarkan janji baru.

"Malam ini manifesto BN akan mengulangi janji palsu mengenai kononnya pelupusan hutang peneroka. Janji manis BN ini dibuat setiap kali pilihanraya. Lepas BN menang, hutang semakin meningkat!

Disebalik beribu rumah gen 2 yang terbengkalai, buat sekian kalinya malam ini akan diumum lagi rumah gen 2 model baru. Kesian anak peneroka yang mengharapkan sesuatu, seperti menunggu buah yang tak gugur@seperti menunggu kucing bertanduk....

Sedih melihat bangsa ku melayu, ditipu oleh pemimpin melayu!,"
katanya lagi. - 7 April 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...