Selasa, 13 Januari 2015

Sirul, Azilah Dihukum Mati, Sirul Diburu Polis - Peluang Akhir Sirul Untuk Dedahkan Kebenaran.


Inila masa dan peluang akhir yang ada pada Sirul sebelum kau 'dimatikan' di atas tali gantung. Azilah dah takde jalan. Polis dah bawa dia pergi sejurus didapati bersalah oleh mahkamah rayuan selepas pendakwaraya berjaya membuktikan bahawa Sirul dan Azilah ialah individu yang bertanggungjawab menyebabkan kematian seorang model dari Mongolia, Altantuya.

Semua orang tahu.

Dengan had kuasa yang ada pada Sirul dan Azilah. Kedua2 individu ini tidak akan mampu memadamkan rekod kemasukkan Altantuya ke Malaysia.

Semua orang tahu.

Sirul dan Azilah tiada hubungan dan kaitan langsung dengan Altantuya dari apa-apa sudut sekalipun.

Pembunuhan Altantuya tidak akan berlaku jika tiada sesuatu disitu.

Semua orang tahu.

Sirul dan Azilah tidak akan mampu mengeluarkan C4 dari stor simpanan tanpa kelulusan pihak yang ditugaskan untuk menjaga bom tersebut. Dan sudah tentu ianya semakin pelik untuk hanya semata-mata mahu membunuh seseorang, seseorang perlu mendedahkan diri ketika mengeluarkan C4 dalam simpanan.. sudah tentu la tindakan tersebut menimbulkan keraguan dan persoalan.. seorang pembunuh tidak akan meninggalkan bukti (dengan sengaja) jika dia merancang untuk membunuh melainkan dia membunuh dengan tidak sengaja.

Sengaja atau tidak sengaja kah Sirul dan Azilah?

Jika sengaja maka kenapa C4 pilihan mereka?

Adakah kerana C4 boleh memusnahkan bukti ke tahap yang pakar forensik sukar nak mengenalpasti punca kematian yang pertama sebelum dimatikan dengan cara kedua (bom)?

Jika tidak sengaja mengapakah Sirul dan Azilah tidak serah diri ke polis saja dan memaklumkan apa yang berlaku dengan berharap hukuman akan dikurangkan dan menyesali apa yang telah terjadi.

Sirul dan Azilah tidak dedahkan sehingga kini apa motif pembunuhan. Dalam apa2 kejadian pembunuhan sengaja atau tidak sengaja, motif mesti ada motif. Semua orang tatau apa motif Sirul dan Azilah membunuh Altantuya pun. Kita tertanya-tanya juga apa motif mereka tetapi tidak didedahkan hingga kini apa motif kepada pembunuhan tersebut.

Sirul dan Azilah neh UTK. Ada kerjaya yang tetap, terjamin dan stabil. Bukan ada masalah kewangan, bukan ada masalah hutang, bukan juga ada skandal dengan Altantuya, tau-tau aje p bunuh Altantuya. Pasal apa?

Jadi Sirul, lari selagi mana kau boleh lari dari PDRM. Dalam masa kau lari itu, kau cuba fikir baik-baik. Kalau sungguh kau yang bunuh maka kau kena dedahkan kebenaran kenapa kau bunuh. Rakyat Malaysia tidak bodoh. Kita semua tahu ada sesuatu di sebalik kejadian dan kita berhak mendapatkan kebenaran tentang apa yang berlaku. Kau bertanggungjawab mendedahkan kepada rakyat kronologi kejadian kerana kes yang begitu misteri ini kita percaya ada tangan2 ghaib yang masuk campur bagi mengelirukan pemikiran rakyat dan berperanan memesong jalan cerita untuk menutup sesuatu yang lain pula dari terdedah.

Dan jika kau tak bunuh, kau juga bertanggungjawab mendedahkan kepada rakyat bahawa kau dianiaya dan fitnah. Kau kena jadi berani la sikit. Kalau jadi penipu pun kena mati, jadi berani pun kena mati, baik kau jadi berani je la. Risiko tetap sama. Mati tetap mati kan Sirul. Aku harap kau pertimbangkan peluang yang ada neh untuk merungkai persoalan-persoalan yang terbit di minda rakyat.

Keputusan kes ;

Mahkamah Persekutuan hari ini memutuskan Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar bersalah dan disabitkan atas tuduhan membunuh wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Mereka berdua dihukum gantung.

Mahkamah Persekutuan juga mengeluarkan waran tangkap terhadap Koperal Sirul Azhar Umar selepas membenarkan permohonan Timbalan Pendakwa Raya, Tun Abdul Majid Tun Hamzah.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...