Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 18 April 2013

Pengerusi SPR kata DAP masih boleh bertanding PRU-13.



Desas desus yang mengatakan bahawa DAP mungkin akan bertanding menggunakan logo PAS pada PRU ke 13 ini semakin tersebar meluas. Sekarang neh cuma tunggu kenyataan rasmi dari pusat pimpinan DAP yang akan buat statement sebentar nanti bagi mengesahkan khabar angin yang wujud neh.

Semua neh timbul selepas ROS mengesahkan bahawa mereka telah mengiktirafkan jawatankuasa eksekutif pusat CEC yang mengadakan pemilihan pada tahun lepas. Atas masalah teknikal. 

Rujuk sini.

Dan menurut SPR, meskipun ROS telah mengantung jawatankuasa pemilihan DAP, tetapi DAP still boleh meletakkan calon mereka di kawasan bertanding. Aku bukan nak ragu2 ke apa. Tapi yela, better DAP berhati2 dengan kenyataan terkini dari SPR ini.

Bukan apa, risau jika last2 minute tetiba je masalah teknikal berlaku, calon dibatalkan pada saat akhir disebabkan masalah2 berkaitan ROS. So di harapkan DAP mengambil sikap ber-ahti2 la ek. Better tanding guna LOGO PAS dan PKR je la, bagi mengelakkan kejadian yang tidak di ingini. 

Bukan nak sangka buruk kat SPR, tetapi sekadar ber-ahti2. Melainkan SPR ada buat kenyataan surat / bertulis bahawa ia TIDAK SALAH / TIDAK MELANGGAR UNDANG2, itu takpe kot.

Baca bawah ;  

DAP masih boleh mengemukakan calon seperti biasa pada hari penamaan calon tanpa mengira keputusan Pendaftar Pertubuhan (ROS) untuk menggantung jawatankuasa pusat parti itu.

Ini telah disahkan oleh Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusoff.

"Tidak affect bolih bertanding," kata Abdul Aziz kepada Malaysiakini dalam jawapannya melalui SMS.

ROS telah memaklumkan kepada DAP bahawa ia tidak mengiktiraf barisan baru jawatankuasa eksekutif pusat (CEC) parti itu yang dipilih akhir tahun lalu ekoran kesilapan teknikal dalam penjadualan (tabulation) undi.

Berikutan itu, ROS telah mengarahkan jawatankuasa pusat parti itu dibekukan sehingga siasatan selesai.

Satu salinan surat ROS kepada DAP telah dihantar kepada SPR.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...