Jumaat, 10 April 2015

Betul Ke Najib Baca Jawapan YG Disediakan Untuk Menjawab Mahathir Di Kaca TV?


Bukan teruja pun tapi saja nak tengok Najib muncul di TV bagi menjawab kritikan-kritikan Mahathir ke atasnya. Apa benda la dia nak kelentong orang. Padahal awal-awal lagi dah set minda. Rancangan tue confirm versi rakaman dan bukannya LIVE. Manakala, soalan tue semua plak mesti dah diplan awal-awal. So Najib boleh siap sedia dengan jawapan dia sendiri. Macam soalan bocor la. Kau dah tahu kertas periksa nak keluar soalan apa. Maka kau siap-siap cari jawapan. Tapi nampaknya mungkin juga jawapan-jawapan tue bukan keluar dari kepala hotak Najib sendiri.

Semalam. Semasa Najib menjawab tentang kritikan Mahathir, ada sesetengahnya aku pernah baca di blog-blog UMNO. Memang membosankan. Sapa tiru jawapan siapa. Blogger UMNO minta point Najib untuk bidas pembangkang di laman sosial atau Najib yang meminta jawapan dari blogger UMNO untuk bidas Mahathir di kaca TV?

KAH KAH KAH 

KAH KAH KAH KAH

And. Kononnya juga. Najib sebenarnya baca jawapan yang disediakan oleh orang lain.

Benda neh jadi kecoh sebab ;


Dan, akhirnya ;


So piem kita guna jawapan orang lain ka macam mana? Dia minta jawapan dari sana sini. And pilih yang terbaik bagi menangkis kritikan Mahathir. Macam tue ka?

Tapi kenapa dia membayangkan rancangan itu LIVE padahal versi rakaman ;


Tapi aku tengok macam heran sikit la.

- Najib jawab Mahathir guna saluran TV

- Maksudnya Najib sedar la kritikan Mahathir ke atasnya memberi kesan dan tekanan ke atas pentadbirannya.

- Jawapan pun konon siap disediakan oleh pihak ketiga

- Kalau baca dari status Buzze Azam nampak macam benda neh planning last minit

- Lagi beberapa jam program nak ke udara, baru terhegeh-hegeh minta jawapan dari pihak tertentu

- Sunguh pun jawapan Buzze tidak digunakan tetapi mungkin juga Najib baca jawapan dari pihak lain

- Kalau tentang Altantuya tue semua tak boleh pihak ketiga jawab. Mesti Najib juga sebab ia berkaitan tentang kenalan Najib. Mana orang lain tahu Najib kenal ke tak kenal Altantuya. Najib sendiri la yang siap maklum dia kenal ke tak kenal.

- Mungkin sesetengah jawapan je dia cedok dari orang lain. Sesetengahnya keluar dari akalnya sendiri.

- Dan aku heran. Dia kan piem. So mestila banyak perkara dia lebih jelas berbanding orang lain. Kenapa perlu minta pihak ketiga sediakan jawapan? Pada aku memang aku ragu-ragu. Mustahil seorang PIEM tak reti nak jawab sendiri. Semua persoalan-persoalan itu sebenarnya pihak ketiga takan lebih jelas berbanding dirinya sebab dia sendiri yang buat semua keputusan memandangkan dia PERDANA MENTERI MALAYSIA.

- Kononnya pihak yang sediakan jawapan pun dapat upah. Betul ke. Baca kat status Buzze Azam agak masyuk gak upah yang dimaksudkan.

Harap-harap apa yang dikemaskini oleh Buzze Azam bukan troll. Kalau tidak, tak memasal kita semua kena tipu dengan dia beb.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...