Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 3 April 2018

Identiti Ketua UMNO Bahagian Yang Ditahan Kerana Dadah Didedahkan Netizens.

Sejak malam tadi warga netizens menyebarkan maklumat berkaitan siasatan polis mengenai penahanan seorang Ketua UMNO Bahagian yang dikaitkan dengan dadah di laman sosial.

Bukan itu sahaja, malahan gambar suspek turut menjadi viral dan sesetengah penyokong Pakatan Harapan pula sempat menjadikan isu tersebut sebagai bahan troll. 


Berikut dibawah ialah makluman siasatan polis yang sedang viral. Beberapa maklumat peribadi telah disunting atas alasan keselamatan dan undang-undang;

Selamat Sejahtera YDH TUAN KJSJN KL & T/KJSJN KL. 

Makluman Kes Menarik Tangkapan Orang Kenamaan berpangkat Datuk Dibawah Sek 15 (1) (a) ADB 1952 oleh BSJND IPD D/WANGI KL.

A) Repot No :- i) - DW:8560/18 
B) Tarikh /Masa Rpt :- 02/04/2018 @ 0508 hrs 
C) Klasifikasi Kes :- -Sek. 15 (1) (a) ADB 1952 
D) Pengadu :- G18609 Insp Mohd Haszaruddin Bin Kamaruzzaman 
E) Pegawai Penyiasat :- G23075 Norbariah Fazuan Binti Ramli 
F) Fakta Kes :- Bersangkut Thsl Rpt: 9459/18, Cawangan JSJ D7 IPPKL bersama Agensi SPRM Putrajaya telah buat serbuan di Pusat Hiburan ‘Club De Vegas’, No.3 Jalan Imbi, 55100, Kuala Lumpur* dan lanjutan dari tangkapan tersebut pada 02/04/2018 jam l/kurang 4.00 pagi, pengadu telah mengiringi saspek (1) lelaki Melayu berpangkat Datuk untuk memungut air kencing saspek di tandas pejabat BSJND IPD D/Wangi Kuala Lumpur untuk ujian saringan awal Polis dengan menggunakan botol No.Siri: 1631061. 

Hasil ujian yang dijalankan oleh pengadu dapati postif dadah AMP/METH. 

G) Nilai Rampasan :- -Tiada 
H) Butir-Butir Tangkapan :- No : 1 

Nama : RIZALMAN BIN MOKHTAR 
No. K/P Baru : 72031210****

Alt.: No.** Idaman Villas, Taman Idaman 43200 Batu 9 Cheras, Selangor 

Umur : 46 Thn.
Jantina : Lelaki 
Warganegara : Malaysia 
Tarikh Lahir : 12/03/1972 
Keturunan : Melayu 

Kerja : - Pengarah Bebas Bukan Eksekutif, Amanah Raya Berhad 

- Ahli Lembaga Pengarah, Perbadanan Stadium Malaysia, 

- Penasihat Panel Dewan Bandaraya Kuala Lumpur 

- Pengerusi Petra Tani Sdn. Bhd 

- Pengerusi Hayasan Mutiara Sdn. Bhd 

Ahli Politik : - jawatan sebagai Ketua Bahagian UMNO Bandar Tun Razak 

- mantan Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan

Pertubuhan bukan kerajaan (NGO) : Persatuan Angkatan Bekas Tentera Malaysia Bandar Tun Razak

- Persatuan Veteran Tentera Tidak Berpencen Wilayah Persekutuan

- Kelab Bandar Putra, Pengerusi Jawatankuasa Pemulihan Dadah Cheras dan Penasihat Gabungan Belia Bandar Tun Razak dan Bandar Tasik Selatan. 

I) Keputusan Urin : - Positif AMP dan METH D/Wangi Rpt : 8560/18 No. Botol: S/N:1631061 

J) Rekod Lampau : - Tiada 

K) Sitaan/rampasan : - Tiada Untuk makluman dan arahan YDH Tuan. Terima Kasih.

Terdahulu, laporan media termasuklah Buletin Utama tidak menyiarkan nama individu bergelar Datuk yang ditahan itu. Laporan media hanya menyebut Ketua Bahagian UMNO tanpa menunjukkan wajah suspek.


Bagaimanapun perkara itu akhirnya disahkan oleh Zaharin Yassin malam tadi menerusi satu posting di dinding Facebook beliau.

Berikut adalah apa yang beliau tulis mengenai tangkapan tersebut;

"Biarlah Polis siasat dulu, baru menghukum. Ketua UMNO Bahagian saya Datuk Rizalman Mokhtar telah ditahan polis pada jam 4.00 pagi pada Mar 2, 2018. 

Bersama beliau 9 (sembilan) orang lagi di Pusat Hiburan Las Vegas di Jalan Imbi, Kuala Lumpur. Kemudian beliau telah di tahan di IPD Dang Wangi bagi ujian air kencing dan didapati positif narkotik tertentu dalam air kencingnya. 

Bagaimana Polis dari D7 IPD Dang Wangi dan juga SPRM tidak menjumpai sebarang dadah kepada 9 orang dalam bilik karoeke tersebut yang boleh menjadi bahan bukti bahawa Ketua UMNO Bahagian saya adalah penagih dadah. 

Maka tidaklah diketahui sesiapa yang mencampuri dadah dalam minuman dan pihak Polis tidak menyebut bahawa contuh air minuman yang berada dalam bilik itu telah dirampas bagi tujuan barang bukti. 

Kepada saya sendiri, Saya menyedari bahawa Ketua UMNO Bahagian saya memakan ubat secara berterusan penyakit yang beliau hadapi dimana pernah beliau dimasukan ke Hospital kerana penyakit itu. Bagi saya, biarlah Polis menjalankan siasatan dahulu yang contoh air kencing perlu di uji dahulu oleh pihak lain saperti Hospital. Pendedahan yang air kencingnya ada dadah hanya berdasarkan ukuran alat pengukur dan bukannya hasil ujian makmal. 

Bagaimana pun serangan yang biadab dan kurang ajar bukan datang dari Parti Pembangkang tetapi dari Pasukan Siber UMNO sendiri yang selalu saya panggil K9 ia itu anjing suruhan. Saya tidak tahu dalam keadaan begini kenapa anjing K9 membuat serangan dan ada yang membabitkan saya," katanya dalam satu kenyataan di Facebook. 

Menurut Zaharin lagi, wakil PMO turut hadir ke balai polis untuk menyelesaikan kes tersebut.

"Walhal bukan lagi rahsia, bahawa antara yang menyelesaikan isu ini ialah seorang wakil PMO bergelar Datuk Seri yang didatangkan ke IPD Dang Wangi, sehingga Ketua UMNO Bahagian saya telah dibebaskan dengan jaminan Polis tetapi terdapat Siber K9 menulis mengatakan Ketua UMNO Bahagian saya telah ditahan reman. 

Benarlah kata pembangkang RUU Berita Tidak Benar ini akan memakan tuan. Saya suka memakluman kepada K9, Ketua UMNO Bahagian saya adalah seorang penyokong kuat Najib Razak, jika anda dalam K9 yang di naungi oleh seorang lagi PMO maknanya saperti mana saya katakan yang menghancurkan UMNO adalah dari group siber pemakan dedak dalam K9 yang dinaungi oleh seorang PMO yang sedang berkempen menjadi Calon BN di satu Parlimen di Perak. 

Ini memberi erti Najib Razak sendiri membiayai satu kumpulan Sibertroper menjahanamkan UMNO. 

Sepatutnya sebagai rakan mesra UMNO, jika tidak mahu menjawab baik mendiamkan diri, sebalik sibertroper K9 ini lebih pembangkang.. 

Haramjadah punya kumpulan siber pro UMNO/BN," katanya lagi. - 3 April 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...