Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 16 April 2013

Dua Bekas MB Sertai PAS.


Tak perlu berbangga beb. Sambutlah perubahan mereka dengan tangan yang terbuka tetapi tidak la sampai terlalu berbangga2-an sehingga dipergunakan pula oleh mereka di kemudian hari.

Baru2 ini dua bekas MB dari Selangor dan Perak, Muhammad Bin Muhammad Taib dan Tajul Rosli dikhabarkan telah pun menyertai PAS. Ketika mereka berada dalam BN dan menjadi MB memang berbagai skandal terpalit ke atas mereka. Tak terkira banyaknya. Rakyat Selangor dan Perak tahu sangat apa yang dilakukan oleh dua orang MB di atas.


Yang sebenarnya BN bakal rebah. Ini hint dan petunjuk yang kebanyakkan BN dapat rasai. Mereka dapat gambaran bahawa BN kini kehilangan sokongan yang lebih banyak berbanding pru ke 12 yang lepas. 

Sebab tue la Najib ambil masa untuk bubarkan parlimen. Berapa banyak kali tangguh dah. Keputusan survey tak memuaskan ahti dia. Naik sikit, turunnya banyak. Naik sekejap, turunnya lama. Kat sini maksudnya peratusan oke. 

Ini la yang membuatkan kepimpinan BN goyang.

Bahkan bertambah goyang bila rakyat memikirkan bahawa mudharat rasuah, merompak, menyeleweng, curi duit rakyat itu lebih besar dosa nya berbanding budaya seks luar nikah.

Ini bermaksud letakkan berpuluh2 video seks atas meja, kalau aku cakap aku benci orang yang curi duit rakyat aku benci juga.

Bahkan kebanyakkan dari orang berpendapat begini. Kita menangkan PR, tumbangkan BN, lepas tue kita pancung seme yang bermasalah dari PR.

Ini bermaksud BN memang takde harapan dah. Babai bn. Semua orang tolak lue.

Atas asas ini la kita boleh lihat senario pemimpin2 bn, bekas2 pemimpin bn mula rasa cuak dan gelabah. Jika BN tumbang ini bermaksud mereka akan ikut tumbang sekali sebab penuh dengan skandal. Ini la masanya untuk mereka cari pelampung. PAS bagi aku boleh pergunakan mereka untuk tujuan memanipulasikan situasi. Tetapi tidak lebih dari itu. 

Jangan cucikan dan bersihkan dosa mereka terhadap rakyat. Be it dalam PR mahupun dalam BN setiap yang pernah merompak dan menzalimi rakyat itu haruslah dihukum sesuai dengan kesalahan yang mereka lakukan melainkan jika rakyat benar2 sebulat suara memaafkan dia. Jika tidak, beranila bertanggungjawab oke.      

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...