Isnin, 6 April 2015

Ini Bukti Harga Kereta Murah Selepas GST Dilaksanakan - Pembangkang Kantoi Malu Kaw2.

Apa la nak jadi dengan pembangkang kau. Tak henti-henti kata kerajaan tidak tepati janji. Kononnya harga kereta tak turun-turun selepas pelaksanaan GST. Padahal dah banyak jenis model kereta turun sejak GST dilaksanakan pada 1 April hari tue. Itula. Suruh baca berita pemalas nak mampos. Selepas tue fakta semua tatau. Untuk penyokong2 pembangkang yang pemalas nak mampos, ini aku himpunkan bukti yang memang harga kereta turun selepas GST dilaksanakan. Hadam berita neh betul2 dan sebar. Jangan tatau fakta dan merepek je tak tentu hala kat laman sosial.

KAH KAH KAH

Bukti yang pertama.


Dengan GST harga kereta murah sehingga 53.70sen. Paling-paling koman kau dapat diskaun 30sen.

Tak turun harga ka tue?

Turun kan.

Bukti yang kedua.


Jika tadi Mazda, sekarang Ford. Kau semua dapat beli model kereta ini dengan harga yang lebih murah 1.60 sen berbanding sebelum GST dilaksanakan. Tak turun harga ka? Turun juga kan.

Bukti yang ketiga.


Bukti yang keempat.




Fakta.


1. Kereta yang bawah 100 ribu yang kelas rakyat selalu beli turun ratus-ratus. Itupun tak masuk insurans dan GST susulan berikutan dari pembayaran cukai ke atas insurans yang juga cecah ratus-ratus dan ribu-ribu. Rakyat patut bersyukur harga kereta turun ratus-ratus, puluh-puluh, ringgit-ringgit, sen-sen sebab dorang dapat jimat untuk bayar GST insurans dan sebagainya pula. Paling cikai mereka boleh dapat penurunan harga 36.00 semasa beli kereta. Iaitu NEO. Tak bersyukur lagi?

2. Kereta yang orang kaya pakai pula turun ribu-ribu. Range harga 200k, 300k, 400k, 500k, 600k dan ke atas. Yang neh rakyat tak perlu la bising. Ko semua tak pakai kereta jenis neh. Orang kaya je pakai.

3. Beberapa model kereta juga mengalami peningkatan harga. Itupun tak effect majoriti rakyat sebab kereta jenis 200k dan ke atas punya harga.

Sekaligus ini membuktikan kerajaan kau prihatin dan menteri kau tunaikan janji. Harga kereta turun selepas pelaksanaan GST adalah merupakan satu fakta. Mohon geng2 BN laju-laju sebarkan fakta ini. Biar seluruh rakyat tahu kebaikan kerajaan. Kau semua kena counter attack serangan pembangkang. Tak baik dorang tuduh-tuduh harga kereta tak turun selepas GST. Kejam gile tuduhan tue kot.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...